Ismét kétszámjegyű növekedés a digitális reklámpiacon

forrás: Prím Online, 2015. november 18. 10:23

A harmadik negyedévben az előző negyedéves megingás után ismét két számjegyű, 11,1 százalékos növekedést mutatott a hazai digitális reklámpiac bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.

A legnagyobb ütemben most is a mobilpiac erősödött (+62,5%), de a másik két szegmens, a webes és email is bővült a tavalyi év azonos időszakához képest.

A hirdetési szektorok közül a közlekedési eszközök, a kereskedelem, a szolgáltatások, a kultúra, szabadidő, szórakozás, a könykiadás, tömegtájékoztatás területén működő vállalatok bőven a NORI fölötti mértékben növelték költéseiket, míg a bankok és biztosítóktól származó bevételek csökkentek 2014 harmadik negyedévéhez képest.

 



A hirdetési megoldások közül a mobil display és a videókon történtő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.

A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben az év előző időszakában tapasztaltak a 3. negyedévben is folytatódtak: egyrészt az ügynökségektől származó bevételek gyorsabban növekedtek mint a direkt értékesítés, másrészt bár növekszik a programmatic bevételek nagysága, de robbanásról még nem beszélhetünk.

Nem csak arányukban, de abszolút értékben is visszaszorultak a CT alapon vásárolt hirdetések az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55