Elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban az ABB

forrás: Prím Online, 2015. december 15. 14:36

Az ABB Párizsban jelentette be legújabb busztöltő technológiáját. A COP21 klímakonferencián  a jövő városi közlekedése számára kínált megoldásokat mutattak be.

Az ABB innovatív busztöltő technológiája volt az egyik fénypontja azon a fenntartható közlekedési rendszereket bemutató rendezvényen, amelyet Párizsban, az Eiffel-torony szomszédságban tartottak. A rendezvény jelentőségét az is növeli, hogy Párizs volt a házigazdája annak a klímakonferenciának, ahol a világ vezető politikusai kerestek megoldást az éghajlatváltozás problémájára.

 

A Párizsi Tömegközlekedési Hatóság (RATP) által szervezett kiállításon a jövő városi közlekedése számára kínált megoldásokat mutattak be. Az ABB rendszere, a TOSA (francia betűszó, amely az optimális energiaellátású közlekedési rendszer kezdőbetűiből áll) képviselte az egyetlen teljesen elektromos megoldást. A rendszer alkalmazását egy csuklós autóbuszon szemléltették.


Az ABB TOSA technológiáját először 2013-ban alkalmazták. A rendszert Genfben, a repteret a kereskedelmi vásárközponttal összekötő útvonalon helyezték üzembe. A nagy teljesítményű városi közlekedés igényeire tervezett rendszerrel a csuklós autóbusz15 másodperc alatt feltölthető, azaz az utasok fel- és leszállása során végrehajtható az útvonal menti kijelölt feltöltési pontoknál, és a végállomásokon pedig hosszabb idejű feltöltést biztosító infrastruktúra áll rendelkezésre. 

 

„A párizsi kiállításon a TOSA iránti nagy érdeklődés azt jelzi, hogy a megoldásban komoly üzleti lehetőségek rejlenek” – mondta Olivier Augé, a TOSA globális termékmenedzsere. „A nagyvárosok tömegközlekedési hatóságai világszerte arra törekszenek, hogy kevésbé szennyező technológiákra álljanak át, de sok olyan hatóságot is ismerünk, amely ma már nulla (helyi) kibocsátású rendszerek bevezetését tűzi ki célul. A párizsi RATP azt tervezi, hogy 2025-re buszparkjának 80%-át villamos üzeműre cseréli.”

 

A TOSA-rendszerű elektromos busz tetején egy vezérelt működésű töltőkar van kiépítve, amely a töltésre kijelölt megállókban alig 1 másodperc alatt automatikusan rácsatlakozik a gyorstöltőre. A töltőkar és a 15 másodperces töltési idő minimálisra csökkenti a jármű megállóban eltöltendő tartózkodási idejét. A TOSA- rendszerű e-busz az energiát kompakt akkumulátorokban tárolja, amelyek az utastér növelése érdekében a busz tetejére vannak telepítve. 

 

Az elektromos busz fékezés közben is képes energiát termelni, azaz energiát visszanyerni. Az így termelt energia tovább csökkenti a jármű teljes energiafogyasztását. A 18,75 méter hosszú buszt 143 utas befogadására tervezték.


A TOSA rendszer további előnye, hogy üzemeltetése – a villamosokkal és a trolibuszokkal szemben – nagyon kevés infrastruktúra kiépítését igényli az útvonal mentén, ami kiküszöböli az áramszedők városképromboló hatását, és csökkenti a karbantartási igényt is.


Az ABB világszinten vezető szerepet játszik az elektromos járművek gyorstöltő rendszereinek gyártása és szállítása terén. A TOSA rendszer mellett, az ABB egyenáramú DC gyorstöltőket gyárt az elektromos buszokhoz, de a termékek palettáján ott találjuk a hajtásláncokat (azok a szerkezeti elemek, amelyek a motor energiáját átviszik a hajtott kerekekre) és az előregyártott e-busz alállomásokat is, amelyek biztosítják a szükséges DC áramellátás hálózatba integrálását. 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló zöld dobásra készül a MATE az idei EFOTT fesztiválon

Az EFOTT fesztiválon keletkező, biológiai úton bontható hulladékok szelektív gyűjtését, helyszíni előkezelését, valamint további komposztálását is megszervezi a házigazda Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE). Ezzel az ott keletkező összes biohulladék esetében sikerrel zárul a biológiai körforgás, amire még egyetlen hazai fesztiválon sem volt példa.

2022. július 6. 15:43

Európa legjobbjai között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.

2022. július 6. 14:06

Ipari szimulációs szoftver segítheti az elektromobilitási kutatásokat

A villamos gépekkel és az elektrodinamikával kapcsolatos munkákban használható, rendkívül korszerű ipari szimulációs szoftverről tartott ingyenes konferenciának és képzésnek adott helyet az elektromos járművekkel kapcsolatos kutatásokban is egyre meghatározóbb szerepet betöltő Széchenyi István Egyetem. A rendezvényen az intézmény kutatói, valamint partnercégek munkatársai fejlesztették tudásukat.

2022. július 6. 12:41

Az E.ON lesz a BakerStreet irodák első bérlője

Az E.ON Hungária Csoport az ATENOR által fejlesztett BakerStreet-be helyezi át budapesti központját. Az E.ON 2024 második negyedévében költözik majd be új, összesen 16 200 m²-es székházába, mely a BakerStreet iroda campus első fázisában valósul meg. 

2022. július 6. 11:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24