Hadat üzen a hirdetési meddőszórásnak a DataMe

forrás: Prím Online, 2016. november 16. 15:02

Miközben az online hirdetések menedzselésében, célzásában, hatékonyságában egyre nagyobb szerephez jut az automatizáció, az úgynevezett programozott kampányvásárlás, az ügynökségek, a hirdetők és a hirdetési felületet biztosító tartalomszolgáltatók is egyre jobban érzik, hogy az egyes piacokon nincs elegendő adat, amely képes lenne az automatizált rendszereket táplálni, vezérelni. Ezt az égető hiányt ismerte fel az interaktív hirdetéskiszolgálás magyarországi piacvezetője, az Adverticum Zrt., amikor a KJ IFS Kft. pénzügyi befektetésével az elmúlt hónap végén megalapította adatmenedzsmentre szakosodott leányvállalatát, a DataMe Kft.-t.

A start-up vállalkozásként induló DataMe Interaktív Adatmenedzsment Kft. legfontosabb célja különböző piacokon adatbázisok építése, illetve azok bekapcsolása a nemzetközi automatizált hirdetéskiszolgálói rendszerekbe. A felépülő szoftverrendszer lehetővé teszi, hogy a netes felületeket böngésző felhasználók jobbára csak a számukra releváns hirdetésekkel (esetleg tartalmakkal) találkozzanak. Ezzel csökkenhet a zavaró reklámzaj, s a feleslegesen kiszórt hirdetések minimalizálásával a hirdetők is hatékonyabban juttathatják célba üzeneteiket.

„Manapság az adatvezérelt megoldások felé tolódik a digitális reklámpiac” – nyilatkozta az új cég ügyvezetője, Szutor Ferenc, aki az adatokat menedzselő szoftverek kifejlesztésének, a DataMe felfuttatásának időszakában az Adverticum vezérigazgató-helyettesi pozícióját is megtartja. „Míg korábban kampánymenedzserek és kampánytervezők választották ki a megfelelő felületeket a megfelelő célcsoportoknak, a jövőben ezeket a döntéseket már programok fogják meghozni helyettünk. Mi emberek csak támogatni fogjuk a döntéseket különböző rendszerekkel. Ilyen megoldás a DMP (Data Management Platform), amely AdXchange-eken keresztül látja el adatokkal a DSP (Demand Side Platform) és a SSP (Supply Side Platfrom) rendszereket. Az Adverticum magyarországi tapasztalatait most nemzetközi piacokon szeretnénk kamatoztatni.” 

 

Az ügyvezető hozzátette azt is, hogy terveik szerint helyi partnerekkel összefogva elsősorban európai és ázsiai piacokat támadnak majd, és kiemelt gondot fordítanak az adatvédelemre, valamint a nemzetközi jogosultsági szempontok figyelembevételére. A felhasználóknak lehetőségük lesz a saját adataik teljeskörű védelmére és akár a szolgáltatásból történő kiiratkozásra is.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tanúsított szoftverek már a SUSE felhő- és tárolási megoldására is

A Commvault és a SUSE bejelentette, hogy lezárult a tanúsítási folyamat, és mostantól a Commvault adatvédelmi és -helyreállítási szoftverének 11-es kiadása is tanúsított a SUSE Enterprise Storage eszközön. Ezzel is tovább bővül azon megoldások köre, amelyek már nem csupán a SUSE Linux Enterprise Server rendszereken, de a SUSE OpenStack Cloud és SUSE Enterprise Storage szoftvereken is teljes körűen támogatottak és tanúsítottak.

2017. június 24. 09:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Közterületet neveztek el a neves informatikusról, Jánosi Marcellről

2017. június 22. 10:22

Generációs ugrást hoz a technológiában az 5G Koalíció

2017. június 19. 15:16

Gyorsítja külföldi terjeszkedését a Codecool programozóiskola

2017. május 18. 11:11

Google: Bagoly-algoritmussal a hamis hírek ellen

2017. április 27. 15:15
cloudappsportal.com