A jövő női vállalkozói mérkőznek meg nőnapon

Magyarországi elődöntőjéhez érkezett a Women Startup Competition

forrás: Prím Online, 2017. március 6. 15:18

Európában csupán 15 százalék a női vállalkozók aránya, a kifejezetten női befektetőké pedig még ennél is kisebb, mindössze 6 százalék. Magyarország első női startup-versenye, a Women Startup Competition célja a női cégalapítók támogatása és a női jelenlét fontosságának hangsúlyozása a startup szektorban. 

Március elsején zárult a jelentkezés a negyedik alkalommal megrendezésre kerülő Women Startup Competition budapesti elődöntőjére. A verseny célja, hogy tréning- és mentoring lehetőséget adjon és egyben ösztönözze a női vállalkozókat arra, hogy megvalósítsák ötleteiket. A hosszú távú cél pedig, hogy emelkedjen a női vállalkozók aránya az üzleti életben; jelenleg Európában mindössze 15 százalék a női vállalkozók aránya, a kifejezetten női befektetőké pedig még ennél is kisebb, mindössze 6 százalék. A verseny az elmúlt négy évben több mint 1 millió 360 ezer dollár értékű befektetési forráshoz juttatta a nyertes vállalkozásokat. 

 

2014 -2016 között a Women Startup Competition több mint 300 nemzetközi és hazai női startup jelentkezését fogadta és támogatta szakmailag. A verseny ugyanúgy nyitott nők és férfiak számára, mindössze egyetlen feltételnek kell megfelelni: a startupok legalább 50 százalékban hölgy tagokból kell, hogy álljanak. A megmérettetésre évről-évre egyre többen jelentkeznek: míg az első évben 86 nevezés érkezett, idén már több mint 270 versenyző közül hirdetnek majd győztest júliusban, Londonban; ez a nevezések több mint háromszoros növekedését jelenti a verseny elmúlt négy éve alatt. 

 

Hét ország, hét állomás

Az idei hat helyszínen (Finnország, Németország, Lengyelország, Csehország, Ausztria és Anglia) tartott elődöntőt követően, március 8-án, a Prezi irodájában kerül sor az utolsó, budapesti elődöntőre. Ahogyan az eddig elődöntőkön, a zsűri a budapesti állomáson is egy csapatot választ ki, amely lehetőséget kap arra, hogy részt vegyen a júliusi londoni döntőn. Ezt megelőzően a nyertes csapatok a brit fővárosba utaznak, ahol egy ötnapos felkészítő programon vesznek részt. A tét nagy: a csapatoknak befektetők előtt kell majd prezentálniuk. 

 

„Fantasztikus ötletekkel találkoztunk a verseny eddigi hat állomásán! Kíváncsian várjuk az utolsó, budapesti elődöntőt, amelyre 21 csapat közül végül hetet választottunk ki. A legtöbben az egészséges életmóddal, a nők életének könnyítését segítő témákkal kapcsolatos vállalkozások ötletével neveztek” – mondta el Müller Tamás, a versenysorozat alapítója. 

 

Az előadó maga a show!

A verseny nyitott bárki számára, aki kíváncsi arra, hogy mely ötletekből születhetnek meg a jövő meghatározó vállalkozásai, és inspirációt adhat azoknak is, akik egyelőre csak tervezik vállalkozás indítását. 

 

„A célunk nem az volt, hogy látványos előadásokat prezentáljunk, de erre nincs is szükség. Az előadóink lelkesedése és a bemutatott ötletek elegendők ahhoz, hogy igazán érdekes előadásokat hallgassunk meg. Fontos, hogy nem csupán technológiai alapú kezdeményezéseket várunk, hiszen többször előfordul, hogy egy művészeti vagy szolgáltató jellegű projektből lehet olyan megoldást kihozni, amely leveszi a befejtetőket a lábukról” – magyarázta Müller Tamás. 

 

2016-ban a versenyen harmadik helyezést ért el a magyarországi Bloomyloom, amely egy kicsi designiroda, ahol három éve terveznek és gyártanak speciális szövéskombinációval rendelkező babahordozó kendőket és hozzájuk illő divattáskákat. A versenyen egy olyan projekttel indultak, amelynek lényege egy tapintással olvasható, Braille-íráshoz hasonló, ún. információs textília, amiből hordozókendőket, babahordozókat készítenek majd, elsősorban vak- és gyengénlátó szülők számára. 

 

„A tapintható textil segítségével könnyű érezni, hogy a kendő megfelelően tartja a babát alulról, oldalról, és a kötési folyamatot is könnyebb elsajátítani. Hiszünk benne, hogy a hátrányos helyzetűek életét segítő megoldásoknak igenis helye van a non-profit szférán kívül is, és ebben megerősítettek bennünket a verseny szakemberei, akik workshopok során segítették csiszolni a koncepciót” – magyarázta Aggot Eszter, a Bloomyloom csapatának egyik tagja. 

 

A Women Startup Competiton eddigi valamennyi nyertese befektetéshez jutott. A szervezők bíznak benne, hogy a versenyen szereplő csapatok inspirációt adnak és jó példát jelentenek azoknak, akik azt tervezik, hogy saját vállalkozást indítanak.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. 

2024. május 8. 14:16

Építőipari innováció: egyedülálló vizsgálatot végeznek a Széchenyi István Egyetem munkatársai

Igazi kuriózum az a vizsgálat, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumában végeznek az intézmény munkatársai. Feladatuk egy piaci bevezetés előtt álló termék, a rozsdamentes acélból készített, hullámos gerincű gerenda viselkedésének feltérképezése. A hullámos kialakítás jelentősége, hogy a gerinc merevsége nagyobb a hagyományos, egyenes gerinchez képest, ezáltal csökkenthető a profil vastagsága, súlya, végső soron bekerülési költsége és az előállítás környezeti terhelése is.

2024. május 8. 12:50

GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 8. 11:28

Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?

A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.

2024. május 8. 09:55

A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl. 

2024. május 7. 20:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36