Marketing régen és ma

forrás: Prím Online, 2017. november 6. 10:28

Az elmúlt 10 évben rohamosan fejlődött a technika, és ma már elengedhetetlen, hogy valaki ne rendelkezzen számítógéppel és internettel. A kutatások mégis azt mutatják, hogy a kis- és középvállalkozások kevesebb mint 10%-a rendelkezik weblappal – tudtuk meg az egyedihonlapkeszites.hu-tól.

 

Az online marketing a siker kulcsa

A XXI. században a gazdasági kommunikáció alapja a megfelelően elkészített és megfelelően üzemeltetett weboldal. A technika fejlődésével ugyan nőttek az online marketing lehetőségek, de az emberek mégis nehezen szoknak át, pedig az internet marketing az a csodálatos jelenség, amely segítségével a vállalkozások akár milliókat is termelhetnek honlapjuk által egyik hónapról a másikra. Mégis sokan túlgondolják, félnek az ismeretlentől. Nem túl drága egy weboldal? Nem túl bonyolult üzemeltetni? Van értelme? Az NRC-TNS felmérése szerint amíg 2005-ben a felnőtt lakosságnak alig egynegyede használta az internetet, mára már a 18-64 évesek fele legalább hetente „online” van az interneten.

 

Ma már mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy figyelmen kívül hagyni az internet adta lehetőségeket egyenlő azzal, hogy kizárjuk magunkat a gazdasági élet jelentős részéből. Az internet egyaránt megkönnyíti a vevő és a kereskedő helyzetét is, hiszen könnyebben egymásra találnak, mint régen. Az üzleti világ marketing tevékenységei az elmúlt években szép lassan, de határozottan az off-line médiumokból átköltöztek az on-line világba, az internetre. Az interneten az elmúlt években realizált marketingköltések folyamatosan nőttek, és ma már senki sem engedheti meg magának, hogy marketingbüdzséjének egy nagy szeletét ne itt költse el.

 

Mivel ma már a versenyképesség súlyozott tényezője az internetes kommunikáció minősége is, nem elég, hogy legyen egy valamilyen honlapunk, hanem a digitális versenyképességet tekintve weboldalunknak az élbolyba kell tartoznia, ha jó eredményeket akarunk elérni.

 

 

Mit tehetünk még?

Egy weboldal létrehozásakor nincs garancia a látogatottságra, ezért van szükség online marketingre, weboldal optimalizálásra. A célközönség megtalálása elengedhetetlen, csak jól átgondolt reklámkampánnyal valósulhat meg. A közösségi oldalak megjelenésével elterjedt új marketing típus, amely a korábbi egyirányú kommunikáció helyett a kétirányú kommunikáció felhasználásán alapul.

 

Egyre több vállalkozás használja ma már a közösségi médiát is, hogy minél szélesebb körű online közösséget építsen, és a közösségi média lehetőségeit is beépítse marketing tevékenységébe. Bizonyos célcsoportok, bizonyos termékek és szolgáltatások esetén a sikerhez egyértelműen a közösségi médián keresztül vezet az út. A cégek a vásárlóik felé nem csak tartalmakat közvetítenek, de közvetlenül kapcsolatba is lépnek velük, amely közvetlenebbé teszi a kommunikációs folyamatot. Olyan tartalmak generálásán alapul, amely a közösségi oldalak felhasználói között terjednek megosztással. A közösségi média egyszerűen eljuttatható másokhoz, és akár nagyobb erőfeszítés nélkül, mások segítségével terjeszthetjük, amit szeretnénk. Magyarországon közel 5 millió magyar használ valamilyen közösségi oldalt, legtöbben a 25-44 korosztály közöttiek.

 

Mire használjuk leggyakrabban az internetet? Információszerzésre. Az embereknek biztonságérzetet ad az a lehetőség, ha előbb rákereshetnek az interneten arra, amire szükségük van. Egy nemrégiben közzétett médiakutatás szerint a webes jelenlét kötelező teendői közé tartozik a keresőoptimalizálás is, hiszen a legszebben megépített weboldal sem hoz hasznot az üzemeltetőjének, ha nincsenek az oldalon látogatók. És a látogatok megszerzésének az egyik leghatékonyabb módja, ha a keresőkben az adott weboldal a találati listák elején foglal helyet.

 

Az igazi probléma manapság inkább az, hogy hogyan kell az adott termékhez, szolgáltatáshoz a legalkalmasabb marketing eszköz portfóliót megtalálni, és az egyes marketing eszközöket a leghatékonyabban, a legkisebb költségből működtetni.

 

Forrás: Egyedihonlapkeszites.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Profi szakembert találni még nem volt ilyen egyszerű!

Szerződést kötött a Qjob.hu szakemberkereső és a DEKRA Akademie Felnőttképző Központ. A partnerség létrejötte által a DEKRA nemzetközileg elismert tanúsítvánnyal rendelkező szakembereket biztosít majd a Qjob.hu felületén, ezzel nagyobb biztonságot adva az oldalon regisztrált megrendelők számára. De nem csak a szakik kiválasztása kap könnyítést, hanem a Qjob.hu segítené szeretné a DEKRA diákjait azzal, hogy tanulmányaik befejeztével gyakorlatot szerezhetnek az oldalra felkerülő alkalmi munkákkal. 

2020. október 29. 19:35

Innovatív technológiák az autózásban: hálózatba kapcsolt autók

Az autóipar technológiai fejlődésével egyre többen használnak internetre kapcsolt autókat: becslések szerint 2019-ben már 28,5 millió hálózatba kapcsolt autó volt forgalomban világszerte. Az intelligens közlekedési rendszerek segítségével ezek a járművek képesek egymással és a körülöttük lévő infrastruktúrával is valós időben kommunikálni, az így rendelkezésre álló adatok alapján pedig hatékonyan fejleszthető a közlekedési rendszer, illetve a közlekedésbiztonság. A flottakezelésben piacvezető LeasePlan most bemutatja, hogyan működnek azok a fejlett információs és kommunikációs technológiák, amelyek mindezt lehetővé teszik.

2020. október 29. 17:53

Rangos nemzetközi termékdesign díjat nyert a magyar ultrahangos kullancsriasztó

A ProtectOne kutyákat és macskákat védő Tickless Mini terméke nyerte az idei BigSEE Awards Product Design kategóriáját. A parazitaellenes termékek a környezeti és egészségügyi válságok kulcsszereplőivé váltak.

2020. október 29. 16:18

Közös képzéseket indít a Széchenyi István Egyetem és a Huawei

A győri Széchenyi István Egyetem és a Huawei Technologies akkreditált, infokommunikációs és távközlési kurzusok közös indításáról írt alá megállapodást. Az együttműködés része az egyetem és a világ egyik legnagyobb technológiai cége között 2016 óta fennálló stratégiai megállapodásnak. 

2020. október 29. 14:46

Két új taggal bővül a OnePlus Nord termékcsalád

A OnePlus nemzetközi technológiai márka bejelentette a OnePlus Nord termékcsalád két új tagját, a OnePlus Nord N10 5G-t és a OnePlus Nord N100-at. A OnePlus Nord N széria magával ragadó felhasználói élményt nyújt megfizethető áron, ezeket a jellemzőket hordozza magán a most bejelentett két új okostelefon is. A OnePlus Nord N10 5G és a OnePlus Nord N100 hosszú üzemidőt, fejlett többkamerás rendszert és a csúcskategóriás telefonokra jellemző kezelőfelületet biztosít az OxygenOS-en keresztül.

2020. október 29. 13:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás