Marketing régen és ma

forrás: Prím Online, 2017. november 6. 10:28

Az elmúlt 10 évben rohamosan fejlődött a technika, és ma már elengedhetetlen, hogy valaki ne rendelkezzen számítógéppel és internettel. A kutatások mégis azt mutatják, hogy a kis- és középvállalkozások kevesebb mint 10%-a rendelkezik weblappal – tudtuk meg az egyedihonlapkeszites.hu-tól.

 

Az online marketing a siker kulcsa

A XXI. században a gazdasági kommunikáció alapja a megfelelően elkészített és megfelelően üzemeltetett weboldal. A technika fejlődésével ugyan nőttek az online marketing lehetőségek, de az emberek mégis nehezen szoknak át, pedig az internet marketing az a csodálatos jelenség, amely segítségével a vállalkozások akár milliókat is termelhetnek honlapjuk által egyik hónapról a másikra. Mégis sokan túlgondolják, félnek az ismeretlentől. Nem túl drága egy weboldal? Nem túl bonyolult üzemeltetni? Van értelme? Az NRC-TNS felmérése szerint amíg 2005-ben a felnőtt lakosságnak alig egynegyede használta az internetet, mára már a 18-64 évesek fele legalább hetente „online” van az interneten.

 

Ma már mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy figyelmen kívül hagyni az internet adta lehetőségeket egyenlő azzal, hogy kizárjuk magunkat a gazdasági élet jelentős részéből. Az internet egyaránt megkönnyíti a vevő és a kereskedő helyzetét is, hiszen könnyebben egymásra találnak, mint régen. Az üzleti világ marketing tevékenységei az elmúlt években szép lassan, de határozottan az off-line médiumokból átköltöztek az on-line világba, az internetre. Az interneten az elmúlt években realizált marketingköltések folyamatosan nőttek, és ma már senki sem engedheti meg magának, hogy marketingbüdzséjének egy nagy szeletét ne itt költse el.

 

Mivel ma már a versenyképesség súlyozott tényezője az internetes kommunikáció minősége is, nem elég, hogy legyen egy valamilyen honlapunk, hanem a digitális versenyképességet tekintve weboldalunknak az élbolyba kell tartoznia, ha jó eredményeket akarunk elérni.

 

 

Mit tehetünk még?

Egy weboldal létrehozásakor nincs garancia a látogatottságra, ezért van szükség online marketingre, weboldal optimalizálásra. A célközönség megtalálása elengedhetetlen, csak jól átgondolt reklámkampánnyal valósulhat meg. A közösségi oldalak megjelenésével elterjedt új marketing típus, amely a korábbi egyirányú kommunikáció helyett a kétirányú kommunikáció felhasználásán alapul.

 

Egyre több vállalkozás használja ma már a közösségi médiát is, hogy minél szélesebb körű online közösséget építsen, és a közösségi média lehetőségeit is beépítse marketing tevékenységébe. Bizonyos célcsoportok, bizonyos termékek és szolgáltatások esetén a sikerhez egyértelműen a közösségi médián keresztül vezet az út. A cégek a vásárlóik felé nem csak tartalmakat közvetítenek, de közvetlenül kapcsolatba is lépnek velük, amely közvetlenebbé teszi a kommunikációs folyamatot. Olyan tartalmak generálásán alapul, amely a közösségi oldalak felhasználói között terjednek megosztással. A közösségi média egyszerűen eljuttatható másokhoz, és akár nagyobb erőfeszítés nélkül, mások segítségével terjeszthetjük, amit szeretnénk. Magyarországon közel 5 millió magyar használ valamilyen közösségi oldalt, legtöbben a 25-44 korosztály közöttiek.

 

Mire használjuk leggyakrabban az internetet? Információszerzésre. Az embereknek biztonságérzetet ad az a lehetőség, ha előbb rákereshetnek az interneten arra, amire szükségük van. Egy nemrégiben közzétett médiakutatás szerint a webes jelenlét kötelező teendői közé tartozik a keresőoptimalizálás is, hiszen a legszebben megépített weboldal sem hoz hasznot az üzemeltetőjének, ha nincsenek az oldalon látogatók. És a látogatok megszerzésének az egyik leghatékonyabb módja, ha a keresőkben az adott weboldal a találati listák elején foglal helyet.

 

Az igazi probléma manapság inkább az, hogy hogyan kell az adott termékhez, szolgáltatáshoz a legalkalmasabb marketing eszköz portfóliót megtalálni, és az egyes marketing eszközöket a leghatékonyabban, a legkisebb költségből működtetni.

 

Forrás: Egyedihonlapkeszites.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Vendéglátóhelyeknek előnyös TV szolgáltatást indít a Vodafone

Minden eddiginél korszerűbb, a hazai szálláshelyek igényeire szabott televíziós szolgáltatást indított a Vodafone Magyarország. A jogtiszta tartalmakat biztosító Panzió TV és Hotel TV csomagok keretében az ügyfelek széles műsorkínálatból válogathatnak, és a csatornakiosztást akár szobánként eltérően, az általános vendégigények alapján is összeállíthatják. 

2021. január 27. 16:40

Megtörtént az eddigi legsikeresebb exit a Hiventuresnél

Lezárta eddigi legeredményesebb exitjét az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Zrt. A tőkealap-kezelő az egyik legnagyobb magyar tulajdonú logisztikai vállalatnak, a Trans-Spednek adta el 27%-os kisebbségi tulajdonrészét a Webshippy-ben, az e-kereskedelmi logisztika digitalizálásában úttörő startupban. 

2021. január 27. 14:59

Milliárdos megrendeléseket kapott a Bosch a fedélzeti számítógépeire

A Bosch fedélzeti számítógépei a járműelektronika mindeneseként, a szabályzóegységek egyre több funkcióját gyűjtik össze a nagy teljesítményű központi elektronikai modulokban. Ezek az eszközök már több mint egy éve segítik a vezetéstámogató és járműdinamikai rendszereket, hamarosan pedig elérhetők lesznek a vezetőtér funkcióit és a karosszériaelektronikát vezérlő központi számítógépek is. Így a Bosch minden más vállalatnál szélesebb portfólióval rendelkezik majd a fedélzeti számítógépek fejlesztésében. 

2021. január 27. 13:41

A járvány megmutatta: a rugalmas munkaidő és az emberi kapcsolatok a legfontosabbak

A magyar munkavállalók ahhoz, hogy jól érezzék magukat a munkahelyükön és elkötelezettek legyenek a munkáltató iránt, elvárják, hogy rendszeres legyen a kommunikáció a főnökkel, hogy jó legyen a személyes kapcsolatuk a kollégákkal, és hogy rugalmas legyen a munkaidő – derül ki a Profession.hu és a Boston Consulting Group (BCG) közös, friss, reprezentatív felméréséből, mely azt vizsgálta, milyen változásokat hozhat a koronavírus-járvány a munka világában.

2021. január 27. 12:20

Növénytermesztési eljárást automatizálnak a SZTAKI kutatói

Az ELKH SZTAKI is részt vesz a HydroCobotics nevű projektben, melynek célja hidropónián alapuló, környezetbarát, automatizált, robotos növénytermesztési eljárás kidolgozása.  A hidroponia olyan fenntartható és profitábilis növénytermesztést jelent, ahol talajt nem, csak vizet és ásványi anyagokat használnak. Ezzel helyet is lehet spórolni, sokkal több és többféle növényt lehet termeszteni egy viszonylag kis területen, mint ahogy azt a klasszikus eljárások lehetővé teszik.

2021. január 27. 11:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás