Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra

forrás: Prím Online, 2017. november 19. 10:19

Az Árukereső.hu idén is megvizsgálta az internetezők ajándékozási terveit. A felmérésből kiderült, hogy a karácsony közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra. 

A virtuális polcok előnyeit kihasználva szeretnénk sok ötletet merítve gyorsabban végezni és persze jól járni. Döntéseinkben egyre több segítséget nyújtanak a mások által írt értékelések, vélemények és tesztek. A kiválasztott ajándékokra pedig átlagosan 35 ezer forintot szánunk, ami 14%-kal több mint tavaly.

 

Átlagosan 6 embernek veszünk ajándékot

Az internetezők idén karácsonykor átlagosan legalább 5-6 főt szeretnének megajándékozni. 

 

A válaszadók 87%-a elsősorban a legközelebbi családtagoknak (gyerekek, szülők, testvérek) tervez ajándékot vásárolni, amire átlagosan 7 ezer forintot szán. A legkevesebbet idén is a munkatársakra szánják, itt az ajándék átlagos értéke 2600 Ft körül alakul.

 

Ezért már a megfelelő ajándékok felkutatása és a beszerzési forrásuk kiválasztása sem egyszerű feladat.

 

Ha ajándékról van szó, akkor a termék kiválasztásakor a megkérdezettek közel 60%-a az ár-érték arányt figyelembe véve, igyekszik minőségi ajándékokkal örömet szerezni.

 

Már a megfelelő ajándék kiválasztása sem egyszerű feladat

A webet böngészve ezért az internetezők a vásárlások előtt alaposan tájékozódnak, jellemzően több webáruház kínálatában is szétnéznek. Az ajándékok utáni vadászatban a vásárlást tervezők 2/3-a legalább 3 internetes forrásra fog támaszkodni.

 

Ráadásul a karácsonyi időszak kihagyhatatlan online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek még azok számára is, akik az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni. A fellelhető ajánlataik révén ugyanis a webáruházak is jobban fel tudják kelteni az új online vásárlók figyelmét.

 

 

Az ajándékokra átlagosan 35.000 Ft-ot szánunk

Idén karácsonykor átlagosan 35 ezer forintot fognak költeni az internetezők szeretteik megajándékozására. A tavalyihoz képest csaknem 14%-kal magasabb keret jól jelzi a karácsonyi szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív hatását.

 

Továbbra is a ruházati cikkek, játékok, könyvek és a kozmetikumok a legnépszerűbb ajándékok

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

 

Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a TV-k, vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.

 

Véleményekre alapozzuk a döntést

Az internetnek köszönhetően ma már szállást, vagy épp az esti vacsora színhelyét is előszeretettel választjuk ki mások értékeléseit olvasva, nem csoda tehát, hogy ez a fajta vásárlói magatartás a hétköznapi vásárlásainkban is megjelent. A tájékozódás során az ár mellett megjelent szempontként a termék értékeléseinek áttekintése (94%), valamint a kiszemelt kereskedő megítélése (91%) is.

 

Ennek köszönhetően az Árukeresőn az árak összehasonlítása mellett mára az értékelések és vélemények, valamint a megbízható boltok megjelenítése is egyre népszerűbb funkcióvá lépett elő.

 

Az internetezők minimum két helyről fogják beszerezni az ajándékokat

A felmérés eredménye többek között nemcsak arra adott választ, hogy az internetezők mekkora hangsúlyt helyeznek az ajándékok online felkutatására, hanem arra is, hogy a kiszemelt ajándékokat végül hol tervezik megvásárolni.

 

Az internetezők 85%-a első helyen az online vásárlás mellett tette le a voksát. A magas arány ellenére azonban az online vásárlás nem fogja tudni teljes egészében kiváltani az offline üzletek szerepét: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fogja azért tölteni az idejét, hogy szeretteinek karácsonyi ajándékokat vásároljon.

 

A rengeteg kínálat azt is eredményezi, hogy az ünnepek előtt nagyobb figyelmet szentelünk az offline áruházak akciós, hirdetési újságjaira, hiszen az ajándékok kiválasztásának ezen módja adja a netes böngészések után a legtöbb ötletet. Az internetezők 41%-a biztosan figyelemmel fogja kísérni az üzletek nyomtatott kiadványait.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Pályázat videós tehetségeknek

A BugTV, a Klikkmánia cégcsoport YouTube marketinggel és csatorna menedzsmenttel foglalkozó üzletága „I. BugTV – Youtuber akarok lenni!” címmel pályázatot hirdet a jövő videós tehetségei számára. A nyertes pályázók 12 hónapig teljes körű ügynökségi támogatást kapnak a videócsatornájuk felépítéséhez.

2018. szeptember 25. 16:43

Kutatás: az ingatlan.com az ingatlanhirdetési piac vezetője

Vajon az online ingatlanhirdetések terén az ingatlan.com vagy a Jófogás a piacvezető? Bár az általános online apróhirdetési piacot a Jófogás uralja az OLX (Apród) 2015-ös felvásárlása óta, az igen jól jövedelmező ingatlanpiaci szegmensben továbbra is az ingatlan.com a piacvezető. 250 ezer feletti hirdetésszámával, frissebb hirdetéseivel, és a növekvő üzemi üzleti eredményével egyaránt megelőzi versenytársait. Az eNET és a Budapesti Corvinus Egyetem immár negyedszer vizsgálta az online apróhirdetési piacot, ezúttal az egyre fűtöttebb ingatlanpiacra fókuszálva.

2018. szeptember 25. 13:51

NMHH: meteorológiai radarokat zavarhatnak vezeték nélküli eszközök

Egyre nagyobb gondokat okoz a meteorológiai állomások által használt frekvenciasávok tisztán tartása, ami viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy valós időjárás-előrejelzéseket készítsen az Országos Meteorológiai Szolgálat. 

2018. szeptember 25. 11:07

Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját

Egy fogyasztói felmérés - amit a Honor számára Kantar Millward Brown készített – mintegy 1800, 15 és 35 év közötti okostelefon-használó körében hat európai országban bemutatja, hogy az okostelefonok tradicionális mobiltelefonok feletti dominanciája hogyan változtat azon, ahogyan az emberek a mobil kommunikációs eszközöket használják. Fényképezés, közösségi oldalak használata, internetezés, e-mailek olvasása – ezek a legfontosabb funkciói a modern okostelefonoknak. A Honor 10 az AI kamerájával erre egy kiváló példa.

2018. szeptember 25. 08:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot

2018. szeptember 21. 14:07

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18

A drón vagy a Tesla gyorsul jobban?

2018. szeptember 18. 14:04

Nemzetközi online vásárlási trendek

2018. szeptember 12. 11:54
cloudappsportal.com