Az eMAG nem titkolt célja, hogy mindenben az első legyen

forrás: Prím Online, 2018. március 16. 09:45

A GKI Digital felmérése szerint az e-kereskedelemben kiemelt időszaknak számító utolsó három hónap a teljes éves költések 36 százalékát adta a tavalyi évben. Az ország egyik legnagyobb online kereskedője, a dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu esetében ez koncentráltan jelenik meg, hiszen ez a periódus az egész éves rendelésállomány 27 százalékát tette ki. 

A kutatásból kiderült, hogy a vásárlók Black Friday idején szívesebben költöttek drágább, tartósabb műszaki cikkekre és berendezésekre. Ezzel szemben a decemberi rendelések során olyan - klasszikusan ajándéknak szánt - termékekkel pakolták meg virtuális kosarukat, mint parfüm, ékszer vagy játék. 

 

Évértékelőjében az eMAG ügyvezető igazgatója több ízben támaszkodott a GKI Digital legfrissebb kutatására, kiemelten foglalkozott az ünnepi időszak eredményeivel és arról is beszélt, hogy 2018-ban minden szempontból az elsők akarnak lenni a hazai webáruházak között. Az eMAG 2017-es ünnepi szezonjának beszámolója szerint a cég a jól célzott akcióinak köszönheti sikerességét, ugyanis az eMAG ügyfelek több mint 80 százaléka nyomon követte a szezon akcióit, ebből 71 százalékuk talált olyan ajánlatot november 24 és december 22 között, aminek nem tudott ellenállni. A GKI Digital kutatása alapján a vásárlói rétegek hatékony elérése azon múlt, hogy a vállalat folyamatos és rendszeres akciókat kínált. ,,A tavalyi év végén bővült termékpalettával, azaz több mint 1 millió termékkel és rengeteg akcióval vártuk a webáruházunkba látogatókat. Büszkék vagyunk arra, hogy minőségi és megbízható szolgáltatásunk révén Marketplace hálózatunkat is bővíthettük. A SimilarWeb és a GKI Digital felmérése alapján a tavalyi ünnepi időszakban vezető helyet értünk el weboldalunk látogatottsága alapján, méghozzá nem is akármilyen mértékben: a második és harmadik helyen álló online üzletek összesen nem értek el akkora látogatottsági számot, mint az eMAG. Éppen ezért nem titkolt célunk, hogy a pozitív eredmények alapján a következő évben minden téren az online kereskedelem legjobbjai lehessünk” – nyilatkozta Catalain Dit, az eMAG ügyvezető igazgatója. 

 

Élő bejelentkezés és vásárlói visszajelzés – garantált a siker!

A felmérés alátámasztotta, hogy a vállalat iránti érdeklődés év végén is töretlen volt, hiszen 2017 utolsó időszakában az ügyfelek több mint 80 százaléka nyomon követte az ünnepi szezon akcióit, így például a november utolsó péntekén tartott eMAG Black Friday ajánlatait. Az átlagos kosárérték mintegy 27 százalékkal múlta felül az egész éves átlagot november 24-én. Catalin Dit szerint a vállalat életében az ünnepi időszak - mely a novemberi Black Friday-el kezdődik és a karácsonyi vásárlási lázzal fejeződik be – jelenti a legkiemeltebb periódust a cég életében. A Black Friday sikeréhez az akciók mellett ugyanakkor az is hozzájárult, hogy a november 24-i eredményeket a legnépszerűbb közösségi oldalon fenntartott profilján is közzétette a vállalat. Az infografikák nyomán újabb és újabb hullámokban érkeztek a vásárolni szándékozók az eMAG honlapjára. A közösségi média erejét felhasználó vállalat emellett megszólaltatta a Black Friday első vásárlóját, így a sajtó képviselői is élőben kérdezhették a szerencsés vevőt, ezzel még emberibbé téve az eseményt. A pozitív eredményeknek az ügyfelek növekvő vásárlási gyakorisága is alapul szolgált, ugyanis a tavalyi ünnepi szezon során minden második eMAG ügyfél kizárólag online intézte az ajándékok beszerzését. 

 

 

Erős különbségek az év utolsó hónapjaiban

A GKI Digital elemzése szerint 2017 során a hazai online vásárlók 39 százalékát a Közép-Magyarországi régióban élő online vásárlók tették ki, és ők feleltek az online kiskereskedelmi forgalom 51 százalékáért.  Az eMAG eredményei jól mutatják, hogy a tavalyi évben teljesített rendeléseinek 30 százalékát és a forgalmának 35 százalékát realizálta a Pest megyében élő online vásárlókon keresztül. A november végi Black Friday napján azonban az egész éves átlagos kosárértékhez viszonyítva az eMAG vásárlók minden megyében többet költöttek. 

 

Érdekes azonban, hogy az ünnepi időszakban a rendeléseket illetően különbségek jelentek meg a novemberi és a decemberi vásárlások tekintetében amellett, hogy a Black Friday összes rendelésének 36 százalékát, míg a decemberi hónap rendeléseinek 27 százalékát két termékkategória – a háztartási gépek és a szórakoztató elektronikai termékek – adta. November utolsó péntekén pénztárcát nem kímélve gyakorlatilag minden termékkategóriában átlag felett költöttek a vásárlók, a karácsonyi rendeléseknél a vevőknél az is szempont volt, hogy pénzüket többféle, akár kisebb értékű termékre költhessék – cseng össze a GKI Digital kutatása és az eMAG belső statisztikája. 

 

Ünnepi szezon vevői és kereskedői szemmel

A GKI kutatásból továbbá kiderült az is, hogy a vásárlási élmény, a minőségi szolgáltatások és a kedvezményes termékek egyre szélesebb választéka is hozzájárult az eMAG tavalyi sikeréhez és a fogyasztói elégedettséghez. A vevők pozitív visszajelzését a vásárlói folyamat egyszerűségén felül a kedvező kiszállítási feltételek és a megfelelő termékek kiválasztásához kapcsolódó segítségnyújtás is növelte. ,,A tavalyi eredményekből rengeteget tanultunk. Ahhoz, hogy a vásárlói élményt folyamatosan növeljük és bővíthessük termékkategóriáinkat, szükség volt új partnerekkel való együttműködésre és egy korszerű logisztikai háttér biztosítására is, ami megkönnyíti a kiszállítási folyamatainkat és csökkentik a megrendelés leadásától a kiválasztott termék átvételéig számított időt. Az üllői raktárunk bővítésével a Magyarországról érkezett rendeléseket hazai központból tudjuk kiszállítani, ez jelenleg a leadott rendelések 70 százalékát jelenti. A jövőben továbbra is az a célunk, hogy a lehető legjobb áron kínáljuk a legjobb minőséget, miközben keressük azokat a lehetőségeket, amikkel szolgáltatásunk színvonalát még inkább javítani tudjuk.” - nyilatkozta Catalin Dit, aki a tavalyi eredményekben bízva legalább ilyen sikereket vár az idei évtől. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb két magyar startup került az európai egészségügyi innováció élvonalába

Két magyar team, az orvosi oktatóalkalmazást fejlesztő InSimu Patient és a nemzetközi teleradiológiát forradalmasító Sineko is elnyert 25 000 eurót az immáron harmadik éve megrendezésre kerülő EIT Health InnoStars Awards startupversenyen. 

2019. augusztus 22. 14:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás