Közel egy éven át szabálytalanul nyújtott szolgáltatást Ercsiben a Magyar Telekom

forrás: Prím Online, 2018. augusztus 9. 12:55

Az előfizetői érdekeket veszélyeztetve, a jogszabályi feltételek betartása nélkül nyújtott szolgáltatást közel egy éven át az Ercsiben épült hírközlési hálózatán a Magyar Telekom, ezért a szolgáltatóra első fokon 72,8 millió forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A fokozatosság és arányosság elvét követve az NMHH a szankció mértékével is jelzi a szolgáltató – és a többi piaci szereplő – felé, hogy nem éri meg tudatosan eltérni a hírközlési szabályoktól.

Hírközlési szolgáltatást indítani egy új építésű hálózaton a jogszabályok szerint csak azután lehet, ha az NMHH az építmény használatára engedélyt adott, vagy – olyan esetekben, amikor ennek egyszerűsített formája, a bejelentési eljárás alkalmazható – az utólagos bejelentést nyilvántartásba vette. A Magyar Telekom Nyrt. az Ercsiben tavaly márciusban befejezett új hírközlési hálózatáról csak késve, akkor is csak hatósági felszólítás után tette meg a szükséges bejelentést az NMHH-hoz. A hírközlési hatóság megállapította, hogy a szolgáltató szabálytalanul járt el, mert a hálózat kiépítését nem fejezte be határidőben: az építésre szóló jogosultságának lejárta után még tovább épített. Az NMHH a szabálytalan helyzet rendezése érdekében felszólította a szolgáltatót, hogy nyújtson be fennmaradási engedély iránti kérelmet, annak beérkezése után pedig a Magyar Telekomnak még további adatokat kellett szolgáltatnia és hiánypótlásokat teljesítenie. A szolgáltató csak ezek után kaphatta meg – idén márciusban – a fennmaradási engedélyt az építményre, ami áprilisban vált véglegessé (korábbi terminológiával jogerőssé). A szolgáltatás nyújtását a Magyar Telekom azonban már tavaly május elején megkezdte, vagyis ezen a területen 11 hónapig a jogszabályi feltételek megléte nélkül nyújtott hírközlési szolgáltatást és jutott versenyelőnyhöz. 

 

A hatóság a szolgáltatóval szembeni 72,8 millió forintos bírság összegének megállapításakor az egyenlő elbánás, a fokozatosság és az arányosság elvét követve a jogsértés súlyát, ismételtségét, folyamatosságát, időtartamát, a jogsértéssel elért vagyoni előnyt, az érdeksérelemmel veszélyeztetett személyek számát, illetve a jogsértés piacra gyakorolt hatását egyaránt figyelembe vette. Súlyosbító körülményként értékelte, hogy a szolgáltató évtizedek óta a magyar elektronikus hírközlési piac legnagyobb előfizetői számmal rendelkező szereplője, jelentős jogi apparátussal és tapasztalattal rendelkezik, pontosan ismeri a hírközlési jogszabályokat, mégis a szolgáltatás elindítása mellett döntött. Az ismételt jogsértésre tekintettel az NMHH – az elektronikus hírközlésről szóló törvény által nevesített mérlegelési jogkörében eljárva – a szolgáltató vezető tisztségviselőjére további 3 millió forint bírságot szabott ki. Az NMHH határozata ellen a szolgáltató a közléstől számított 15 napon belül fellebbezhet.

 

A bírság mértékével a hatóság a jogkövető magatartásra kívánja felhívni a figyelmet

A mostani már nem az első ilyen eset volt, hiszen az elmúlt években több településen is jogsértő módon kezdett elektronikus hírközlési szolgáltatás nyújtásába a Magyar Telekom az újonnan felépült hálózatain, amelyek miatt a hatóság már többször szabott ki rá jelentős összegű bírságot: 2016 májusában és augusztusában 10-10 millió, valamint utóbbi esetben a jogsértés ismételtsége miatt a szolgáltató vezető tisztségviselőjére további 1 millió forintot, 2017 februárjában pedig 20 millió, illetve a vezető tisztségviselőre további 2 millió forintot. Az NMHH ilyen jellegű bírságot legutóbb a UPC-re rótt ki idén januárban, amikor az Cegléden indította el szolgáltatását engedély nélkül.

 

Az NMHH a bírságolási gyakorlatával nyomatékosítani kívánja mind a szóban forgó szolgáltatónak, mind a piac összes szereplőjének is, hogy tartsák magukat a jogszerű és etikus üzleti magatartáshoz. Egy engedélyadás vagy nyilvántartásba vétel új hírközlési hálózatokra a tapasztalt, hálózataikat gyakran bővítő szolgáltatókra nézve sem csak formalitás, hiszen a hírközlési hatóságnak a piaci szereplők közötti esélyegyenlőség biztosításán túl meg kell győződnie a hálózat műszaki és jogi megfelelőségéről, ahogy arról is, hogy a szolgáltató tevékenysége nem veszélyezteti vagy sérti az előfizetők érdekeit. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Schneider Electric: ezek lesznek 2019 meghatározó technológiai trendjei

Néhány éve még sci-finek tűnt az a jövőkép, ami ma csupán karnyújtásnyira van tőlünk: önvezető autókkal közlekedünk, robotok végzik a munkát, az otthonunkban pedig minden automata és hangvezérléses. Az ezeket és a hasonló innovációkat lehetővé tevő, az iparágakat 2023-ra átalakító technológiai trendek közül a Schneider Electric most bemutatja a szerinte legjelentősebbeket.

2019. január 16. 08:27

További rekordot döntött az Educatio kiállítás

A 19. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításra idén több mint 53 ezer látogató érkezett, akik a helyszínen közel 50 hazai intézménnyel kapcsolatban érdeklődhettek jelenlegi hallgatóktól és tanároktól. A Hungexpo 20 000 négyzetméteres területén csaknem 200 kiállító várta a középiskolásokat, a legkülönbözőbb továbbtanuláshoz és -képzéshez kapcsolódó információkkal.

2019. január 15. 19:37

Digitális Rubik-kockával mutatta be a valós és virtuális világok közti átjárást a Nokia a CES-en

A Nokia a Las Vegas-i CES-en egy olyan digitális Rubik-kockát mutatott be a nagyközönségnek, mely alapból egyszínű – fekete vagy fehér – a színek pedig egy kiterjesztett valóság szemüvegnek köszönhetően válnak láthatóvá. A budapesti Nokia Bell Labs illetve a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által kifejlesztett digitális eszköz ráadásul a virtuális térben segítséget is nyújt a felhasználónak a játék kirakásában. 

2019. január 15. 17:59

Magyar startup hozza össze az európai előadóművészeti világot

Szakmai “társkereső” applikációval robban be az európai piacra 2019 januárjától egy magyar startup cég. Ha az előadóművészetben dolgozol, most Európán átívelő együttműködéseknek lehetsz részese a StageHive segítségével. A közösségi finanszírozás funkcióval pedig projektjeidet pénzügyileg is előmozdíthatod, hiszen a platform a közönség számára is nyitott lesz. 

2019. január 15. 16:25

Útmutató weboldal és tanácsadó vloggerek támogatják a gyerekek biztonságosabb netezését

Idén folytatódik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly indított, az Internet Hotline jogsegélyszolgálatot népszerűsítő kampánya. Külön weboldalt hoztak létre, amely pontos útmutatókkal segíti azokat, akik jogsértő tartalmakkal találkoznak a legnépszerűbb közösségi felületeken. Az oldalon kedvelt vloggerek saját tapasztalataik alapján mesélnek az online, főként közösségi felületek veszélyeiről, és nem csak tanácsokkal, de egy kvízjátékban jó válaszokért cserébe egyedi fejlesztésű telefontokkal is várják az érdeklődőket. Visszatérnek a tavalyi kampány emoji üzenetei is, hogy egyszerű képi nyelven emlékeztessenek a legfontosabb online viselkedési szabályokra.

2019. január 15. 15:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47

Új technológiák az online játékgépekhez

2018. december 28. 08:02

123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON

2018. december 19. 14:13
cloudappsportal.com