2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!
Az új elektromos járművek száma 2025-re elérheti a 10 milliót, 2040-re pedig meghaladhatja majd a hagyományos járművekét, amely az e-mobilitás terén közel 2 000 milliárd dolláros üzleti lehetőséget jelent a közművállalatok számára – derül ki az Accenture új kutatásából.
Az Accenture „Utilities: Lead the Charge in eMobility” című kutatása szerint az elektromos autók elterjedése a közművállalatoknak nagy üzleti lehetőséget jelent, és jelentős versenyelőnyre tehetnek szert, ha egységes csomagban kínálják az elektromos autóknak szánt megoldásaikat. A járművekben felhasznált olcsó villamos energia biztosítása 1 700 milliárd dolláros üzleti lehetőséget jelent. Ez a közművállalatoknak további 250 milliárd dollárt jelenthet a nagyobb nyereséggel értékesíthető e-mobilitási szolgáltatások tekintetében – pl. a távoli töltést elősegítő alkalmazásokból vagy az elektromos autók integrált otthoni energiagazdálkodását támogató szolgáltatásokból, sőt akár az elektromos autók megvásárlásához nyújtott finanszírozásból. Ezeket a szolgáltatásokat egységes platformon kínálva optimalizálhatják a rendszerteljesítményüket, és jobb felhasználói élményt nyújthatnak az elektromos autókat használóknak.
„A megfizethető elektromos autók beszerzését megkönnyítő vállalatok felgyorsíthatják a járművek elterjedését, ezzel versenyelőnyre tesznek szert, mivel a fogyasztók egyre inkább ez ezt kínáló a vállalatok céljai és alapelvei (pl. környezetvédelem iránti elkötelezettség) alapján hozzák meg vásárlási döntésüket” – mutatott rá Bruno Berthon, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója és globális közművállalatokért felelős vezetője. „Azok a közműszolgáltatók, akik jobb ügyfélélményt nyújtanak, és sikeres partnerkapcsolatokat építenek ki, jelentős szerepet játszhatnak az e-mobilitási piacon.”
Az Accenture Strategy közel 6 000 fogyasztó megkérdezésével végzett globális kutatása szerint az elektromos autók terjedésének első számú ösztönzője jelenleg a környezetvédelem, amelyet a költségmegtakarítás követ. A jövőbeni elektromosautó-tulajdonosok közel kétharmada (63%) váltana elektromos járműre, ha hosszabb távon költséget takaríthatna meg vele. Bár az akkumulátortechnológia folyamatosan fejlődik, és újfajta lízinglehetőségek jelennek meg a piacon, az elektromos autók terjedését manapság a magas eladási ár és a korlátozott töltési lehetőségek (pl. az otthoni energiarendszerek és a nyilvános töltőállomások elérhetősége) nehezítik. A jövőben elektromos autó vásárlására készülő fogyasztók több mint 80%-a elsősorban otthon kívánja tölteni járművét, de jelenleg csak 55%-uk rendelkezik erre alkalmas saját garázzsal.
A közművállalatok akkor tudják ezt az üzleti lehetőséget kiaknázni, ha nem csak részt vesznek a folyamatokban, de ösztönzik is a piacot:
1. Segítenek az ügyfeleknek döntést hozni: a bizalmi kapcsolat kialakításával és a velük kapcsolatos adatok – pl. a fogyasztási mintákról, a fizetési preferenciákról és az otthoni akkumulátortöltési lehetőségről – felhasználásával ösztönzik a leendő vásárlókat.
2. Releváns ajánlatokat készítenek a vállalati ökoszisztéma segítségével: a partnerkapcsolatok fontos szerepet játszanak az ügyfélélményt elősegítő releváns csomagok kialakításában. A közművállalatoknak mindenki számára előnyös kiegészítő szolgáltatás-csomagok összeállítására és partneri együttműködések kialakítására (pl. gépkocsigyártó és márkakereskedő partnerek, flotta- és töltőpont- üzemeltetők, telekocsi-vállalkozások, parkolóvállalatok) kell törekedniük.
3. Versenyelőny megszerzésével: az ügyfelekről szerzett valós idejű információk alapján a közművállalatok gyorsan továbbfejleszthetik szolgáltatásaikat. Stratégiai beruházásokat kell végezniük az elektromos autók használatát egyszerűsítő és az elterjedésüket segítő szolgáltatások területén.
„Az e-mobilitási piac óriási lehetőséget jelent, amely kiaknázásában a közművállalatoknak is fontos szerepük van. Azok a cégek lesznek igazán sikeresek, amelyek jól ismerik az energiapiac működését, bizalomra épülő ügyfél- és partnerkapcsolatokkal rendelkeznek, megfontolt befektetési stratégiájuk van, és célzott megoldásokat kínálnak ügyfeleiknek” – nyilatkozta Greg Bolino, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Közkívánatra – már 150 blinkee elektromos robogó érhető el a fővárosban
- A menedzsereknek leáldozott, a mozgósító vezetőké a jövő
- Global Data Protection Index: Hogy vagy, adatvédelem?
- Honor kutatás az AI nyomában
- A munkáltatók többsége egyáltalán nem támogatja alkalmazottainak sportolását
- Az irodai dolgozók 82%-a naponta fél órát tölt információkereséssel
- A vállalaton belüli egyenlőség a munkahelyi innováció katalizátora
- Az üzleti felhasználók számára is a törött telefon jelenti az egyik legnagyobb kihívást
- Új e-töltőállomások Székesfehérváron az E.ON beruházásában
- Vodafone: Megkerülhetetlen az IoT a vállalatok szerint
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.