A koronavírus miatt online tartják meg a PowerUp! döntőjét
A közép-kelet-európai régió 24 országának 425 kezdeti fázisban működő vállalkozása adta be a jelentkezését ebben az évben az EIT InnoEnergy szervezésében létrejött PowerUp! versenyre. Köztük 360 startup, amelyek automatikusan elindulnak a 65 ezer euró összdíjazású Év Startup-vállalkozása címért a megmérettetés keretein belül.
Magyarországról is rekordszámú nevezés érkezett be az energia, energiahatékonyság, energiatárolás, mobilitás, körforgásos gazdaság, az okostechnológiák és az okosvárosok területét érintő újításokra fókuszáló, hatodik éve futó versenyre, amelynek hazai döntőjét április 28-án – a koronavírus-járvány miatt és a többi országhoz hasonlóan – online, a Zoom videochat- és kollaborációs platformon tartják meg.
„A hazai indulók változatos mezőnyt hoztak össze 2020-ban is. A nevezések közt egyaránt felsorakoznak az újrahasznosítást támogató, a megújuló energiákat munkára fogó megoldások éppúgy, mint a légszennyezést csökkentő ipari, vagy az energiahatékonyságot növelő okosotthon fejlesztések. Az is kezd trenddé válni, hogy a szoftveres innovációk ellenében egyre többen dolgoznak olyan, a megfelelő és alapos előkészületek, tervezés után sorozatgyártásba adható, magas energiahatékonyságú termékeken, amelyek iránt világszerte megteremthető a piaci kereslet a végfelhasználók körében.” – mondta Dervalics Ákos, az InnoEnergy magyarországi operációért felelős vezetője a PowerUp! hazai résztvevőiről.
A magyar döntő nyertese, a további 23 ország győztetésével együtt, továbbjut a versenyt lezáró nemzetközi fináléba, amelynek végleges időpontját és helyszínét a koronavírus-járvány fejleményeinek ismeretében a későbbiekben határozzák meg az EIT InnoEnergy vezetői. Ezen a legjobb induló vállalkozások díjazásban részesülnek (az első helyért 50 000 euró, a másodikért 10 000 euró, a harmadikért pedig 5000 euró jár), míg a nem startup jellegű vállalkozások, szervezetek (pl. KKV-k vagy egyetemek) által benyújtott pályázatok a projekt készültségi állapotának függvényében juthatnak pénzügyi befektetéshez és üzletfejlesztési támogatáshoz.
A PowerUp! versennyel kapcsolatos minden információ a www.powerup.innoenergy.com oldalon érhető el. Amennyiben szeretne részt venni a PowerUp! hazai online döntőjén, kérjük jelezze részvételi szándékát a hubhungary@innoenergy.com email címen.
Kapcsolódó cikkek
- MI-alapú energetikai szolgáltatással lép piacra az eNET
- Innováció a képzelet szárnyán – Imagine Cup már középiskolásoknak is
- Egy kézben a MOM Park teljes energetikai rendszerének üzemeltetése
- Hello Tomorrow: Négy magyar vállalkozás a világ legígéretesebb deep tech startupjai között
- Magyar kezdeményezés vitte Európa legjobb női startupjait ismét Londonba!
- Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét
- 70 000 euró értékű díjat osztottak ki a legjobb innovációkért az EIT Jumpstarter start-up-versenyén
- Törökszentmiklóson van az ország legsikeresebb gyára
- Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját
- Nemzeti Kiberverseny 2019
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A többszörös Év Honlapja-díjas oktatási oldal ingyenes felvételi felkészítőt indít
A matematika felvételi minden évben nagy próbatétel a diákoknak és persze a szüleiknek is, ráadásul most jön az első NAT-2020 szerinti felvételi, így sok aggódó családnak lehet segítség az ingyenes felkészítő.
AdvenTippek az NMHH Facebook-oldalán
Új, AdvenTippek elnevezésű sorozattal jelentkezik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a közösségi médiában. A hatóság Facebook-oldalán naponta megjelenő tippek célja, hogy segítséget adjanak a digitális térben való eligazodáshoz, hasznos és praktikus információkkal támogassák a fogyasztókat. Az AdvenTippek a témafelvetésekkel és javaslatokkal több generációt is megszólítanak, miközben jobban megismerhetjük az NMHH szerteágazó tevékenységét.
Az AGON by AOC összállította ünnepi ajándékkalauzát
Legyen szó ambiciózus vagy alkalmi játékosokról, felfedezőkről, stratégiai lángelmékről, kalandorokról vagy profi e-sportolókról: Az AOC monitorai fokozzák a játékkalandot, így ideális társat jelentenek az ünnepi időszakban. Íme az AOC ajándékkalauza.
Tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
Évről évre egyre nagyobb az e-kereskedelmi üzletek forgalma a novemberi és decemberi időszakban. Ilyenkor több százezres nagyságrendben vásárolnak termékeket a fogyasztók, ami akár 35 százalékos növekedést is jelenthet az év többi időszakához képest. Ez a növekedés nem csak az online kereskedőknek jelent jó lehetőséget, de a kiberbűnözőknek is, hiszen számukra a több vásárló több célpontot jelent. A BlueVoyant kiberbiztonsági vállalat szakértői összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat ahhoz, hogy a vásárlók biztonságban tudhassák pénzüket és adataikat.
Fókuszban a kiberbiztonság: Célegyenesben az új követelményekre való felkészülés
A kiberbiztonsági törvény számos cég számára új követelményeket támaszt az elektronikus információs rendszereik üzemeltetésével kapcsolatban. Az érintett szervezeteknek 2023 végéig maradt idejük felkészülni, hogy megfeleljenek az új szabályoknak.