Trump nyerte az amerikai elnökválasztás webshopcsatáját
Donald Trump webshopja került ki győztesen az elnökjelöltek webáruházainak szakmai összehasonlításából. A dolog pikantériája, hogy hasonló „trükkel”, mint amit Barack Obama is használt a 2008-as kampányában.
Míg Magyarországon szerény hagyománya van a webshopok használatának a választási kampányban, az Egyesült Államok elnökválasztási kampányában kitüntetett szerep jut a webáruházaknak. Megvásárolhatjuk Trump legendás piros sapkáját, vagy az ellenfele, Biden nevével ékesített szájmaszkot, de azon sem botránkozik meg senki, hogy a gyerekek számára is kínál valamit mindkét jelölt, vehetünk például tipegőt vagy kisvonatot.
„Ha egy világhatalom választási küzdelmében a webshopnak ilyen kitüntetett szerep jut, akkor minden vállalkozásnak érdemes elgondolkodni, hogyan tudná használni. Az Ecommerce Revolutiont is azért hoztuk létre, mert szerettük volna bemutatni, hogy akár rövid időn belül milyen látványos eredményeket lehet elérni, ha a megfelelő eszközöket használjuk a megfelelő módon” – mondta Zilahi Krisztián, az Ecommerce Revolution üzleti valóságshow házigazdája, online-marketing-szakértő. Véleménye szerint a vállalkozások sokat tanulhatnak az amerikai elnökjelöltek webshopjából.
A párhuzam azért is érvényes, mert a szakember megdöbbenésére mindkét elnökjelölt nyilvános webshopmotort használ, hasonlóan a hazai* és nemzetközi** webshophasználók 80%-ához. Ez azt jelenti, hogy Donald Trump és Joe Biden pont úgy bérelhető webáruházrendszert használ a választási harcban, mint például az Ecommerce Revolution valóságshow-ban részt vevő magyar vállalkozások a vevőkért folytatott versenyben.
Bár számos szempont szerepelt az összehasonlításban, Zilahi Krisztián szerint a csata már a webshop első oldalán eldőlt. A republikánus elnökjelölt, Donald Trump webshopjának leglényegesebb előnye, hogy már a webshop nyitóoldalán e-mail-listát épít, míg demokrata ellenfele, Joe Biden eladni akar.
„Az egyfázisú értékesítés ideje lejárt. Ma már rengeteg információ, impulzus éri az embereket, ezért nem tudnak vagy nem akarnak az első látogatás alkalmával azonnal döntést hozni. Több érintési pont kell ahhoz, hogy a látogatóból vásárló legyen, még egy világhatalom elnökjelöltjének a webshopjában is” – magyarázza Zilahi Krisztián.
A szakértő úgy véli, ezt használja jól Trump marketingcsapata, mert a termékek mellett már a nyitóképernyőre bekerült egy e-mail-cím-gyűjtő rész, ahol a látogatók megadhatják az e-mail-címüket és az irányítószámukat. Ez azért is okos megoldás, mert az irányítószám ismeretében személyre szabott kampányüzenetek küldhetők számukra. A dolog pikantériája, hogy korábban éppen a Trumpot élesen bíráló korábbi elnök, Barack Obama használt*** hasonló megoldást a 2008-as kampányának honlapján.
Ezzel szemben Biden nyitóoldalán egy úgynevezett slider, diavetítés fogadja a látogatót termékajánlatokkal. Ez azért is kevésbé hatékony, mert az új látogatók kétharmada a nyitóoldal látványvonal feletti részét nézi csak meg egy webáruházban, és nem görget lejjebb. Ezért a nyitóoldalt jól ki kell használni. Ebből a szempontból Biden webshopjának megoldása kevésbé korszerű és hatékony.
Ettől eltekintve minden másban szinte hasonló a két oldal. Hasonlóak a termékek, hasonló a digitális ügyfélélmény, még a hibák is hasonlók, például mindkét webshop kicsit lassú mobilon. Ezért tulajdonképpen már a nyitóoldalon eldőlt az elnökjelöltek webshopcsatája.
Az Ecommerce Revolution első évada október elején indult, és november 9-én fejeződik be. A műsor producere Máté Krisztina, a szakmai hátteret az OptiMonk biztosítja. Az online üzleti valóságshow honlapja a https://ecommercerevolution.hu internetcímen érhető el.
Donald Trump webshopja: https://shop.donaldjtrump.com
Joe Biden webshopja: https://store.joebiden.com
_______________
* Forrás: https://trends.builtwith.com/shop/country/Hungary
** Forrás: https://trends.builtwith.com/shop/traffic/Entire-Internet
*** Forrás: http://www.4president.us/websites/2008/barackobama2008website.htm#
Kapcsolódó cikkek
- Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország
- Hatékony termékkeresés a GLAMI szolgáltatásával
- Online üzleti valóságshow indult webáruház tulajdonosoknak
- Kihirdették az Év Webshopja 2020 verseny győzteseit
- Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
- A Mammutban nyitotta meg második üzletét az eMAG
- Ötszáz érintésmentes csomagautomatát telepít az eMAG és az Extreme Digital
- Második hullám a neten: újra robbantanak a hazai webáruházak?
- Új technológiával fejlesztenek a webshopok
- Rekordkínálattal indult el Gódor András sonkás-sajtos webshopja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Talpraesett diákprogramozók és profi képzőművészek tisztelegtek Neumann János előtt Szekszárdon
Immár 19. alkalommal rendezte meg Kovács Győző versenyalapító szellemében a Neumann Társaság és a Szekszárdi I. Béla Gimnázium a Neumann János Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Versenyt. Idén a Neumann 120 jubileumra tekintettel ünnepélyesebb keretek között és egy Neumann János szellemiségét megidéző pályamunkák számára kiírt különdíj átadásával került sor a döntőre, amely egyben egy profi, felnőtt képzőművészek számára rendezett, computer art kiállítás, a Hommage à Neumann megnyitója is volt: utóbbi kiállításon több mint 30, országosan ismert alkotó művei tekinthetőek meg egészen 2023. április 23-ig.
Kaprinay Zoltán a cégépítésről tartott telt házas előadást a Széchenyi-egyetem Spinoff Klubjában
A győri Széchenyi István Egyetem Spinoff Klubjának célja, hogy ösztönözze hallgatóit saját vállalkozásuk elindítására, formálja szemléletmódjukat, perspektívát mutasson számukra. A program keretében az Index.hu, az A38 hajó, a Bónusz Brigád vagy éppen a Creative Dock Hungary alapításában, illetve vezetésében is részt vett Kaprinay Zoltán a cégépítés módszertanáról, a fenntartható és innovatív vállalkozásfejlesztésről tartott nagy sikerű, telt házas előadást. A hallgatók üzleti ismereteit tavasszal további programokon bővítik.
Kis és közepes méretű épületek intelligensebb és egyszerűbb kezelése
A most bejelentett Connect Box nyílt és könnyen kezelhető IoT-megoldást ad kis- és középméretű épületek felügyeletéhez. A teljesítmény felhasználóbarát monitorozásával és optimalizálásával lehetővé teszi az energiahatékonyság akár 30 százalékos növelését, valamint a beltéri levegőminőség jelentős javítását olyan létesítményekben, mint az iskolák, kiskereskedelmi üzletek, lakások és kis irodák.
Évente több százezer forint megtakarítást hozhat a piezotintás nyomtatás
Öt év alatt megközelíti a 2 millió forintot az áramszámlán jelentkező megtakarítás, amelyet már egy közepes méretű cég is elérhet, ha lézertechnológiás irodai multifunkciós berendezéseit az Epson piezoelektromos tintasugaras eszközeire cseréli. A lépéssel csaknem 1,5 tonna CO2 emissziótól is meg lehet kímélni a környezetet, miközben a hőmentesen működő gépek egyéb szempontok alapján is lényegesen környezetkímélőbbek a lézereseknél.
Az új Legion laptopok a teljesítményt és a hordozhatóságot ötvözik
A Lenovo bejelentette a Lenovo Legion Slim laptopok legújabb, 8. generációját. A sorozat most bemutatott tagjai minden eddiginél nagyobb szabadságot nyújtanak a játékosoknak. A Lenovo Legion Slim sorozat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kibontakoztassák kreativitásukat és elérjék a játékokkal kapcsolatos céljaikat.