Vanda már chatelni is tud

forrás: Prím Online, 2021. május 18. 09:56

A Telekom ügyfelei már megszokhatták, hogy évek óta Vanda, a virtuális asszisztens fogadja hívásaikat a 1414-es ügyfélszolgálati telefonszámon. 2018 nyara óta már minden beérkező hívást a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő Vanda fogad, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response). 

Vanda képes értelmezni az élőszóban elhangzott magyar beszédet, képes megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz kapcsolni a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett a jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat el is végzi, szakértő munkatársak bevonása nélkül. 

 

A már ismert Vanda virtuális asszisztens most már chat formájában, a Telekom weboldalába beépülve (például itt) segíti az ügyfelek eligazodását a Telekom termékei és szolgáltatásai között. A chat beszélgetés indítása után az ügyfelek a kérdésüket magyarul, szabad szöveges formában írhatják le, amit Vanda képes értelmezni, majd akár az abból következő feladatot is elintézi saját maga. Hasonlóan a már hang alapon megszokott megoldáshoz, amennyiben nem tudja értelmezni vagy megoldani a hozzá forduló kérdését, automatikusan ügyintézőt von be a chat beszélgetésbe. Vanda az általános információadás mellett olyan ügyekben tud segítséget nyújtani, mint például a műszaki hibakezelés, mobilinternet bővítő csomagok megrendelése, információadás megrendelésekről, egyenleglekérdezés, PUK kód lekérdezés. A Vanda chatbot további nagy előnye, hogy 0-24 órában rendelkezésre áll, nem szükséges ügyfélszolgálatos munkatársra várnia az ügyfélnek.

 

 

Vanda a mesterséges intelligenciára támaszkodva képes az ügyfél szabad szöveges igényét, problémaleírását értelmezni, erre a feladatára induláskor 20 ezer tanító mondat segítségével lett felkészítve, de már készül számára egy 70 ezer mondatot tartalmazó frissítés. 

 

Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettes elmondta: „Folyamatosan fejlesztjük online ügyfélszolgálati csatornáinkat annak érdekében, hogy ügyfeleink minél gyorsabban és kényelmesebben intézhessék ügyeiket, a pandémia alatt pedig a biztonság is jelentős tényezővé vált. Vanda nemcsak az ügyfeleknek spórol időt azzal, hogy segítségével a nap 24 órájában tudnak ügyet intézni várakozás nélkül, de az ügyfélszolgálatos kollégáknak is lehetőséget ad arra, hogy a rutinfeladatok végzése helyett szakértői, tanácsadói szerepben tudjanak az ügyfeleknek valódi,  értékes segítséget nyújtani.”

 

2021 első negyedévében a Vanda virtuális asszisztens már közel 24 ezer ügyet intézett el teljeskörűen chat beszélgetés formájában. A megoldást támogató fejlesztői csapat a T-Systems-szel közösen folyamatosan vizsgálja az ügyfelek visszajelzéseit, és dolgozik Vanda „tanításán” annak érdekében, hogy minél eredményesebben tudja értelmezni és kezelni a hozzá forduló ügyfelek ügyeit. A fejlesztések eredményeképpen, a tervek szerint kora nyáron, Vanda virtuális asszisztens már a Telekom HU facebook Messenger felületén, illetve a Telekom mobilalkalmazásban is elérhető lesz. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitális pénzügyi és biztonsági innovációs labort nyit a HUAWEI

A HUAWEI Technologies regionális fejlesztési üzletága a vállalat finnországi K+F központjával karöltve Digitális Pénzügyi és Biztonsági Innovációs Laboratóriumot (Fin²Sec) hozott létre, melynek célja, hogy eleget tegyen annak az egyre sürgetőbb követelménynek, hogy az európai banki, pénzügyi és pénzforgalmi szolgáltatások elsődlegesen digitálissá váljanak.

2021. szeptember 17. 12:55

Robotokkal növelhető a fenntarthatóság

A fenntarthatóság már rég nem csak egy divatos hívószó, hanem mindennapjaink létfontosságú elemévé vált, amire az ipar minden szereplőjének tekintettel kell lennie, beleérte a gyártóvállalatokat is. 

2021. szeptember 17. 11:22

Versenyképes informatikai tudás a Pannon Egyetemen

A versenyképes egyetemi oktatást segítik azok az informatikai laborok, amelyeket a Programozd a jövőd! projekt keretében adtak át ma Veszprémben, a Pannon Egyetemen. Az új eszközöknek és szoftvereknek köszönhetően a diákok nemcsak naprakész és piacképes tudásra tehetnek szert, de nemzetközileg elismert szakmai vizsgabizonyítvány megszerzésére is ingyenesen nyílik lehetőségük. 

2021. szeptember 17. 09:58

Közel 130 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok

Hír-, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására közel 130 millió forintot nyertek el helyi és körzeti televíziók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén hozott döntése szerint. 

2021. szeptember 16. 19:18

Már 100 millió eszközön fut a HUAWEI saját operációs rendszere

Már több mint 100 millió HUAWEI okoseszköz – beleértve az okostelefonokat, táblagépeket és viselhető okoseszközöket – használja a vállalat legújabb operációs rendszerét, a HarmonyOS 2-t. 

2021. szeptember 16. 17:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A világon egyedülálló drónra szerelhető szállítódobozt fejlesztettek

2021. szeptember 15. 14:15

Öt érmet is elhoztak a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiájáról

2021. augusztus 31. 09:58

A Xiaomi várakozásokat felülmúlóan teljesített a második negyedévben

2021. augusztus 26. 14:46

Ma negyvenéves az IBM PC!

2021. augusztus 12. 09:58