Ne jusson a marketingtervezés az újévi diéták sorsára!

forrás: Prím Online, 2022. január 21. 15:27

Számos nagy cég esik abba a hibába, hogy a karácsonyi hajtás közepette megfeledkeznek az éves kommunikációs terv összeállításáról. Számolnunk kell vele, hogy a konkurencia ilyen esetben kihasználja a rést a pajzson. De hogyan kezdjünk neki a kommunikációs tervnek, és milyen segítséget érdemes igénybe venni?

Mindannyian ismerjük, mi az újévi fogadalmak sorsa: általában nagy lendülettel belekezdünk az edzésbe vagy a diétába, de jóformán soha nem visszük végig a terveinket. Ezért is fontos, hogy az üzleti kommunikáció ne csak egy fogadalom legyen.

 

A szakértők szerint a cégeknek már novemberben-decemberben érdemes elkezdeni összeállítani a jövő évi üzleti kommunikációs tervet. Ha azonban ezt elmulasztottuk, érdemes januárban, de legkésőbb februárban belefogni:

 

“A nagy karácsonyi, újévi hajtás után egyesek hajlamosak elpunnyadni. Nem tervezik meg a kommunikációt, így az elmaradozik, rendszertelenné válik. Pedig ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani” - mondja Nagy Lehel a Langmár Kommunikációtól.

 

A szakember szerint jobb egy előre elkészített tervvel nekivágni a csatának, mint a csatatéren gondolkodni a stratégiát. Mint mondja, ők általában a következő 12 hónapra lefektetik a kommunikációs tervet. Igaz, fontos reagálni a felmerülő aktualitásokra is, így a stratégia minden eleme nincsen kőbe vésve.

 

Ha azonban nincsen egy jó terv, a kommunikáció rendszertelenné válhat. A cég nem lesz szem előtt, ezt pedig könnyen kihasználhatja a konkurencia. De milyen marketingeszközökhöz érdemes (vissza)nyúlnunk, ha garantált eredményeket szeretnénk felmutatni? 

 

Nagy Lehel

 

Használjuk bátran a klasszikusokat

“Tudom, hogy sokan használják a TikTokhoz hasonló trendi marketingeszközöket. Ezzel nincs is semmi baj, ha egyidejűleg a többi kommunikációs csatornán is jelen vagyunk. Fontosak az alapok: az örökzöld marketingeszközök, amiket ugyan évről évre elásnak egyes szakértők, mégis stabil eredményeket hoznak” - teszi hozzá Nagy Lehel.

 

Ilyen lehet a weboldal, ami egy vállalat éjjel-nappal működő értékesítője. Ha az értékesítő szöveg nem friss és izgalmas, látogatónként veszíthetjük el a potenciális vevőket. A SEO, azaz keresőoptimalizált blog is legalább ilyen fontos, ami bizonyos kulcsszavakra jelenik meg. Ha a tartalom jól van megírva, instant választ nyújthat az érdeklődők problémáira, és azonnal a vásárlás felé terelheti őket. Eközben a hatékony tanácsok növelik az adott cég vagy egyén szakértői státuszát is. 

 

A szakember szerint nem szabad megfeledkeznünk a hírlevélről sem, ami személyes kapcsolatot alakít ki a már érdeklődőkkel, és ott a Facebook hirdetési felülete is, ahol szinte bárkit hatékonyan tudunk megcélozni. Ha ezek a csatornák maximumon pörögnek, akkor érdemes nyitnunk a trendi felületek és eszközök felé. 

 

Egyes cégeknél házon belül is megfelelő szakembergárda áll rendelkezésre, hogy összeállítsa a megfelelő kommunikációs tervet. Ehhez azonban jellemzően több ember összehangolt munkája szükséges. De mi a helyzet, ha házon belül nincs elég kapacitás? Ilyenkor segíthet, ha profiknak szervezzük ki ezt a feladatot.

 

“Azt javaslom a vállalatoknak, ha a tudásuk aranyat ér, kezdjék el készpénzre váltani. Emeljék fel a kommunikációjuk színvonalát, hogy tükrözze azt az értéket, amit a cég képvisel! Ebben segíthet a Langmár Kommunikáció is, elvégre a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával” - zárja Nagy Lehel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre

17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.

2024. április 26. 17:56

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50