Unoka-Nagyszülő Informatikai Verseny
Egy informatikai rendezvény lehet családi program is. Főként ahol a
legtávolabbi generációk közösen, egymást segítve vetélkedhetnek. Ezt
javasolja minden családnak az Informatikai Érdekegyeztető Fórum
(Inforum), amelynek elsődleges célja az információs társadalom
magyarországi megvalósítása.
A versenyre minden, a 12 éves és fiatalabb gyermek jelentkezhet legalább 60 éves (déd)nagymamájával / (déd)nagypapájával párban. A versenyre december 7-én kerül sor az ELTE TTK számítógép termében (1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/c), ahol 100 gépet biztosítunk a versenyzőknek. Minden páros egy szaktanárok által összeállított feladatsort kap, melynek megoldására 3 óra áll rendelkezésre.
Az első feladat a jelentkezés, amelyet a www.inforum.org.hu internetes címen lehet megtenni (számítógépes verseny menüpont alatt). Kérdéseire a 302-7211-es vagy a (20)804-7584 számon Varga Sonjánál kaphat választ.
A legjobb páros márkás személyi számítógépet, a két második helyezett pár egy-egy digitális kamerát, a három harmadik helyen végző egy-egy kulturális anyagokból és játékokból álló szoftver csomagot nyerhet. Különdíjat kap a legfiatalabb és a legidősebb versenyző, és minden résztvevő oklevelet vihet haza a rendezvényről. Reméljük, hogy az idei verseny sikere alapján jövőre már országos versenyt rendezhet meg az Inforum.
A rendezvény védnöke Halász Judit színművésznő.
Kapcsolódó cikkek
- Majdnem mindenki internetezik Dél-Koreában
- Mobil vagy egymillió font?
- A hazai cybervilág legszebb leányzói
- A szélessávú internethasználat javíthatja az EU-versenyképességét
- Borbély László lett az ideiglenes román informatikai miniszter
- Rendhagyó beszámoló egy tehetségkutató programozóversenyről
- 300 millió szélessávú internetező világszerte
- eRégió díjat hozott létre az eTransylvania Egyesület és az RMDSZ
- A kínai fiatalok 85 százaléka szörföl a hálón
- Saját közösségi portált indít a Coca-Cola a MySpace ellen
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.