Az e-mail marketing alapjai - II.rész

forrás Prim Online, 2006. január 16. 16:22
Az e-mail marketingben az a vonzó, hogy legtöbb paramétere sokkal kedvezőbb, mint egyéb kommunikációs csatornák jellemzői. Lássuk ezek közül most a leginkább kézzel foghatóakat.

Eredményes

Használatával megvan a lehetősége kialakítani azt a szakmai tekintélyt és bizalmi viszonyt, amely ez eredményes értékesítéshez szükséges. Elég alacsonyak a költségei ahhoz, hogy folyamatos kommunikáció által fenntartsa ezt a viszonyt mindaddig, amíg a lehetséges vevőből vevő lesz. Egy közelmúltban az, USA-ban készített kutatás kimutatta (és szégyellem, de nem tudom a forrást megnevezni), hogy az Interneten vásárlók 70%-ának az első vásárlása valamely hírlevélben olvasott termék volt.

Kommunikációnk megtervezésénél a követező vevőkategóriákat használjuk:

·    Nem-vevő: akinek nincs, és nagy valószínűség szerint nem is lesz olyan szükséglete, amit kínálatunk segítségével ki tud elégíteni. Üzenetünk megfogalmazásánál nem kell megpróbálni nekik is "tetszeni", mivel ettől a nem vevő vásárolni még nem fog, azonban a lehetséges vevőt is elszalasztjuk.
·    Lehetséges vevő: rendelkezik, vagy hamarosan rendelkezni fog egy vagy több olyan szükséglettel, amelyet kínálatunkkal ki lehetne elégíteni, csak még
o    (a) vagy nincs teljesen tudatában ennek a szükségletnek, vagy
o    (b) az még nem olyan erős, hogy kielégítése érdekében cselekedjen is.
Mondandónkat a lehetséges vevőnek kell címezni, mivel belőlük van a legtöbb, illetve megfelelő kommunikáció hatására belőlük válhat rövid és középtávon a legtöbb vevő.
·    Vevő: jelenleg rendelkezik egy olyan szükséglettel, melynek kielégítéséért hajlandó cselekedni. (A vevő akkor is vásárol, ha kommunikációnk gyenge - feltéve, ha technikailag megvan rá a lehetősége.)

Gyors

Gyorsan elkészíthető, gyorsan "kézbesíthető", az eredmények  rövid idő alatt realizálódnak. A megtervezéstől az eredmények kiértékeléséig egy kisebb vagy közepes vállalat esetében nem kell, hogy elteljen több, mint néhány hét.

Költséghatékony

Egy jó listával és kis rutinnal egy LEHETSÉGES VEVŐ elérése nem kerül többe alkalmanként 5-10 Ft-nál (5 - 10.000 fős házon belüli e-mail listával, MarketingSzoftverek MailMaster - http://www.marketingszoftverek.hu/mailmaster - küldéssel és házon kívüli kivitelezéssel kalkulált összeg.)

Jól targetálható

Megfelelően előkészített listát alkalmazva rendkívül jól meghatározható a célközönség, így költséghatékony, hiszen csak a lehetséges vevők felé kell kommunikálni.

(A megfelelően előkészített lista két dolgot jelenthet:
1.    Bérbe vesz egy listát egy erre szakosodott cégtől, akik több tucat paraméterre szűrve meghatározzák azt a közönséget, akikhez az üzenetét eljuttatják (A lista bérbevétele esetén általában nem kapja kézhez a listát, hanem az Ön vagy a szolgáltató által elkészített üzenetet maga szolgáltató továbbítja a címzetteknek).
2.    Weboldala - a lehetséges vevőket megszólítani képes üzenettel - gyűjti az e-mail címeket, és azokat időről-időre újabb, a látogatóktól elkért adatokkal egészíti ki, mely adatokat szűrőként használhatja fel az üzenet célba juttatásakor.)

Az eredményesség jól mérhető

Az e-mail marketing céljára kifejlesztett szoftverek általában rendelkeznek olyan előre beépített funkciókkal, melyek segítségével viszonylag nagy pontossággal tudja mérni, hogy a látogatók mekkora része nyitotta meg a levelet, illetve, hogy hányan és hányszor kattintottak rá a levélben elhelyezett hivatkozásokra. A komolyabb rendszerek (mint ahogyan a MarketingSzoftverek - http://www.marketingszoftverek.hu - is,) arra is lehetőséget adnak, hogy a levélből átkattintó látogatók weboldalon való mozgását is nyomon kövesse és elemezze.

Pozitívan hat a teljes marketingkommunikációra

A gyorsaságnak és a jó mérhetőségnek köszönhetően az e-mail marketingben szerzett tapasztalatokat hatékonyan lehet felhasználni a cég egyéb kommunikációjában. Ennél még hatásosabb, ha a különböző marketinglépések előtt az e-mail marketinget is felhasználják az üzenet különböző lehetséges verzióinak tesztelésére, és a végleges verzió meghatározására.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14