Text vagy HTML? - II.rész
1. A szövegformázás lehetőségével könnyebb jól olvasható, könnyen befogadható üzenetet készíteni.
2. Az egyéb grafikai elemek használatával jól átvihető a levélbe a márkaimidzs. Míg a TEXT levél esetében "mindenkié ugyanolyan", addig egy jól elkészített HTML levél alkalmas a márkáról kialakult kép javítására, erősítésére.
3. Mérhetőség. A HTML levél esetében a megfelelő e-mail marketing programokkal (mint amilyen a MarketingSzoftverek MailMaster is) lehetőség van a levélmegnyitások és a linkekre való rákattintások nyomon követésére.
A professzionális HTML levél elkészítésének alapelvei
Csak akkor készítse, ha azzal erősíti cége arculatát!
A web egyik alapszabálya, hogy amennyit az olvasó az Ön cégéből lát, azzal azonosítja a céget. Ha ez a cég hírlevele, akkor azzal. Az online megjelenés vagy hozzátesz az Önről kialakult képhez, vagy elvesz belőle. Ha már energiát fektet az internetes megjelenésre - és ebbe hírlevele is beletartozik - akkor legyen ez a megjelenés professzionális!
HTML sablonját készíttesse el szakemberrel!
Egy HTML sablon elkészítése egy profinak néhány óra munka. Ez Önnek néhány ezer, legfeljebb néhány tízezer forintjába kerül, viszont ez lesz az egyik legjobb befektetése! A levél tartalmának beillesztése egy professzionálisan elkészített sablonba nem igényel se túl nagy munkát, se túl nagy szakértelmet, azonban a minőség a legnagyobbak közé emeli cégét az olvasók szemében.
Nézzünk szembe a tényekkel. Az olvasók nagy része el sem olvassa a levelet, még akkor sem, ha ő kérte. Ha levelének külalakja nem sugall profizmust, lehet a tartalom bármilyen brilliáns, jó esély van rá, hogy mondandója soha nem ér célba. Ha viszont megfelelő a külalak, akkor azzal többszörösen is nyerhet: aki kész elolvasni a levelet, azt a profi külső jobban ösztönzi az olvasásra, aki meg úgysem olvassa el, az legalább megjegyzi magának, hogy "Hát ezek legalább nem amatőrök!"
Legyen következetes a külalakban!
Hírlevele nézzen ki mindig ugyanúgy, és képviselje azt a márkaarculatot, amit a témával kapcsolatos terméke, szolgáltatása képvisel. Ha egy előre elkészített HTML sablont használ, akkor ez nem fog különösebb erőfeszítést okozni, sőt, éppen ellenkezőleg!
Méret: ha kinyomtatják e-mailjét, ne lógjon le a papírról!
Az olvasók nagy része nem szeret a képernyőn olvasni. Ráadásul az elfoglalt emberek szeretik kihasználni idejüket azzal, hogy az érdekes vagy fontos leveleket maradék idejükben olvassák. Ez nem biztos, hogy gépközelben telik, így jó, ha levele könnyen nyomtatható. Ha HTML levele legfeljebb 550 - 600 képpont szélességű, akkor valószínűleg nem fog lelógni a papírról. Készítse el a levelet, küldje el saját magának, és nyomtassa ki. Ha elégedett az eredménnyel, jó esély van rá, hogy olvasóinak is tetszeni fog.
A háttérképek és háttérszínek nem kerülnek nyomtatásra!
Az elkészítés során legyen tisztában vele, hogy a képernyőn látható háttérképek és háttérszínek a legtöbb esetben takarékossági okokból nem kerülnek kinyomtatásra. Ennek lehetnek előnyei és hátrányai egyaránt. Ez újabb ok arra, hogy tesztelje levelét ilyen szemmel is, és elvégezze a szükséges módosításokat.
Tartalom: legyen következetes és logikus a levél felépítése
Mi minden levelünket a leiratkozási információkkal kezdünk, utána következik a levél címe, majd a tartalomjegyzék. A tartalomjegyzék ún. bookmark (könyvjelző) linkeket tartalmaz, hogy könnyű legyen a levélen belül navigálni. Ezután jön maga az aktuális téma jól tagoltan. A levelet a hasznos oldalak, kapcsolódó linkek jegyzéke, a következő szám tartalmának összefoglalója, és a részletes adatmódosítási és leiratkozási információk zárják. Bizonyos hírleveleinkben - mint pl. ez is - használunk egy oldalsó sávot - szigorúan jobb oldalon - az aktuális érdekességek és önreklámok elhelyezésére.
Nem szükséges ezt a sémát követnie, de fontos, hogy legyen egy jól átgondolt, az olvasók számára is könnyen átlátható, logikus szerkezete a levélnek, ami segít abban, hogy mindig tudják, hogy mit hol keressenek.
Tegye könnyen befogadhatóvá a levél tartalmát!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.