Hogyan tehet szert eredményesen működő linkpartnerekre? - 3. rész
Mi is pontosan az affiliate marketing?
Az affiliate marketing a linkmarketing leghatékonyabb módja. Lényege: Ön olyan partnereket keres, akik hajlandóak kihelyezni weboldalukon az Ön hirdetését, Ön pedig jutalékot fizet partnereinek az átkattintó látogatók vásárlásai, feliratkozásai stb. után - az előre egyeztetett feltételek szerint.
Ha egy induló weboldal például az e-mail cím adatbázisát szeretné felépíteni, akkor ehhez általában hírlevél-feliratkozási lehetőséget kínál oldalán. Ha az illető weboldal-tulajdonos hajlandó pénzt is áldozni arra, hogy feliratkozókat gyűjtsön, akkor meghirdethet egy affiliate programot, melynek lényege, hogy a benne részt vevő partnerek elhelyezik saját weboldalukon a hirdető oldal hírlevelére történő feliratkozást ösztönző kreatívot. A partneroldalon elhelyezett kreatívra történő átkattintások számát mérik, és ha valóban feliratkozás lesz belőle, akkor az előre egyeztetett feliratkozónkénti jutalék elszámolásra kerül a partner oldalnak.
Számtalan célja lehet egy affiliate programnak. A legelterjedtebb az internetes eladások növelése. A szisztéma itt is ugyanaz, csak a hirdető honlap nem a marketing-költségvetéséből fizeti ki a partneroldalak jutalékát, hanem a partner segítségével értékesített termék vagy szolgáltatás árából fizet bizonyos százalékot a partnernek.
Az affiliate módszer rendkívül hatékony, ha Ön egy értékesítési weboldalt üzemeltet. Hátránya, hogy nyerségének egy részét partnereinek kell kifizetnie, viszont cserébe özönlenek Önhöz a látogatók, akik valójában nem csak nézelődni, hanem vásárolni érkeznek. Ha beindít egy ilyen programot, folyamatosan sok látogatót tudhat majd magáénak. Természetesen itt is érvényes a szabály: annál nagyobb lesz a látogatók száma, minél profibb módon működteti majd a rendszert.
Hogy működtethet profi módon egy partnerprogramot?
Mostanra már biztos Ön is eljátszott a gondolattal, hogy akár hirdetői, akár partneroldalról érdemes lenne részt vennie egy partnerprogramban. Igazam van?
Ugye milyen fantasztikus lenne, ha mostantól Ön is extra bevételeket számlálhatna weboldalán? Úgy, hogy ehhez semmi mást nem kellene tennie, mint profitjának egy kis részéről lemondania és néhány partnert keresnie, aki elhelyezi az Ön hirdetési dobozát az oldalán némi jutalékért?
Ahhoz azonban, hogy egy hatékonyan működő partnerprogramot tudjon indítani, a legfontosabb lépés, hogy képes legyen pontosan számlálni a partnereitől származó eredményeket és az őket illető jutalékokat.
Gondoljon csak bele, meddig működne egy olyan program, ahol a partner azt állítja, hogy a múlt héten 5 vásárlót "küldött" az oldalára, Ön pedig csak 3-mal találkozott.
Az sem mindegy, hogy mennyi időt vesz igénybe a jutalékok kiszámítása, hisz ha egy több ezer partnert magában foglaló programról van szó, akkor az egész napját számolgatással fogja tölteni.
Ezen probléma megoldására fejlesztett ki a Marketingszoftverek egy olyan rendszert, amely automatikusan méri a programban részt vevő partner oldalakra elhelyezett kreatívokon történő átkattintásokat, beazonosítja a weboldalra érkező látogatókat és nyomon követi a látogatók tevékenységeit a honlapon. Sőt képes később is beazonosítani egy adott látogatót. Ugyanis ha nem azonnal történik meg a vásárlás - esetleg lehet, hogy csak hetek múltán -, attól még az adott vásárló a partneroldalról érkezett Önhöz és jogosan tart igényt a partneroldal tulajdonosa a jutalékára.
Egy ilyen esetben Ön hogy számolna el partnerével, ha nincs egy megfelelő mérő- és nyomkövető rendszere?
Érdemes tehát megfelelő eszközt használnia, ha partnerprogram indítását tervezi, mert félmegoldásokkal sem Ön, sem partnerei nem fognak profitálni ebből a kitűnő lehetőségből.
A témához kapcsolódóan további cikkeket talál az Internet-Marketing.hu weboldal Látogatottságmérés témakörében.
Kapcsolódó cikkek
- Honlap: csak 3 másodperce van
- 2007-es online trend-előrejelzés
- Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
- Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
- Ön hány vevőt szeretne?
- Építse ki saját piacát
- A blogok hatása a márkára
- Megéri az árát?
- Készüljön fel a látogatók dömpingjére
- Fedezze fel a keresőprogramok rejtett információit!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.