Office 2.0: szoftver helyett szolgáltatás?

Kiss Ádám Zoltán, 2006. október 12. 07:02
A San Franciscóban tegnap megkezdődött Office 2.0 konferencián kirajzolódó kép szerint sok fejlesztő inkább egy internetkapcsolatban és online szolgáltatásokban képzeli az irodai munka jövőjét, a költséges telepítendő szoftverek helyett.
A vállalatok számára egyre nagyobb költségtényezőt jelent az irodai szoftvercsomagok megvétele, telepítése, frissítése. Az alkalmazottak továbbképzése, betanulási időszaka és a rendszerfelügyelettel foglalkozó alkalmazottak nagy száma is mind-mind kiadás. Az új felfogás szerint mivel a kész dokumentumok legfontosabb kommunikációs csatornája amúgy is az internet, ésszerű lenne online alapokra helyezni az egész rendszert. A konferencián is résztvevő SmartSheet a gyakorlatban is követi ezt az elképzelést, és már termékek több generációján tesztelték ezt a megközelítést. A cég e-mail és egy kezelőfelület segítségével minden szoftvert és munkát saját szervereire helyezett át. Ezzel hosszan sorolható előnyöket kínál ügyfeleinek, ráadásul a legfontosabb területen, a biztonsági frissítések terén bármikor léphet, mivel nem sokszázezer ütemezett frissítést kell végrehajtatnia felhasználóival, csupán saját szervereit kell karbantartania. Az Office 2.0 tehát nevében nem egy új szoftveróriás termékére, hanem alapvetően új felfogásra, paradigmaváltásra utal, mely új lehetőségeket is nyit, így idővel jóval több lehet, mint egy „online-office”.
Kulcsszavak: Office

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09