Office 2.0: szoftver helyett szolgáltatás?
Kiss Ádám Zoltán, 2006. október 12. 07:02
A vállalatok számára egyre nagyobb költségtényezőt jelent az irodai szoftvercsomagok megvétele, telepítése, frissítése. Az alkalmazottak továbbképzése, betanulási időszaka és a rendszerfelügyelettel foglalkozó alkalmazottak nagy száma is mind-mind kiadás. Az új felfogás szerint mivel a kész dokumentumok legfontosabb kommunikációs csatornája amúgy is az internet, ésszerű lenne online alapokra helyezni az egész rendszert. A konferencián is résztvevő SmartSheet a gyakorlatban is követi ezt az elképzelést, és már termékek több generációján tesztelték ezt a megközelítést. A cég e-mail és egy kezelőfelület segítségével minden szoftvert és munkát saját szervereire helyezett át. Ezzel hosszan sorolható előnyöket kínál ügyfeleinek, ráadásul a legfontosabb területen, a biztonsági frissítések terén bármikor léphet, mivel nem sokszázezer ütemezett frissítést kell végrehajtatnia felhasználóival, csupán saját szervereit kell karbantartania. Az Office 2.0 tehát nevében nem egy új szoftveróriás termékére, hanem alapvetően új felfogásra, paradigmaváltásra utal, mely új lehetőségeket is nyit, így idővel jóval több lehet, mint egy „online-office”.
Kulcsszavak: Office
Kapcsolódó cikkek
- Felzárkóztató frissítés az Office 2003-hoz, javítás a Windows Installerhez
- MOICE: Office 2007 szintű védelem az Office 2003-nak
- Emelik az Office 2003 biztonsági szintjét
- Négy fontos Windows- és Office-frissítés
- Kritikus biztonsági rést találtak az Office 2007-en
- Az Office 2007-en keresztül kémkednek a felhasználók után?
- Sun: OpenDocument beépülőmodul Microsoft Office-hoz
- A Microsoft kiadja az ODF konvertert
- Boltokban a Vista és az Office 2007
- Microsoft Office for Mac 2008 az idén