NFC és a mobilszolgáltatások következő generációja
Az európai konzorcium tagjai a Motorola, az NXP Semiconductors, az Auto-ID-Lab St. Gallen, a Banca Popolare di Vicenza, a Bull, a Baker&McKenzie, a Consorzio Triveneto S.P.A., a Consult Hyperion, a Deloitte, a Fornax, a Libri, a Safepay Systems, a Sun Microsystems, a T-Systems, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kara.
Bizonyos területeken - többek között kártyás fizetésnél, tömegközlekedési jegyek eladásánál stb. –, ahol a tranzakcióban résztvevő eszközöket elegendő csak kis távolságra (kevesebb, mint 10 cm) közelíteni egymáshoz, egyre gyakrabban használnak fizikai kapcsolódást nem igénylő alkalmazásokat. Mindez előrevetíti, hogy a mobiltelefon funkciói hamarosan kiegészülnek a készpénzes és kártyás fizetés lehetőségeivel. Napjainkban dinamikusan terjednek az érintkezés nélküli szolgáltatások, ezt támasztják alá a közelmúlt bejelentései is, többek között a kontaktus nélküli készpénz-helyettesítő kártyák és terminálok tervezett bevezetése Londonban, valamint a GSM Association erőfeszítései az NFC szabványosítására. A világszerte végzett tesztek alapján a fogyasztók kedvelik, hogy az NFC-nek köszönhetően mobiltelefonjukról egyszerűen és gyorsan tudnak fizetni, információt cserélni és egyéb szolgáltatásokat igénybe venni.
A StoLPaN projekt számos felhasználási lehetőség elemzésének és tesztelésének eredményét veszi alapul keretrendszerének kidolgozásához, amely a technológia átjárhatóságát biztosítja. A felhasználási módok vizsgálatai meghatározzák azt is, hogy milyen üzleti szabályok mentén alakul ki az NFC-ökoszisztéma, amelynek tagjai az NFC-szolgáltatások gyártói, szolgáltatói és felhasználói.
A projekt eredményeit az egyes területek szabványügyi hivatalai ültethetik át a gyakorlatba.
A keretrendszer a már piacon lévő érintkezés nélküli szolgáltatások egyesítésével a mobilpiacra való jutást segíti. A kutatás folyamán olyan keret-alkalmazást alakítanak ki a projekt résztvevői, amely számos érintkezés nélküli alkalmazás futtatását egységes felületen teszi lehetővé - a koncepciót bemutatandó jelleggel. Ilyen alkalmazások például a fizetés, beléptető rendszerek használata, jegyeladás, vásárlói hűségpontok és kedvezmények nyilvántartása. A kontaktus nélküli technológia egy másik alkalmazási területével, a logisztikával is foglalkozik a projekt. A termékek érintkezés nélküli címkézésével a vonalkódhoz képest új perspektívák nyílnak meg.
A StoLPaN egy jövőorientált keretrendszerben olyan új lehetőségeket tár fel, amelyekkel az NFC-alapú mobil alkalmazások könnyen és biztonságosan használhatók a fizetés, a mobil szolgáltatások, az utasszállítás és a jegyeladás területén
A Motorola szerint az NFC-képes mobil eszközökkel hamarosan számos olyan új, érintkezés nélküli interfészen vagy rádiófrekvenciás letöltésen alapuló szolgáltatás érhető el, amelyek helyettesítik a hagyományos hitelkártyákat, hűségkártyákat, bankkártyákat és jegyeket, bérleteket stb. A StoLPaN projekt épp ezt az elképzelést kívánja valóra váltani a hálózatüzemeltetők, a pénzügyi szolgáltatók, a kereskedők és a mobiltelefon előfizetők számára.
A StoLPaN várhatóan 2007 nyaráig kibocsátja az üzleti szabályok és a műszaki követelmények első verzióját. Ezekkel együtt jelenik meg a keret-alkalmazás első változata is, amely a jegyeladás és a zárt fizetési megoldások területén mutatja be az alkalmazás használatát. A StoLPaN projekt a tervek szerint 2009-ben zárul le.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Pendrive microSD-ből: Egyszerű másolás mobilról PC-re
- Új tarifacsomagokkal havi 1000 percet ajándékba ad a Pannon
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Nem a felhasználókon múlik az adatalapú mobiltelefonos szolgáltatások lassú terjedése
- Sikeres mobilhívás a világ tetejéről
- Bluetooth-os karkötő jelzi a beérkező hívásokat
- MTA és T-Mobile: újabb mobiltársadalom-kutatási kötet
- MS munkahelyi telefonok új generációja
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.