NFC és a mobilszolgáltatások következő generációja
Az európai konzorcium tagjai a Motorola, az NXP Semiconductors, az Auto-ID-Lab St. Gallen, a Banca Popolare di Vicenza, a Bull, a Baker&McKenzie, a Consorzio Triveneto S.P.A., a Consult Hyperion, a Deloitte, a Fornax, a Libri, a Safepay Systems, a Sun Microsystems, a T-Systems, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kara.
Bizonyos területeken - többek között kártyás fizetésnél, tömegközlekedési jegyek eladásánál stb. –, ahol a tranzakcióban résztvevő eszközöket elegendő csak kis távolságra (kevesebb, mint 10 cm) közelíteni egymáshoz, egyre gyakrabban használnak fizikai kapcsolódást nem igénylő alkalmazásokat. Mindez előrevetíti, hogy a mobiltelefon funkciói hamarosan kiegészülnek a készpénzes és kártyás fizetés lehetőségeivel. Napjainkban dinamikusan terjednek az érintkezés nélküli szolgáltatások, ezt támasztják alá a közelmúlt bejelentései is, többek között a kontaktus nélküli készpénz-helyettesítő kártyák és terminálok tervezett bevezetése Londonban, valamint a GSM Association erőfeszítései az NFC szabványosítására. A világszerte végzett tesztek alapján a fogyasztók kedvelik, hogy az NFC-nek köszönhetően mobiltelefonjukról egyszerűen és gyorsan tudnak fizetni, információt cserélni és egyéb szolgáltatásokat igénybe venni.
A StoLPaN projekt számos felhasználási lehetőség elemzésének és tesztelésének eredményét veszi alapul keretrendszerének kidolgozásához, amely a technológia átjárhatóságát biztosítja. A felhasználási módok vizsgálatai meghatározzák azt is, hogy milyen üzleti szabályok mentén alakul ki az NFC-ökoszisztéma, amelynek tagjai az NFC-szolgáltatások gyártói, szolgáltatói és felhasználói.
A projekt eredményeit az egyes területek szabványügyi hivatalai ültethetik át a gyakorlatba.
A keretrendszer a már piacon lévő érintkezés nélküli szolgáltatások egyesítésével a mobilpiacra való jutást segíti. A kutatás folyamán olyan keret-alkalmazást alakítanak ki a projekt résztvevői, amely számos érintkezés nélküli alkalmazás futtatását egységes felületen teszi lehetővé - a koncepciót bemutatandó jelleggel. Ilyen alkalmazások például a fizetés, beléptető rendszerek használata, jegyeladás, vásárlói hűségpontok és kedvezmények nyilvántartása. A kontaktus nélküli technológia egy másik alkalmazási területével, a logisztikával is foglalkozik a projekt. A termékek érintkezés nélküli címkézésével a vonalkódhoz képest új perspektívák nyílnak meg.
A StoLPaN egy jövőorientált keretrendszerben olyan új lehetőségeket tár fel, amelyekkel az NFC-alapú mobil alkalmazások könnyen és biztonságosan használhatók a fizetés, a mobil szolgáltatások, az utasszállítás és a jegyeladás területén
A Motorola szerint az NFC-képes mobil eszközökkel hamarosan számos olyan új, érintkezés nélküli interfészen vagy rádiófrekvenciás letöltésen alapuló szolgáltatás érhető el, amelyek helyettesítik a hagyományos hitelkártyákat, hűségkártyákat, bankkártyákat és jegyeket, bérleteket stb. A StoLPaN projekt épp ezt az elképzelést kívánja valóra váltani a hálózatüzemeltetők, a pénzügyi szolgáltatók, a kereskedők és a mobiltelefon előfizetők számára.
A StoLPaN várhatóan 2007 nyaráig kibocsátja az üzleti szabályok és a műszaki követelmények első verzióját. Ezekkel együtt jelenik meg a keret-alkalmazás első változata is, amely a jegyeladás és a zárt fizetési megoldások területén mutatja be az alkalmazás használatát. A StoLPaN projekt a tervek szerint 2009-ben zárul le.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Pendrive microSD-ből: Egyszerű másolás mobilról PC-re
- Új tarifacsomagokkal havi 1000 percet ajándékba ad a Pannon
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Nem a felhasználókon múlik az adatalapú mobiltelefonos szolgáltatások lassú terjedése
- Sikeres mobilhívás a világ tetejéről
- Bluetooth-os karkötő jelzi a beérkező hívásokat
- MTA és T-Mobile: újabb mobiltársadalom-kutatási kötet
- MS munkahelyi telefonok új generációja
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.