A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket

Kiss Ádám Zoltán, 2007. április 14. 04:03
A Google történetének legnagyobb méretű felvásárlásában hatalmas összegért vette meg az online reklámcéget, ezzel új területre vásárolta be magát és kiterjesztheti tevékenységét oldalain kívülre is.
A Google eddig is próbálkozott idegen oldalakon elhelyezett reklámokkal, ám a DoubleClick az egyik legjobban menő cég az online reklámpiacon, a kérdés szakértője. A felvásárlást a Google vezetői meglehetősen semmitmondó általánosságokkal kommentálták, az elemzők viszont rámutatnak, hogy a például a rivális Yahoo-t már eddig is szorongató vállalat ezzel jelentősen szoríthat a fogásán. Mivel hatalmas üzletről és pénzösszegről van szó, a felvásárlás gyakorlati megvalósítása meglehetősen elhúzódhat, de még idén teljesen befejeződik. Ezzel teljesen új helyzet keletkezik a reklámpiacon, hiszen a rivális cégek az alkalmi együttműködések ellenére mégiscsak vetélytársak, és ezek közül most két meghatározó piaci szereplő fuzionált. Szintén szakértői vélemények szerint a háttérben igen kemény alku folyt a DoubleClickért, az érdeklődő k között volt a Yahoo is, valamint a Microsoft és az AOL, ami részben magyarázatot adhat a rendkívül magas vételárra. A mostani rekordösszegű 3,1 milliárdos felvásárlás jócskán felülmúlja a Google előző rekordját, akkor 1,65 milliárd dollárért vásárolták fel a YouTubeot.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Világelső innovációs platformmal köt stratégiai szövetséget a Lead Ventures

A világ legnagyobb vállalati innovációs és akcelerátor platformját megteremtő, amerikai központú Plug and Play-jel lép együttműködésre a Lead Ventures. A scaleupokra szakosodott alapkezelő új stratégiai partneréhez olyan portfóliócégek tartoznak, mint a Paypal, a Dropbox vagy az N26. A kooperációból a Lead Ventures befektetési portfóliójába tartozó vállalkozások is rendkívül sokat profitálhatnak.

2021. június 17. 14:58

Jól teljesített az Oracle

A negyedik negyedéves bevétel az előző év azonos időszakához képest 8%-kal, 11,2 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 8%-kal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 9%-kal, 2,1 milliárd dollárra nőtt. A működési cash flow 21%-kal, rekordszintű 15,9 milliárd dollárra emelkedett az utolsó tizenkét hónapban.

2021. június 17. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40