A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket

Kiss Ádám Zoltán, 2007. április 14. 04:03
A Google történetének legnagyobb méretű felvásárlásában hatalmas összegért vette meg az online reklámcéget, ezzel új területre vásárolta be magát és kiterjesztheti tevékenységét oldalain kívülre is.
A Google eddig is próbálkozott idegen oldalakon elhelyezett reklámokkal, ám a DoubleClick az egyik legjobban menő cég az online reklámpiacon, a kérdés szakértője. A felvásárlást a Google vezetői meglehetősen semmitmondó általánosságokkal kommentálták, az elemzők viszont rámutatnak, hogy a például a rivális Yahoo-t már eddig is szorongató vállalat ezzel jelentősen szoríthat a fogásán. Mivel hatalmas üzletről és pénzösszegről van szó, a felvásárlás gyakorlati megvalósítása meglehetősen elhúzódhat, de még idén teljesen befejeződik. Ezzel teljesen új helyzet keletkezik a reklámpiacon, hiszen a rivális cégek az alkalmi együttműködések ellenére mégiscsak vetélytársak, és ezek közül most két meghatározó piaci szereplő fuzionált. Szintén szakértői vélemények szerint a háttérben igen kemény alku folyt a DoubleClickért, az érdeklődő k között volt a Yahoo is, valamint a Microsoft és az AOL, ami részben magyarázatot adhat a rendkívül magas vételárra. A mostani rekordösszegű 3,1 milliárdos felvásárlás jócskán felülmúlja a Google előző rekordját, akkor 1,65 milliárd dollárért vásárolták fel a YouTubeot.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Közel félszáz szakképzési centrumban segíti az oktatást 3D nyomtató

A hazai szakképzés alapját jelentő, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felügyelete alá tartozó 44 db szakképzési centrumnak, egy hazai és EU-s forrást egyaránt tartalmazó pályázati projektnek köszönhetően lehetősége van egy úgynevezett Digitális Közösségi Alkotólabor létesítésére, ahol a tanulók megismerhetik számos digitális tárgyalkotási technológia alapjait. Ezek között szerepel a 3D tervezés és nyomtatás is, és örömteli, hogy a centrumok jelentős része, a világszínvonalú, teljes egészében magyar mérnökök által fejlesztett CraftBot 3D nyomtatókat választotta. 

2019. október 18. 17:06

Negyedével nőtt a Huawei árbevétele a harmadik negyedévben

A Huawei Technologies közzétette az idei év harmadik negyedévére vonatkozó üzleti eredményeit. A vállalat nem auditált adatok alapján 610,8 milliárd kínai jüan*  árbevételt ért el 2019 első három negyedévében, amely 24,4**  százalékos növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A vállalat nettó nyereségrátája 8,7 százalék volt.

2019. október 18. 14:18

Orosz termékekkel nyitnak a piac felé

Újabb mérföldkőhöz ért a Sanatmetal oroszországi leányvállalata, a térd után a trauma és a csípő termékek regisztrációja is megtörtént. Ez azt jelenti, hogy a Sanatmetal CIS termékei orosz gyártmánynak minősülnek, így előnyt élveznek az orosz piacon a külföldi termékekkel szemben, és az eurázsiai piacon is nagyobb kereslet várható rájuk.

2019. október 18. 09:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás