A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket

Kiss Ádám Zoltán, 2007. április 14. 04:03
A Google történetének legnagyobb méretű felvásárlásában hatalmas összegért vette meg az online reklámcéget, ezzel új területre vásárolta be magát és kiterjesztheti tevékenységét oldalain kívülre is.
A Google eddig is próbálkozott idegen oldalakon elhelyezett reklámokkal, ám a DoubleClick az egyik legjobban menő cég az online reklámpiacon, a kérdés szakértője. A felvásárlást a Google vezetői meglehetősen semmitmondó általánosságokkal kommentálták, az elemzők viszont rámutatnak, hogy a például a rivális Yahoo-t már eddig is szorongató vállalat ezzel jelentősen szoríthat a fogásán. Mivel hatalmas üzletről és pénzösszegről van szó, a felvásárlás gyakorlati megvalósítása meglehetősen elhúzódhat, de még idén teljesen befejeződik. Ezzel teljesen új helyzet keletkezik a reklámpiacon, hiszen a rivális cégek az alkalmi együttműködések ellenére mégiscsak vetélytársak, és ezek közül most két meghatározó piaci szereplő fuzionált. Szintén szakértői vélemények szerint a háttérben igen kemény alku folyt a DoubleClickért, az érdeklődő k között volt a Yahoo is, valamint a Microsoft és az AOL, ami részben magyarázatot adhat a rendkívül magas vételárra. A mostani rekordösszegű 3,1 milliárdos felvásárlás jócskán felülmúlja a Google előző rekordját, akkor 1,65 milliárd dollárért vásárolták fel a YouTubeot.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fejlesztőközpontot hozott létre Magyarországon a Huawei

Egy kutatás-fejlesztési központtal bővíti tovább magyarországi beruházásait a Huawei Technologies – jelentették be a vállalat 15 éves magyarországi és 20 éves európai jelenlétének évfordulóján rendezett ünnepségen. Az új K+F központ fókuszában a mesterséges intelligencia, a képfeldolgozási és jeltovábbítási technológiák, valamint a rendkívül nagyméretű elosztórendszerek állnak. Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, a Huawei az első kínai vállalat, amellyel Magyarország stratégiai megállapodást kötött hét évvel ezelőtt, a beruházásokban eddig is aktív Huawei infrastruktúrájára pedig nagymértékben támaszkodnak a magyar telekommunikációs piac szereplői. 

2020. október 20. 11:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás