Támadják a Google-t a DoubleClick felvásárlása miatt

Genda Csongor Zoltán, 2007. április 16. 19:12
A Google képviselői pár napja jelentették be, hogy cégük felvásárolja a DoubleClicket, azonban a Microsoft és még néhány konkurens az akvizícióval kapcsolatos aggodalmainak adott hangot.
A Google történetének legnagyobb méretű felvásárlásában hatalmas összegért vette meg az online reklámcéget, ezzel új területre vásárolta be magát és kiterjesztheti tevékenységét oldalain kívülre is. Szakértői vélemények szerint a háttérben igen kemény alku folyt a DoubleClickért, az érdeklődők között volt a Yahoo, a Microsoft és az AOL, ami részben magyarázatot adhat a rendkívül magas 3,1 milliárdos vételárra. A redmondi vállalatnak azonban nincs ínyére, hogy a keresőóriás tette rá a kezét az online reklámcégre, ezért alapos vizsgálatra szólították fel az illetékes versenyhivatalt.

A Microsofton kívül az AT&T, valamint a Time Warner is élesen bírálja a Google és a DoubleClick összeolvadását, a Wall Street Journal értesülései szerint pedig a Viacom és a Yahoo is az akvizíció ellen vannak, ám ez még nem nyert hivatalos megerősítést. Brad Smith, a Microsoft alelnöke és vezető jogtanácsosa úgy véli, amennyiben a két óriáscég egyesül, úgy a Google a hirdetései piacnak hozzávetőlegesen a 80%-át fogja ellenőrizni, és ezáltal monopolhelyzetbe kerül.

A mostani rekordösszegű 3,1 milliárdos felvásárlás jócskán felülmúlja a Google előző rekordját, akkor 1,65 milliárd dollárért vásárolták fel a YouTubeot.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A lakosság a legnagyobb energiafogyasztó

A világ teljes energiafogyasztásának egyharmadát Kína és az Amerikai Egyesült Államok adja, ha egyaránt figyelembe vesszük a lakossági és ipari felhasználást. Magyarországon viszont mindkét államénál nagyobb a lakosság energiafelhasználási aránya: míg hazánkban 32 százalék, addig az Egyesült Államokban csupán 18 százalék. Az Eurostat adatai szerint a legtöbb környező országénál is többet fogyaszt a magyar lakosság: Ausztriában 23, Csehországban 26, Szlovákiában pedig mindössze 20 százalék ez az arány. A számok alakulását az is befolyásolja, hogy hazánkban jóval alacsonyabb az ipari célú felhasználás, míg a cseheknél sokkal több az energiaintenzív ipari termelés.

2021. március 8. 12:22

Az ABB-t ismét a világ egyik leginnovatívabb vállalatának választották

2021-ben az ABB-t a világ egyik leginnovatívabb vállalatának minősítette a Clarivate, amely globális vezető szerepet tölt be a tudományos és akadémiai kutatási adatok, a szabadalmi információk, valamint a megfelelési előírások elemzése terén.  

2021. március 8. 10:04

Tippek a vállalati energiahatékonyság javítására

A március 6-ai Energiahatékonysági Világnap már több mint két évtizedes múltra tekint vissza, megünnepléséről egy 1998-as ausztriai konferencián született döntés. Az energiahatékonyság azóta az EU célkitűzéseiben is fontos szerepet kapott, az uniós direktívák az energiafogyasztás csökkentésére vonatkozóan egyre ambiciózusabb célokat tűznek ki. 

2021. március 7. 17:15

Magyarországra is jön a mikromobilitást segítő DUCKT

A mikromobilitási hálózatokat fejlesztő vállalat, a DUCKT 150, az elektromos rollereknek létesített dokkoló és töltőállomás üzembe helyezésével a közeljövőben indítja el kísérleti programját Párizsban. Ennek célja, hogy bemutassák az univerzális töltőinfrastruktúra miként gyorsíthatja fel a mikromobilitás elterjedését és ezzel a környezeti hatások csökkentését a nagyvárosokban. A tervek szerint, a sikeres franciaországi bevezetés után a szolgáltatás több európai országban, így Magyarországon is elérhetővé fog válni. 

2021. március 7. 12:04

Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál

Nagyot fordult a világ az online kereskedelemben az elmúlt egy évben, a globális járványhelyzet, a bezártság és az átalakult fogyasztói igények miatt örökre megváltozott a kapcsolat a vásárlók és az e-kereskedők között. Az emberek az új, bizonytalan mindennapokban már nem csupán termékeket és szolgáltatásokat választanak az interneten, sőt, az árazás is visszaszorult a dobogó első helyéről: a vásárlók valódi kapcsolatot és bizalmat keresnek a webáruházakban. Óriási viszont a verseny és a zaj, így komplett szemléletváltásra van szükség, amely az egész vásárlói életciklus során   és megértést mutat a vevők felé. A webshopoknak tehát olyan sikerreceptet kell találniuk, mely az üzleti célok, a felhasználói élmény és a technológiai fejlesztések tökéletes kombinációjából áll össze.

2021. március 6. 16:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától Budapest nagy részén elérhető a Vodafone 5G hálózata

2021. március 4. 16:27

Idén 20 éves az Adverticum

2021. február 8. 14:49

Kinőtte a határokat a Codecool

2021. február 1. 14:47

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59