Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google

Genda Csongor Zoltán, 2007. május 15. 18:42
A Google nemrég egy olyan eljárás szabadalmaztatását kérvényezte az Egyesült Államokban és Európában, melynek lényege az internetes játékosok megfigyelésén alapuló reklámszórás volna.
Nem kis felháborodást váltott ki az amerikai keresőóriás legújabb szabadalmi kérelme, amelyben azt részletezi a vállalat, miként lehetne profitálni az online játékosok szokásainak kielemzéséből. A leírás szerint pszichológusokkal készíttetnék el a játékosok jellemrajzát tartalmazó profilokat, és ezek alapján következtetnének a megfigyeltek személyiségére, és hogy pontosan mik iránt is érdeklődnek a tesztalanyok. Ezen ismeretek birtokában aztán célzott reklámokkal lehetne bombázni őket. A Google szerint az olyan online game-ek mint a Word of Warcraft vagy a Second Life a legalkalmasabbak az efféle pszichológiai profilok elkészítésére. A vállalat azonban nem csak a PC-s játékok felhasználóit figyelné meg, hanem az internetkapcsolattal rendelkező konzoltulajdonosokat is.

Az ily módon begyűjtött adatokból aztán meg lehetne állapítani, hogy mire is van szükségük a játékosoknak. Így például, ha valaki sokat beszélget a csapattársaival, akkor érdemes volna mobilreklámmal bombázni őt, ám ha egy játékos több mint két órát tölt a gép előtt, akkor minden bizonnyal megéhezik, és örülne egy étvágygerjesztő óriáspizzának.
A Google képviselői közölték, hogy egyelőre nem tervezik az elképzelés gyakorlatba ültetését, és elmondták, hogy csupán egy távlati tervről van szó, ám a megnyugtatás ellenére a fogyasztóvédők felháborodottságuknak adtak hangot.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

Négyéves a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szélessávú szolgáltatásokat összehasonlító portálja, a Szélessáv.net, amely az elmúlt egy évben 211 kihelyezett mérőeszközzel több mint 1,3 millió mérést végzett el. Ezzel kapcsolatban a hatóság egy reprezentatív felméréséből az is kiderült, hogy 2018-ban az internetezők – 58 százaléka – leginkább az otthoni internetes telefonálásra panaszkodott, amit a videotelefonálásra (56%) és az online filmnézésre (52%) vonatkozó elégedetlenség követett.

2019. augusztus 19. 09:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53

Rekordbevétel az LG-nél

2019. július 30. 17:03
online sportfogadás