Szünetelő internetszolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön

MTI Sajtóadatbank, 2007. május 31. 15:08

Mintegy kétezer előfizető nem kap internet és internetes telefonszolgáltatást (VoIP) kedd óta Budaörs és a XI. kerület egy részén az MTI információi szerint.

Juhász Károly, a Nemzeti Hírközlési Hatóság keretein belül működő hírközlési fogyasztói jogok képviselője elmondta: eddig a UPC nyújtott internet és VoIP-szolgáltatást Budaörsön és a XI. kerület egy részén az Eurokábel hálózatán. Az Eurokábel azonban tavaly novemberben felmondta a szerződést, s tárgyalásokat kezdett a UPC-vel a további együttműködésről. Időközben azonban a Fibernet megvásárolta az Eurokábelt, s május 29-én megszüntette az érintett területeken a UPC szolgáltatását. A kábeltévé azonban továbbra is elérhető.

Juhász Károly kifejtette: mivel jogviták vannak az érintett cégek között, kivizsgálják a helyzetet, s problémákat megpróbálják a lehető leggyorsabban megoldani úgy, hogy a legkisebb kár érje a fogyasztókat.

Szűcs László, az UPC szóvivője az MTI-nek elmondta: sajnálatos, hogy ilyen váratlanul, idő előtti lépéssel megszakították a szolgáltatásaikat, s ezért nem tudják a felhasználók számára biztosítani a zökkenőmentes átállást. Hozzátette: a UPC is csupán az előfizetők hiba-bejelentéseiből értesült a változásokról. A történtekről a UPC a telefonos ügyfélszolgálata segítségével tájékoztatja ügyfeleit, s napokon belül levelet is küld a változásokról.

A UPC a web-tárhelyeket és az e-mail fiókokat augusztus végéig elérhetővé teszi volt ügyfeleinek, s a havidíjakból hátralévő összeget is visszafizeti. A UPC saját hálózatát ezek a problémák nem érintik. A Fibernet az MTI-vel közölte: munkatársai folyamatosan cserélik a modemeket, s napokon belül minden szolgáltatást elérhetővé tesznek az ügyfeleknek. Igaz, mindez attól is függ, hogy mikor tudják elérni az előfizetőket.

Kulcsszavak: FiberNet Fibernet UPC

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakul az üvegszálas adatátvitel technológia jövője?

Jelenleg vitathatatlan az üvegszálas technológiák szerepe a szélessávú internethálózatokban. Azonban ezek a hálózatok elsősorban a nagyvárosokat és környéküket szolgálják ki, így jogos a kérdés, hogyan fejlődik majd ez az iparág a következő években 2030-ig. A Deloitte tanulmánya négy szélsőséges forgatókönyvet vázol fel a piac fejlődésével kapcsolatban, melyekben azt igyekeztek megbecsülni, milyen irányt vehet az üvegszálas adatátvitel technológia jövője, kik lehetnek a legfontosabb szereplők, illetve hogyan alakulhatnak a fogyasztói szokások. 

2021. december 4. 11:54

Egymillió oktatási intézmény internethozzáférését térképezték fel az Ericsson segítségével

Egy évvel azután, hogy az Ericsson globális partnerségre lépve támogatni kezdte a Giga Kezdeményezés elnevezésű, az iskolai internetellátottságot feltérképező programot, mérföldkőhöz érkezett a közös munka, hiszen világszerte egymillió iskola internet hozzáférési lehetőségeit sikerült már felmérni.

2021. november 4. 21:25

Évi kétmillió mérés az NMHH független netsebességmérő oldalán

Ha az internetsebességünk rendszeresen elmarad a szolgáltató által garantált értékektől, érdemes a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)  mérőszolgálatához fordulnunk. A Szélessáv.net oldalon elérhető internetsebességmérő most megújult, pontosabban dokumentált mérési jegyzőkönyvvel segíti a fogyasztó védelmét. Az elmúlt évben a külső felhasználók több mint kétmillió mérést végeztek el a független hatósági felületen.

2021. október 21. 15:38

Bemutatja 10 Gbit/s sávszélességű lakossági szolgáltatását a DIGI

A DIGI Magyarországon elsőként indítja el a 10 Gbit/s sávszélességet biztosító szolgáltatását, a jelenlegi piacon legnagyobb sávszélességgel bíró Fiberlink 10G-t. A fejlesztésnek köszönhetően a vállalat az első magyarországi távközlési szolgáltató, amely 10 Gbit/s-ot elérő szolgáltatást biztosít, ezzel a technológiai fejlődés új fejezetét elindítva a piacon.

2021. október 19. 18:42

A 3G küszöbön álló búcsúja során a hírközlési hatóság a fogyasztók védelmére összpontosít

A mobiltelefon-hálózatokban használt 3G-technológia felett eljárt az idő, lassú, drága és nem hatékony – ezt erősítették meg a mobilszolgáltatók és az állami szereplők is a 3G jövőjéről szervezett konferencián csütörtökön. A kivezetés időpontjáról a szolgáltatók döntenek, a hatóság célja a fogyasztók védelme, a tudatos döntésekhez szükséges információ biztosítása – mondta Kollár Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakértője.  

2021. október 1. 18:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil adatforgalom

2021. december 8. 18:01

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45