A Sharptól vesz LCD paneleket a Sony
A Sony jelenleg a Samsung-al közösen irányít egy LCD-paneleket gyártó vegyes vállalatot, azonban az óriási ütemben növekvő kereslet miatt innen nem tud annyi alkatrészt szerezni, amennyi televíziót egyébként el tudna adni. Így aztán marad a hatalmas befektetést igénylő gyárépítés, vagy pedig újabb partner után kell nézni, aki elegendő mennyiségű panelt tud szállítani. A Sony most az utóbbi mellett döntött, a Sharp pedig ideális partnernek ígérkezik. Az oszakai cég ugyanis júliusig 50%-kal fel szeretné futtatni a termelést legújabb LCD-üzemében, 2010-re pedig a világ legnagyobb LCD-paneleket gyártó komplexumát tervezi felépíteni, 380 milliárd jen (kb. 634 milliárd Ft) beruházással. A Sony egyébként a következő, idén áprilisban kezdődő üzleti évben meg kívánja duplázni LCD tv-termelését.
Miután elemzők a piac több mint kétszeresére duzzadását jósolják 2012-ig, a nagy gyártók mind módokat keresnek arra, hogy lépést tudjanak tartani a kereslettel. A Toshiba például szintén a Sharp-tól rendel LCD-paneleket, míg a Panasonic saját üzemet épít, 300 milliárd jen (kb. 500 milliárd Ft) beruházással.
Kapcsolódó cikkek
- Új Sony videó-walkman áprilistól Európában
- 835 millió dolláros Sony-Toshiba chipmegállapodás
- 22 milliárd jent pumpál a Sony az OLED technológiába
- Mindenki nyer a DVD-harc lezárulásával
- Váratlan lendületben a PS3
- Hatszoros Blu-ray írók nemsokára
- Sharp: Energiatakarékosság készenléti üzemmódban
- 16 GB-os Sony USB Memory Stick 31 Mb/s-os sebességgel
- A világ legkeskenyebb LCD televíziója Európában
- Új Alfa D-SLR 14,2 megapixellel és gyors autofókuszú élőképpel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.