Nagykorúvá válik az első internetes generáció
„2010-re nagykorúvá válik az első internetes generáció, több mint 1,5 millió választópolgár. 2010-re akár 4,5-5 millió internetező is lehet hazánkban. Ez a tömeg mind politikai, mint gazdasági értelemben elbillentheti a mérleg nyelvét. Ezekre a számokra üzletet lehet és érdemes építeni, és ennyi ember már a választást is erősen befolyásolhatja” – vetíti előre az idei konferencia fő témáit Csermely Ákos, a konferencia szervezője.
A konferencia egyik meghívott előadója Lance Bennet (University of Washington) épp a fenti új, online generáció hétköznapjait mutatja be az amerikai választásokon keresztül, avagy hogyan hat a YouTube, a blogok és a hálózatépítés hatása az amerikai választások menetére, hogyan mobilizálták az egymástól különböző célcsoportokat, szavazókat Obama érdekében?
Szintén az amerikai választások tükrében, „Online kommunikációs stratégiák mindenkinek” címmel mutatja be Tracy Russo demokrata online stratéga (USA) hogyan alakította át az internet a politikai színteret, azaz hogyan léphetnek kapcsolatba képviselőikkel a szavazók és hogyan használható a világháló kampányolásra, szavazatgyűjtésére, meggyőzésre és politikai változások előmozdítására.
Nagy hangsúllyal szerepel a konferencián az internet, mint az üzleti lehetőségek színtere. Előadóink kitekintenek a kelet-közép-európai régióba, tanulmányozva a környező országok üzleti modelljeit, valamint az online üzlet színterének egyes kiemelt területeit, mint pl. az adózás, a tőkebevonás és a pénzügyi környezet.
Az internetes gazdaságban még tart a „területfoglalás”: komoly lehetőségei vannak annak, aki időben eszmél és elsőként lép piacra vagy fejleszt üzletet itthon, a régióban vagy akár a globális piacon.
A kommunikációs szekciók két fő sodrása az online generáció, mint egyre erősödő célcsoport tanulmányozása, az internetes fogyasztó megismerése, valamint az online jelenlét és kommunikáció hatékonyságának mérése, avagy a keresőmarketing segítségével hogyan keressünk még több pénzt, hogyan tegyük sikeressé vállalkozásunkat online eszközökkel.
Az eseményen megrendezik Magyarország első élő domain-árverését is, amelyhez az Internet Hungary 2008 szervezői várják az eladásra kínált domainneveket felajánlók jelentkezését. Az árveréssel kapcsolatos részletes feltételek az arveres.domainabc.hu honlapon találhatók.
A 2008-as Internet Hungary konferencia részletei és programja
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.