Új generációs NCR önkiszolgáló pénztárgépek a magyar piacon
Deli Ágnes, az NCR Hungary ügyvezető igazgatója szerint a már két éves globális használati tapasztalatokkal rendelkező új NCR önkiszolgáló elektronikus kasszák a fejlett fizetési technológiák támogatása mellett az önkiszolgáló fizetési megoldások technológiájának hazai elterjesztésében, a pénztárak előtti sorok csökkentésében, a csúcsidőszakok zökkenőmentes lebonyolításában fognak segíteni. Az első próba termékek magyarországi megjelenése 2009. elejére várható.
A SelfServ Checkout legfrissebb változatában jelentős újítás: a kasszagép támogatja a szabványos integrált érme-visszaforgatást, illetve lehetőség van az integrált bankjegy-visszaforgatásra. Ezzel a funkcióval a kiskereskedelmi üzletek takarékoskodhatnak a készpénzkezelési erőforrásokkal, valamint kevesebb váltópénzre van szükség a napi munka megkezdésekor. Ugyanakkor a vásárlók az önkiszolgáló pénztáraknál is kényelmesen visszakaphatnak készpénzt. A SelfServ Checkout új változatának kialakítása lehetővé teszi, hogy az eszköz a nagy forgalmú kiskereskedelmi egységeken és élelmiszerboltokon túlmenően más helyeken, áruházakban, vegyeskereskedésekben, gyógyszertárakban és egyéb üzletekben is telepíthető legyen. A vásárlók saját maguk olvashatják le a termékek kódját, csomagolhatják be és fizethetik ki azokat készpénzzel, bank- vagy hitelkártyával, beleértve az egyre népszerűbb érintés nélküli fizetőkártyákat is.
Az új dizájn még inkább megkönnyíti a használatot a vásárlók számára: pénzbefizető és -kiadó nyílások egymás mellett vannak, amely felhasználóbarát tranzakciókat eredményez; a folyamat követését az eszköz különböző pontjain villogó fények segítik, végigvezetve a vevőket a fizetési folyamat egyes lépésein. Az új kasszagépek kibővültek az NCR RealPOS High Performance Scanner/Scale eszközével, ami még gyorsabbá és könnyebben hozzáférhetővé teszi a kódleolvasást az önkiszolgáló fizetési folyamatban. Az olvasó tetején a jól látható LED Scan Advisor intuitív vizuális visszajelzést ad, ami különösen nagy segítség a hallássérültek számára.
Az NCR SelfServ Checkout olyan funkciókkal is rendelkezik, amelyek a kiskereskedők számára teszik vonzóbbá a környezetet. Az NCR Two-Sided Thermal Receipt Printer (kétoldalas hőtechnológiás blokknyomtató) mostantól mindegyik berendezésben alaptartozék. A nyomató egyszerre képes a hőpapír mindkét oldalára nyomtatni, ami akár 40 százalékkal csökkenti a papírfelhasználást. A vevők saját szatyraikat is elhelyezhetik a csomagolóterületen, anélkül, hogy ez riasztást eredményezne.
Kapcsolódó cikkek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.