Avaya Aura: a vállalatok biztonságosan integrálhatják működésükbe a Facebookot és a Twittert is

Korszakos új üzleti kommunikációs architektúra az Avayától

Kovács Attila, 2009. március 30. 15:21

Új kommunikációs architektúrával jelentkezett ma az Avaya. Az Avaya Aura állítólag radikálisan egyszerűsíti a kommunikációt a felhasználók, az alkalmazások és a rendszerek térben való korlátlan, rugalmas összekapcsolása révén. Használatával könnyen integrálható a kommunikáció az olyan heterogén környezetű vállalatok esetében is, ahol több telephely és többféle kommunikációs csatorna is megtalálható.

A világszerte várhatóan 2009 májusától elérhető Avaya Aura egyszerűsíti a komplex kommunikációs hálózatokat, csökkenti az infrastruktúraköltséget, és bármilyen helyszínen gyorsan elérhetővé teszi a dolgozók számára a hang és videó alapú kommunikációt, a hangpostát, jelenlét-indikációt valamint a webes alkalmazásokat.

Az új architektúra központi eleme a kommunikáció vezérlését és az alkalmazások integrálását központosító SIP-alapú (Session Initiation Protocol), nyílt szabványú Aura Session Manager. Ennek révén a felhasználóknak nyújtott szolgáltatásokat a tényleges igények határozzák meg – nem pedig az, hogy hol dolgozik, vagy milyen képességű rendszerhez csatlakozik az adott személy. A Session Manager csökkenti a komplexitást és alapot teremt a kiterjedtebb egységes kommunikációs stratégiák megvalósításához is.

Az Avaya szerint az Aura ideális költségkímélő megoldás. A felhasználók heterogén eszközeiket és alkalmazásaikat meghagyva, azokat az új termék segítségével konszolidálva, jelentős költségmegtakarítást érhetnek el. Az Avaya állítja: az új megoldással gyors beruházás megtérülésre, a jövőben pedig nagyobb reagáló készségre tehetnek szert a vállalatok.

Az Avaya Aurát használó nagyvállalatok biztonságosan integrálhatják működésükbe a közösségi kommunikációs rendszereket (pl. a Facebookot és a Twittert), az SMS-t és a peer-to-peer kommunikációt. Kevin Kennedy, az Avaya elnök-vezérigazgatója szerint számos szervezet a SIP alapú irányítás használatával 60 százalékról 20 százalékra csökkentette az összekapcsolódási (trunking) költségeit. Ugyanő állítja: az új architektúrával a hálózat helyett az alkalmazások és a felhasználó határozza meg a kommunikáció módját.

Az Avaya Aura előnyei:

  • új alkalmazások létrehozása és tetszőleges helyszínen dolgozó felhasználókra történő gyors kiterjesztése;
  • az alkalmazások leképezése egyedi dolgozói profilra;
  • költségcsökkentés a központilag felügyelt, teljes vállalatra kiterjedő hívószám-feldolgozás (dial plan), a hálózaton belüli (on-net) hívások, a globálisan költségoptimalizált útvonalválasztás és a leginkább költséghatékony helyszínről történő PSTN-elérés révén;
  • a helyi alkalmazásszerverek megszüntetése és a szoftverlicenc-kezelés optimalizálása a teljes vállalati szervezetben;
  • tág skálázási lehetőség 250 ezer üzleti felhasználóig és 25 ezer helyszínig.


Az Avaya Aura ágazatvezető egységes kommunikációs képességei:

  • a Communication Manager, mely az Avaya vezető hangalapú és videotelefon-szoftvere, BFS-ként (Business Feature Server) működve lehetővé teszi, hogy a cég alközponti platformjába beépített évtizedes innovációk a Session Managerből koordinált szolgáltatások formájában jelenjenek meg a rendszerben;
  • a Presence Services megoldás a korábbinál központibb szerepet tölt be a kommunikációs alapplatformban;
  • Application Enablement Services és Integrated Manager, mely nem változott.
  • a fiókirodákkal rendelkező vállalatoknak az Avaya Aura Branch Edition SIP-alapú központosítási lehetőséget biztosít;
  • az Avaya IP Office Customer Call Reporter egy új kereső-alapú alkalmazás a kis- és középvállalatok számára, mely által lehetővé válik az ügyfélszolgálat és az ügynökhatékonysági szintek követése és mérése.


Az Avaya egyúttal bemutatta Intelligent Customer Routing (ICR) új contact center megoldását is, amely elsőként kamatoztatja az Avaya Aura SIP technológiájának előnyeit. Ezzel a vállalatok javíthatják az ügyfeleiknek nyújtott szolgáltatási szintet, ugyanakkor hatékonyabbá és olcsóbbá tehetik contact centerük üzemeltetését. Az ICR-rel a SIP különösen az ügyfélszolgálati szervezetnek nyújt előnyöket, hiszen az alkalmazás birtokában a contact centerek heterogén rendszerek esetén is egyszerűen és sikeresen irányíthatják a globális ügyfél-kommunikációt. Ez számos előnnyel jár: pl. a gyorsabb és intelligensebb híváskezelés révén rövidebb az ügyintézőre várás ideje. Ez a termék az EMEA régióban közvetlenül az Avayától, vagy viszonteladóitól már megvásárolható.

Kulcsszavak: Avaya

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban

A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.

2024. április 26. 11:33

Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul

A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.

2024. április 25. 16:31

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Innováció a légi szállítmányozásban

A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.

2024. április 24. 19:50

Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor. 

2024. április 24. 14:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50