A legnagyobb portál is gyorsan kieshet a webhasználók kegyeiből
Az amerikaiak kétszer többet élnek a virtuális közösségi térben
Az amerikaiak csaknem kétszer több időt fordítanak internetes közösségi életükre, mint egy évvel ezelőtt; robbanásszerűen növekedett a Facebook és a Twitter közösségi portálokon töltött percek száma.
Az internetezők szokásait vizsgáló Nielsen Online intézet friss kutatása szerint a közösségi oldalakon - közöttük a Facebook, a MySpace, a Blogger, a Tagged, a Twitter és a LinkedIn portálon - eltöltött idő 83 százalékkal nőtt 2008 áprilisa és 2009 áprilisa között.
A leglátogatottabb portál a Facebook volt, ahol a látogatók által töltött összes idő 700 százalékkal növekedett a jelzett időszakban: 1,7 milliárd percről 13,9 milliárd percre. A portál legtöbb új tagja a 35-49 éves korosztályból került ki, és kétszer több 50-64 éves internetező regisztráltatta magát, mint 18 év alatti.
Ebben a rangsorban a második a MySpace volt, ahol idén áprilisban 5 milliárd percig tartózkodtak a virtuális életüket ott élők, ez jelentős visszaesés az egy évvel korábbi 7,3 milliárd perchez képest. A sorban a következő a Blogger, a Tagged és a Twitter.
Az eltöltött idő legnagyobb ütemű bővülését viszont az úgynevezett mikroblog szolgáltatást nyújtó Twitter könyvelhette el: a 2008 áprilisi 7,9 millió percről a mutató 300 millióra szökött idén áprilisra, ez csaknem 3800 százalékos növekmény. A Twitter különösen az előkelő társadalmi rétegek kedvelt virtuális közössége.
S bár az összidőt tekintve az egykor vezető MySpace visszaesett, a megtekintett online videók tekintetében még mindig az első számú közösségi portál. Tagjai idén áprilisban 384 millió percet töltöttek videonézéssel, ami látogatónként átlagosan 38,8 percet jelent. A Facebookon ez az érték 11,2 perc volt.
Jon Gibs, a felmérést készítő Nielsen Online alelnöke elmondta, hogy a Twitter berobbanása alaposan megváltoztatta a kiberteret. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy az internetes közösségi kötődések egyáltalán nem stabilak, amint a korábban verhetetlen MySpace példája is mutatja. Akármekkora és akármilyen gyorsan is növekszik egy portál, gyorsan kieshet a webhasználók kegyeiből - mutatott rá, megjegyezve, hogy sem a Twitter, sem a Facebook jövője nincs bebetonozva.
A Facebookban nemrégen iratkozott fel a 200-milliomodik felhasználó, de - mint elemzők rámutatnak - a közösségi portál még nem találta meg annak a módját, hogy hatalmas népszerűségét pénzben is kamatoztassa, ahogy ez sikerült olyan internetes óriásoknak, mint az Amazon, az eBay, a Google vagy a Yahoo. Egy orosz internetes cég mindenesetre 200 millió dollárt fektetett májusban a Facebookba, amelynek értékét 10 milliárd dollárra becsülik.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- A Facebook-on bukott le a maffiavezér
- 15 évet kapott a Facebook-on zsaroló teenager
- Napi 50 millió üzenetet küldenek a twitterezők
- Közel kétszer annyi időt töltünk a közösségi oldalakon
- Közösségi portálokat integrál levelezőrendszerébe a Microsoft
- Buzz: saját közösségi oldalt indított a Google a Facebook és a Twitter ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.