Még te is lehetsz Magyarország NetMiniszterelnöke!
Négymillió-kétszázezer ember internetezik ma Magyarországon. Három és félmillió szavazó állampolgár számára az internet már nem ismeretlen. Ugyanennyien szavaznak egy általános választáson is. Sorsdöntővé vált az internetező választók mozgósítása!
A játék célja aktivizálni a közösségépítésre nyitottabb, fiatalabb korosztályt. Biztosítani a legjobb ötletek és pályázóik minél szélesebb publicitását a nagyközönség, a magyar információs társadalom és szakmai döntéshozók felé. Megválasztani a hazai NetMiniszterelnököt egy évre. Bemutatni az internetben rejlő kampányerőt.
A verseny alapját képező microsite az Internet Hungary 2009 Konferencián történő bemutatást követően indult el. A beérkező pályázatokat egy neves média- és online szakemberekből álló zsűri bírálja el meghatározott szakmai szempontok szerint, és kiválaszt 10 pályázót, akik indulhatnak a verseny második fordulójában. 2010 április 1-én játékos online szavazás keretében a versenyt nyomon követő érdeklődők megszavazhatják a NetMiniszterelnököt, így segítve őt a fődíj elnyerésében. Az egy évre megválasztott NetMiniszterelnök lehetőséget kap arra, hogy minél nagyobb ismertséget szerezzen a nagyközönség, a hazai információs társadalom és a döntéshozók körében.
Jelentkezési korhatár: 18- 22 év. (18. életévüket betöltött személyek) Jelentkezni e-mailben, valamint az eredeti pályázati anyag leadásával lehet. A jelentkezési űrlap a verseny microsite-járól tölthető le.
A microsite folyamatosan informál kapcsolódó anyagokkal, sajtóvisszhanggal, internetes eszközök megjelenítésével (Twitter, blog, kommentelés, videók stb.).
A verseny az alábbi témacsoportok köré összpontosul:
Kötelező téma:
- Milyen NetOrszágot képzel el napjaink realitásából kiindulva?
Az alábbi három témakörből egy szabadon választott:
- Hogyan állítanák ennek az országnak a szolgálatába az internetet?
- Mi az álláspontjuk az internet szabadság és -szabályozás kérdéseiben?
- Miként javítanának a hazai információs társadalmon helyzetén?
Megvalósítási program (időzítés, eszközök, bevont szervezetek) - a kötelező és a szabadon választott programhoz kapcsolódóan -
- A verseny megnyeréséért folytatott online kampány célja
- A netes kampány során alkalmazni kívánt eszközök és segítségek
- A jelentkezés oka, mit vár a versenytől, motivációs levél.
- Kizárólag a neten elérhető űrlap kitöltésével adhatóak le a pályázatok.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.