Az Intel tulajdonába kerül a McAfee
Korántsem új trend, hogy eddig ismeretlen területekre ruháznak be olyan vállalatok, melyekről nem igazán feltételeznénk ilyesmit, ám ezúttal igazi óriásüzletről és stratégiai felvásárlásról van szó. A McAfee megvásárlása sokkal komolyabb irányváltást jelent, mint ha például a Microsoft fogkefét is elkezdene gyártani, hiszen a biztonságtechnikai piac egyik nagyágyújának ilyen jelentős összegért történő megvásárlásával maga az Intel is egy csapásra komoly piacot szerez ebben a szektorban, mindezt a talán éppen csak véget érő válság közepette. Tény, hogy van miből, hiszen a processzorgyártó sikeresen meghódította az Apple gépek belsejét, a nehéz időket a jól fogyó Atom processzorokkal védte ki, és tavaly 35,1 milliárd dolláros bevétellel immáron 18 egymást követő évben a legnagyobb chipgyártó a világon. Ehhez képest a 2 milliárd dolláros bevételt produkáló McAfee közepes játékosnak számít, ám megkérték az árát. A 7,68 milliárd dollár azt jelenti, hogy az Intel részvényenként 48 dollárt fizet, ami 60 százalékkal magasabb a McAfee-részvény szerdai záró értékénél. Kérdés, mi ér meg ennyit az Intelnek? Az 1987-ben alapított McAfee a biztonságtechnikai piacon a Symantec mögött a második legnagyobb gyártó, igazi nagymenő ebben a szegmensben. Az Intel pedig már korábban bejelentette, hogy egyre komolyabban venné a hardver szintű biztonsági elemek beépítését lapkakészleteibe, processzoraiba, ezeket szoftveresen támogatná meg a nagyobb hatásfok érdekében. Így már kezd összeállni a kép, miért is ér meg 60 százalékos felárat a második legnagyobb vírusirtó cég az Intelnek. A videofelvétel kíséretében beharangozott üzlet már csak a versenyhatóságok jóváhagyására vár, ami minden bizonnyal menni is fog, mivel a processzorgyártó eddig nem volt biztonságtechnikai cég, így nem saját riválisát vásárolja fel.
Kapcsolódó cikkek
- McAfee Mobile Security 2.0: erős biztonság az okos-telefonok és táblagépek számára
- Új mobilbiztonsági megoldásokkal jelentkezett a McAfee
- Szaporodó "legitim" spam, veszélyben a mobil bankok, a virtuális pénz és a beágyazott hardverek
- McAfee VirusScan Definition 6552
- Biztonsági energiaellátási rendszerek üzletág a Schneider Electricnél
- Megnyitotta első vidéki fejlesztőközpontját a BalaBit
- Súlyos hiányosságok a mobilfelhasználók és a vállalkozások közötti kapcsolatban
- Gyorsan szaporodnak a cybertámadások a kritikus infrastruktúrák ellen
- Obama látogatása az Intelnél
- Zöld lámpa: az Intel megveheti a McAfee-t
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.
Nem kell már protekció, hogy egy beszállító elérje a HR-es döntéshozókat
Melyik beszállító ne ismerné a végeláthatatlannak tűnő procedúrát, amíg egy multi céghez bekerül? A kiválasztási és árajánlatadási, valamint elfogadási folyamat végeláthatatlan és időigényes útvesztőjében gyakran el is tévednek mind a szolgáltatók, mind pedig a kiválasztást végző cégek HR-esei. Ráadásul sok esetben protekció vagy ismeretség nélkül lehetetlen eljutni a megfelelő illetékesig, aki dönthet a beszállítóval kapcsolatban. Ezen próbál segíteni egy újonnan indult ingyenes online platform, ami összeköti a HR-eseket és a beszállítókat.
Magyar társasházi beléptetőrendszer hódíthatja meg a kanadai és az észak-amerikai piacot
A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai piacon. A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA kanadai Partnerirodájának közreműködésével létrejött disztribúciós együttműködés tovább erősíti a tőzsdei okosotthoncég pozícióját Kanadában és lehetőséget biztosít az új piacok irányába történő további terjeszkedéshez.
Egyszerre használ digitális és offline megoldásokat a megújult budaörsi áruház
Digitálisan kiterjesztett vásárlói zónák, QR-kódos összekötés a webshoppal és egy teljesen újragondolt, a valós felhasználói környezetet idéző vevői tér – az Euronics megújult budaörsi áruházában online és offline eszközök egyszerre segítik a vásárlót, egyedülálló ügyfélélményt kínálva. Az üzletben szinte minden elem úgy lett kitalálva, hogy vezesse a betérőket, akik az áruházban tett látogatásukat később akár online is folytathatják.
Új értékesítési vezető a Schneider Electricnél
Hadobás Tibort nevezték ki a Schneider Electric ipari automatizációért felelős magyarországi értékesítési vezetőjének. A 27 éve a vállalatnál dolgozó szakember új pozíciójában gépgyártó, rendszerintegrátor és végfelhasználói területekért felel majd.