Májusban közel 1,531 millió digitálistelevízió-előfizetés volt
2011 májusában a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,531 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb gyorsjelentéséből.
Újdonságként a jelentés tartalmazza az Antenna Hungária MinDig TV Extra előfizetéseinek számát, továbbá a piaci részesedéseket bemutató grafikonok immár a teljes (becsült) piacra vonatkoznak.
A gyorsjelentés a tizennégy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 86 százalékát fedi le. A mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; HD Platform Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) május végén 2,736 millió előfizetést tartottak nyilván.
Májusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 55,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 55,1 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül májusban 598 ezerről 609 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 892 ezerről 893 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A MinDig TV Extra szolgáltatásnak 30 ezer előfizetője volt május végén.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az áprilisi 22,1 százalékról 22,2 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése májusban 33,7 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték korábban 44,9 százalékos, májusban 44,1 százalék volt.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,8 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 21,2 százalék volt.A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések több mint 87 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 1,814 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,213 millióról 1,205 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,5 százalék, második helyen a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése van 19,4 százalékkal, a harmadik Magyar Telekom részesedése 18,2 százalék, míg negyedik a sorban a DIGI 14,6 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 43,7 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,4 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 21,4 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- Áprilisban is nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
- Márciusban közel 1,48 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Februárban 1,46 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Hatályba lépett az NMHH frekvenciadíj rendelete
- Januárban 1,45 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Novemberben már közel 1,4 millióan televízióztak digitálisan
- Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma szeptemberben
- Augusztusban tovább nőtt a digitálisan televíziózók száma
- Élő közvetítések a YouTube-on
- Kelet-Közép-Európa digitális utakon
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.