eCommerce a ReklámFeszten

Czipperer Dia, 2012. szeptember 25. 07:05

 

 

Az idei ReklámFeszt harmadik, digitális napján az e-kereskedelem témakörét is igyekeztek körüljárni tapasztalt szakemberek segítségével. Az online vásárlás megjelenésével nem csak a fogyasztók szokásai alakultak át, hanem új üzleti modell életre hívását is eredményezte. Nem csak száraz számadatokkal bombáztak, hanem személyes példák és esettanulmányok is segítettek tisztán látni.

 

 

Akik a kezdetekkor belevágtak, a „saját bőrüket vitték a vásárra” - mondta Kiss Ervin Egon, a SzEK.org vezetője, aki már az indulásnál ott volt, hiszen nevéhez fűződik a Netpiac. Szerinte fontos különbséget tenni az e-kereskedői és a kereskedői gondolkodás között, amire egy frappáns példát hozott.

 

Ha megkérdeznének egy kereskedőt, kinek adják el az utolsó darabot az adott termékből, arra egy „átlagos” szakember azt mondaná, aki a pénztárnál áll, vagyis a boltban tartózkodik. Egy e-kereskedő ezzel szemben máshogyan gondolkodik, ugyanis az utolsó darabot mindig az online vevőnek kell adni. Ez az alapvető gondolkodás- és látásmód. valamint a személyes bevonódás az, amely megkülönbözteti a kettőt.

 

Sok sikertelen próbálkozás volt már nálunk is az e-kereskedelem terén, amely talán pont ezek hiányából fakadt. Jelenleg kb. 100 sikeres e-kereskedő cég van és emellett pedig több ezer sikertelen ás átlag alatti is akad.

 

Idén bővülést várnak a webshopok forgalmától. Míg tavaly 155 mrd-os bevételt regisztráltak, 2012-re 175-185 mrd. közé becsülik ezt az összeget. Ettől azonban még le vagyunk maradva az EU-s átlagtól. Míg nálunk a vásárlások 2%-a zajlik neten, addig az unióban az a szám 3,8%. Persze itt is vannak kiemelkedő országok, vegyük például a skandinávokat, ahol a 10%-ot is meghaladhatja ez az arány.

 

Idén már bátran kimondhatjuk, hogy az e-kereskedelem túl van a „kamaszkorán”, viszont folyamatos fejlődéséhez, és ennek szinten tartásához új hajtóerőre van szüksége. A mobilok előretörésével sok minden megváltozhat, elég csak a mobilos fizetőalkalmazásokra gondolnunk, amelyek már most sokat lendítettek a piacon. Bár ma még e-kereskedelemről beszélünk, de lehet, hogy az évtized során az „e” betű el fog tűnni a képből, csakúgy mint a digitális fényképező esetében a „digitális” előtag - hiszen ma már a megkülönböztetés okán az „analóg” kifejezést használjuk, az előbbi az általános.

 

Sajnos a kezdeteknél még nem lehet tudni, kiből lesz nyertes, de fontos meglovagolni a hullámokat, és lépést kell tartani a változásokkal, különben a vásárlóközönség erodálódik, és kiesünk a pikszisből. A kampányok interaktív formába terelése sokat segíthet (SEO, display hirdetések). A YouTube is sokat segíthet, például az információs videók révén. Ez a típus a nézett videófajták listáján harmadik helyen áll. Az ide helyezett releváns hirdetések hatásosabbak lehetnek a fogyasztók bevonása, vásárlásra ösztönzése szempontjából.

 

A közösségi kommunikáció is jó alap lehet, hiszen itt is elérhető az a publicitás, ami a termékeknek, webshopoknak kell. Többen is igyekeznek kihasználni a facebook nyújtotta előnyöket (pl.ShopBuilder), hiszen itt a hirdetések mellett pontosan nyomonkövethetőek a felhasználói aktivitások, és remek forgalomterelő csatornának bizonyul.  Azt fontos leszögezni, hogy a lájkoló még nem vásárló, hanem a facebookon gyúrunk vásárlót belőle - legalábbis a ShopBuilder példája ezt igazolja.

 

De mindezeken túl van még valami, amely alapvető lehet a sikernél. Hosszú távon érdemes a holnap struktúráját úgy alakítani, hogy az a vásárló számára is könnyen kezelhető legyen. Fontos, hogy ne hagyja ott az oldalt, és elégedett, visszatérő vendég legyen. A kevesebb néha több

 

Tehát a lényeg, hogy nem szabad csendben ülni - látszani kell.

 

Kulcsszavak: ReklámFeszt e-commerce

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyarországon is élőben követhetik a nézők Kimi Raikkönen visszatérését

Az ARENA4 és az ARENA4+ nézői élőben láthatják Magyarországon Kimi Raikkönen visszatérését. A Formula-1-es világbajnok vasárnap este futja élete első NASCAR Cup Series versenyét a Watkins Glen International szupergyors pályáján. Raikkönen tavaly jelentette be a visszavonulását az F1-ből, a 42 éves klasszist a szezonzáró futam óta nem is láthattuk a kormány mögött. Eddig. Az ARENA4 és az ARENA4+ – a NASCAR Cup Series többi futamához hasonlóan - ezt a versenyt is közvetíti, így a rajongók élőben követhetik, hogy mire lesz képes a Jégember az amerikai topszériában.

2022. augusztus 18. 20:26

Ezekre érdemes figyelnünk csomagrendelésnél

Jóllehet, hogy még javában zajlik a nyár, azonban érdemes lehet idén is előrelátónak lennünk, ha a karácsonyi ajándékbeszerzésekre gondolunk. Bár még hónapok vannak háta az évből, de az ősz beköszöntével a logisztikai szektor rendszerint megnövekedett áruforgalommal üzemel, amellyel az idei évben is érdemes számolnunk. Azért, hogy sikeresen és időben megérkezzenek a csomagjaink, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) olyan tippeket gyűjtött most össze, amelyek nemcsak a karácsonyt megelőzően, de az év bármely időszakában hasznosak lehetnek.

2022. augusztus 18. 18:50

A Dachser üzembe helyezi első hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsiját

A Dachser zéró kibocsátású tehergépjárművei gyakorlati tesztjeit követően 2023-ban a logisztikai szolgáltató két hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) tehergépkocsit helyez üzembe Németországban.

2022. augusztus 18. 17:07

Soha nem volt még ilyen kevés eszközre szükség a lenyűgöző játékélményhez

Napjainkban már majdnem egy tucat felhőalapú játékplatform működik, mégis sokan nem ismerik ezeket, sem az ezek nyújtotta előnyöket, és inkább az extra kiadással járó játékkonzolok felé fordulnak. Mindeközben a cloud gaming hatalmasat fejlődött az elmúlt években, és rendkívül költséghatékony hozzáférést ad a legszórakoztatóbb játékokhoz. Sokan nem tudják, de mindez ráadásul internetkapcsolattal percek alatt hozzáférhető.

2022. augusztus 18. 15:39

Egy szünetmentes sikertörténet

Hogyan biztosítsuk a folyamatos áramellátást igénylő elektronikus eszközeink biztonságát? Erre a kardinális kérdésre már több mint fél évszázada létezik válasz: a szünetmentes tápegységek a kezdeti modellek óta számottevő fejlődésen mentek keresztül, napjainkban pedig már az energiaellátás szempontjából is meghatározó szerepelt töltenek be. A UPS-technológia evolúcióját az Eaton szakértői foglalták össze.

2022. augusztus 18. 14:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Indul a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. augusztus 15. 12:31

Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél

2022. augusztus 11. 11:21

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40