Kevesebb iPadet vesznek az idén

MTI Sajtóadatbank, 2013. március 8. 10:42

Csökkentette idei iPad-eladási előrejelzését az Apple - írja a tajvani DigiTimes számítástechnikai szakmai hírportál. Az Apple az idén az eredeti 100 millió helyett 88 millió iPad és iPad Mini eladására számít. Ezen belül az iPad Mini értékesítési előirányzatát 40 millióról 55 millióra növelte, az iPad-eladásokat pedig 60 millióról 33 millióra csökkentette.

Az Apple eredetileg arra számított, hogy az iPad-eladások messze meghaladják majd az iPad Mini eladásokat. Az iPad Mini azonban átlagosan 170 dollárral kerül kevesebbe nagyobb testvérénél, és az Apple vezetőinek korábbi kijelentései szerint nyereségtartalma elmarad a vállalat termékeinek átlagától.
 

Az iPad Mini részarányának növekedése az eladásokban ezért hátrányosan érintheti az Apple értékesítési árbevételének alakulását. Ez azonban még mindig jobb megoldás számára, mint az, ha az Apple egyáltalán nem árulná az iPad Minit, mert akkor a teljes kategóriát az Amazon, a Google, a Samsung és társai "vinnék el".
 

Az iPad-eladások súlypontjának változása hatással lehet az Apple beszállítóira is. Az iPad-képernyő beszállítói, az LG Display és a Radiant Opto-Electronics veszteséget szenvedhetnek el emiatt, míg az iPad Mini képernyőjének beszállítói, az AU Optronics (AUO) és a Coretronic forgalmuk növekedésére számíthatnak.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50