Már a big data sem akadály- új verziójú csalás elleni megoldással lép a piacra az SAP
Új megoldásával a szoftvercég egy olyan globális piacot céloz, mely egy becslés szerint évente 3,5 trillió dollárral rövidíti meg a fehér gazdaságot. A csalások felderítése, kivizsgálása és szabálytalanságok megakadályozása egyre nehezebb a folyamatosan növekvő adatok világában, az ún. big data környezetben. A szoftvercég ezért Fraud Management megoldását összekapcsolta a memória alapú technológiájával, a HANA-val, melynek köszönhetően valós idejű felderítést, kalibrációt, valamint szimulációs képességeket kínál az üzleti és közszféra számára.
Fókuszban a biztosítók
A csalások által az egyik leginkább sújtott szegmens a biztosítói terület. Becslések szerint világszerte az összes bejelentett káresemény kb. 15 százalékában történik biztosítási csalás. Hazánkban a jogosulatlan kárkifizetések több tízmilliárd forintot tesznek ki évente annak ellenére, hogy a biztosítási csalás hazánkban is bűncselekmény és következménye akár 10 évig terjedő szabadságvesztés is lehet.
Az SAP ezen küzdelemben kíván hathatós informatikai segítséget nyújtani a biztosítók számára kifejlesztett SAP Fraud Management for Insurance analitikai megoldása révén, amely automatizálja a csalások felderítését, javítja az esetek kivizsgálási hatékonyságát és gátolja a hamisított biztosítási események kifizetését.
Hazai felhasználási példák
Tóth Balázs, az SAP Hungary Kft. szakértője szerint a csalások kapcsán az egyik leggyakrabban a gépjármű-biztosítási terület merül fel. Ennek legjellemzőbb példái a megrendezett autóbalesetek, vagy valós balesetek bekövetkezése után visszamenőleges időponttal megkísérelt biztosítási szerződéskötések, a fiktív gépjármű javítási számlák benyújtásai, illetve a jogos igénynél magasabb összegű kártérítés igénylések. Az SAP szoftvere segítségével a megelőzés hatékonyabbá válhat, a szabályok, ismert minták és a prediktív analitikai módszerek együttes alkalmazása révén hibrid modelleket lehet kialakítani. Ezáltal olyan csalás észlelési stratégiát lehet kialakítani, amelyek az eddig láthatatlan vagy elfedett csalási mintákra is képes rámutatni az adatok széles körének valós idejű feldolgozásával. A megoldással lehetővé válik a teljes betekintés, a mintaadatok helyett teljes adatállományon történik meg az elemzés, csökkentve a téves következtetések levonásának esélyét. Felgyorsul a csalási módszerek változására történő reagálás, melyet a valós idejű kalibráció és a szimulációs képességek is segítenek.
A szakértő szerint az informatikai megoldás az igen összetett esetekben is segíteni tud. Ilyen lehet például a gépjármű-biztosítási csalások azon válfaja, ahol egészségügyi sérülések is történnek. Ekkor a káresemények szisztematikus, részletes és átfogó elemzése révén lehetőség nyílik ún. hálózati analízisre is, amely képes feltérképezni a vagyontárgyak, az egyes káresemények és a hozzájuk kapcsolódó szereplők (pl. károsultak, kárszakértők, orvosok) komplex viszonyrendszerét, lehetővé téve az összefüggések vizualizálását.
Kapcsolódó cikkek
- Autistákat foglalkoztatna az SAP
- Villámgyors nagyvállalati rendszerek a felhőből
- Ötletversenyt hirdet az SAP
- Stratégiai prioritás lesz a Big Data a következő öt évben
- SAP tanfolyam indult felsőoktatási hallgatók számára
- Új régiós partnermenedzser az SAP-nál
- Új NBA statisztikai oldal belső infókkal
- Új, terhelés-optimalizált vállalati IT megoldások a Delltől
- 490 kilotonna CO2-t bocsátott ki az SAP tavaly
- Újabb rekordévet zárt az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar cég a leginnovatívabbak között Európában
Akár negyedére rövidíti az ipari gépészeti központok, légtechnikai rendszerek és más összetett épületgépészeti megoldások kivitelezési idejét és gyakorlatilag nullára csökkenti az anyagveszteséget egy nemzetközi díjjal elismert magyar technológia. Az Európa tíz leginnovatívabb építőipari cége közé beválasztott GLT Delta az épületszkennelés, a négydimenziós tervezés és az előregyártás kombinálásával vált pécsi családi vállalkozásból európai referenciákkal rendelkező céggé.
A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Az Unió jóváhagyta a új e-aláíró platformot
Magyarországról is biztosított lesz a teljes mértékben digitális Uniós közigazgatási ügyintézés, az elektronikus azonosítás és a digitális aláírás az Evrotrust eID egységes azonosítási rendszerének köszönhetően, amely már átment az Uniós tagállamok értékelésén. A rendszer újdonsága, hogy immár nem csak magánszemélyek, hanem vállalatok is használhatják hivatalos és közigazgatási ügyeik intézésére az egész Unióban. Az Európai Bizottság az eIDAS szabályozás alapján ellenőrizte a platform Uniós használatát, ezzel hamarosan minden tagállam számára elérhető lesz.
Digitalizációs részleg alakult hazánk piacvezető könyvelő vállalatánál
Külön digitalizációs szervezeti egységet hoztak létre a Process Solutionsnél (PS), hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalatánál.
Felgyorsítja stratégiai átalakulását a Maersk
Jelentős előrelépést ért el digitális átalakulásában a dán Maersk. A világ legnagyobb tengeri szállítmányozó vállalata az SAP Business Technology Platform segítségével gyorsítja fel stratégiai fejlődését, automatizálja üzleti folyamatait, növeli hatékonyságát, teszi egyszerűbbé a technológia használatát, és növeli a felhasználói élményt.