A Sony európai vizsgálata szerint a nagy képernyős tévék nagyobb élvezetet nyújtanak

forrás: Prím Online, 2019. július 4. 09:02

A Sony legfrissebb ‘Evolution of the Living Room’* kutatása szerint az európaiak 48 százaléka a jelenleginél nagyobb képernyős televízióra vágyik otthonába. Bár a közvélekedés szerint a férfiakat jobban érdekli a méret, az európai nők 43 százalékának szintén számít a nagyobb képernyőátló, mely a válaszadók szerint fontosabb státuszszimbólummá vált, mint egy értékes karóra.

 

  • A hordozható okoseszközök kijelzőinek folyamatos növekedése a televíziós piacra is hatással van
  • A Sony ’Evolution of the Living Room’ kutatásában résztvevők 48 százaléka a jelenleginél nagyobb képernyős televíziót szeretne otthonába 
  • A férfiakat jobban érdekli a méret, mint a nőket
  • A magyarországi adatok egyértelműen jelzik a növekvő igényeket a minél nagyobb képernyőjű tévére

 

A Sony kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka 55 hüvelyknél nagyobb képátlójú televízióra vágyik, 16 százalékuk pedig 65 hüvelyknél nagyobbra. 

 

Az extra nagy méretű televíziók utáni vágy Franciaországban a legnagyobb, ahol a megkérdezettek 26 százaléka 65 hüvelyknél nagyobb méretű televízión élvezné kedvenc videós tartalmait.

 

A kutatás arra is kitér, hogy tízből egy ember státuszszimbólumként tekint egy elegáns, nagy méretű otthoni televízióra, ezzel megelőzte a rangsorban az okostelefonokat és tableteket (7%), a designer ruházatot (7%) és a drága, minőségi karórákat (6%) is. 

„A feltűnő, kirívó, a szemet vonzó tárgyainkra hajlamosak vagyunk úgy tekinteni, mint sikereink zálogaira. A “nagyobb jobb” ideológia eddig soha nem látott méreteket öltött a mai otthoni televíziózás és szórakozás világában, ezért sokaknak már nem csak az fontos, hogy mi jelenik meg a képernyőn, hanem az is, hogy milyen körülmények között élvezheti a kijelzőn látottakat” – elemezte a válaszokat Emma Kenny, brit pszichológus, TV szakértő.

 

A kutatásban résztvevő európai országok közül Olaszországban vágynak a legtöbben a nagyobb méretű televízióra (57%), azonban ők hajlamosabbak túlbecsülni otthonuk méretét. A megkérdezettek 18 százaléka elismerte, hogy vásárolt televíziójuk túl nagynak bizonyult nappalijukba.

 

Bár a közvélekedés szerint a férfiakat jobban érdekli a méret, érdekes adat, hogy az európai nők 43 százalékának szintén számít a nagyobb képernyőátló. 

 

 

„A felhasználóknak már nem csak az a fontos, hogy a lehető legjobb minőségben élvezhessék kedvenc tartalmaikat, hanem az is, hogy egy elegáns, nappalijuk stílusához illő, lehetőleg minél nagyobb képernyőn tegyék meg. A Sony legújabb XG95 televíziója nem csak megfelel ezeknek az igényeknek, de X-Wide Angle** funkciója ugyanolyan képminőséget biztosít, bárhonnan is tekintenek a képernyőre. Ráadásul a Netflix Kalibrált Mód és az IMAX Enhanced program segítségével a nagy képernyős moziélmény otthonuk kényelmében is elérhetővé vált” – mondta Gavin McCarron, a Sony televíziós szakértője.

 

„A magyarországi tendenciák is egyértelműen mutatják, hogy a felhasználók számára egyre fontosabb a nagyobb képernyőméret. Az elmúlt három évben közel megduplázódott a nagyképernyős, 55 hüvelyknél nagyobb átmérővel rendelkező televíziók száma Magyarországon, és az adatok alapján további növekedésre lehet számítani az elkövetkező években” – tette hozzá Alex Hope, a Sony Magyarország kereskedelmi igazgatója.

 

___________

* A 2019. áprilisi kutatásban az Európai Unió alábbi országainak 6000 lakója vett részt, az alábbi megoszlásban: 

  • Egyesült Királyság: 1000 fő
  • Franciaország: 1000 fő
  • Olaszország: 1000 fő 
  • Németország: 1000 fő
  • Hollandia: 1000 fő
  • Belgium: 1000 fő

** A funkciót csak a 75”-ös és 85”-ös átmérőjű modellek támogatják

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Munkaerő-kisokos nagyvállalatoknak 7 lépésben

A vállalatok ma már egyre nagyobb kihívásokkal találják szembe magukat, ha a szakképzett munkaerő megtalálásáról van szó. Több kutatásból is kiderül, hogy a munkaerőpiac legnagyobb része Z és Y generációs fiatalokból áll, előbbiek – az 1995 és 2010 között születettek – pedig 2025-re a globális munkaerő 75 százalékát teszik majd ki. 

2019. július 19. 17:34

Magyarország mobilhálózata a világ legjobbjai között

Az Opensignal 87 országot átfogó, legfrissebb tanulmánya szerint a magyar mobilhálózatok átlagos letöltési sebessége 32,7 Mbps, ami közel kétszer olyan gyors, mint 20 Mbps-os sebességet el nem érő globális átlag. Ezzel Magyarország a világon a 11., Európában a 6. leggyorsabbnak számít, és olyan országokat előzött meg, mint Csehország, Ausztria, Finnország, vagy éppen Japán. A leggyorsabb mobilhálózatok Dél-Koreában (52,4 Mbps átlagsebesség), Norvégiában (48,2 Mbps) és Kanadában (42,5 Mbps) vannak. 

2019. július 19. 11:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Vodafone megkapta az engedélyt a UPC felvásárlására

2019. július 18. 17:06

A 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot

2019. július 9. 11:43

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26
online sportfogadás