kutatás kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: kutatás

Egyre több e-matricát vásárolnak online

Ez derült ki abból a kutatásból, amelyben az autópálya-matricák beszerzésének módjai kerültek górcső alá. Az elektronikus úton, jellemzően mobiltelefonunkon keresztül lebonyolított tranzakciókat a korábbi hasonló felmérések eredményeihez képest megbízhatóbbnak, kényelmesebbnek tartják a válaszadók. 

2019. január 12. 12:45

A magyar kamaszok fele aggódik digitális lábnyoma miatt

A Z generáció beleszületett a digitális korba, sokuk már az általános iskolában saját mobiltelefonnal rendelkezett. 

2019. január 7. 10:33

Merj digitális ajándékot tenni a fa alá

A karácsonyi hagyományok közül az ajándékozás a legelterjedtebb szokás, melyben a digitális ajándékoknak egyre nagyobb szerep jut. A napokban még sokaknak fejtörést okoz, hogy megtalálja szerettei számára a leginkább vágyott, a legideálisabb ajándékot. Vajon tudjuk, mit szeretnének gyermekeink, szüleink, nagyszüleink vagy éppen unokáink? Ezt is vizsgálja az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” novemberi kutatásának harmadik része.

2018. december 17. 15:59

IBM kutatás: a magyarok megbíznak a mesterséges intelligenciában

Tíz emberből kilenc már hallott a mesterséges intelligenciáról (MI) Közép- és Kelet-Európában – derül ki egy friss kutatásból, amelyet az IBM megbízásából végzett el az NMS Market Research piackutató cég. Bár nem mindenki tudott felidézni olyan esetet, amikor MI-alkalmazást használt, a megkérdezettek 80%-a a technológia szélesebb körű elterjedésére számít.

2018. december 13. 09:49

Tényleg a távmunka a jövő megoldása?

Sokak számára nem lehet kérdés, hogy az otthonról végzett munka előnyt élvez az irodai tevékenységgel szemben. Hiszen a modern technológiának köszönhetően korlátlanul kommunikálhatunk és problémákat oldhatunk meg anélkül, hogy kitennénk a lábunkat az ajtón.

A Kelly Services kutatása azonban árnyaltabb képet mutat. A cég 10 európai ország 14 ezer álláskeresőjét kérdezte meg, hogyan képzelik el a munka jövőjét.

2018. december 10. 13:11

Digitális karácsony: hagyományos tartalom új keretben

Karácsonykor mindenki arra vágyik, hogy az ünnep, az együttlét minden családtag számára örömteli élményeket nyújtson. Kimondottan erősek a karácsony hagyományos elemei, ugyanakkor, a távollévő családtagok bevonása az ünnepbe, az együttlét alatt a közös filmnézés, zenehallgatás, és részben már a közös játék is egyre inkább megoldható digitális eszközök segítségével. Mennyire jellemző a közös digitális időtöltés karácsonykor, és mennyire vesznek részt ebben a különböző generációk? Ezt vizsgálja az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” novemberi kutatásának második része.

2018. december 10. 10:01

A Z generáció nem robotokból áll

A Z generáció hamarosan egy technológiát előtérbe helyező mentalitással lép be a munkaerőpiacra, így a vállalkozásoknak a jövőben még jobban kell alkalmazkodniuk a digitális kor kihívásaihoz. Ennek következtében pedig tovább szélesedik majd a munkahelyeken dolgozó öt generáció közötti szakadék. A Dell Technologies megbízásából készült globális kutatás alapján az 1996 után születettek, vagyis a Z generáció tagjai jobban értik a technológiát és az abban rejlő lehetőségeket az életünk és a munkánk átalakítására. 

2018. december 4. 14:17

Tudom, hogy láttad – indul a visszaszámlálás!

Az online világban történő chatelés során a résztvevők egyre inkább elvárják a folyamatos és azonnali választ. Ha az nem érkezik meg, az emberek egy része nyugtalan lesz, és személyes okokat sejt a háttérben. A válasz elmaradásának hátterében számos tényező állhat.

2018. december 4. 12:40

Digitális jelenléttel az elszigeteltség ellen karácsonykor is

A karácsony az év egyik legfontosabb ünnepe. Ilyenkor azonban az együttlét öröme mellett – vagy éppen annak érdekében – nemcsak a családtagok közötti esetleges földrajzi távolságot, de az együtt ünnepelni tervező családtagok közötti generációs különbségeket is át kell, és át is lehet hidalni. Hogyan hatnak családi kapcsolatainkra, az együtt töltött idő minőségére az új, digitális kapcsolattartási formák? Erre keresi a választ az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” novemberi kutatása.

2018. december 3. 11:38

Generációs különbségek vannak a mobilozásban a Honor felmérése szerint

A fotózás az egyik legfontosabb mobilos funkció a fiatalok számára, de mást fotóz az Y és a fiatalabb Z generáció – derül ki a Honor hat európai országban elvégzett kutatásából. A magyar fiatalok főként a gyorstöltési technológia, az ár-érték arány és a fotófunkciók alapján választanak telefont.

2018. november 23. 09:50

A magyarok közel fele nézett már bele titokban párja telefonjába

Manapság féltékeny párok és aggódó szülők hada próbál beférkőzni a hozzá közel állók üzenetei és levelei közé, és így vélt titkok birtokába kerülni. 

2018. november 20. 09:49

Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál

A Telenor kutatásai szerint az egyre növekvő számú online vásárlások mögött jól körülhatárolható vásárlói szokások azonosíthatók be. 

2018. november 19. 09:11

Black Friday 2018 Magyarországon – miről árulkodnak a számok?

Az idei év legnagyobb vásárlási akcióját – a Black Fridayt – megelőzően, a Picodi.com elemzői kérdőíves kutatást végeztek a magyarok között. A felmérés eredménye előrevetíti, nagyjából mire számíthatunk az idei Black Friday akció idején. 

2018. november 17. 12:32

Kilencmilliárd eurót hozhat a digitalizáció Magyarországnak

Akár 9 milliárd eurót adhat hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez 2025-ig a digitalizáció – állapítja meg friss kutatásában a McKinsey & Company. Miközben a digitális transzformáció komoly esély a gazdasági növekedés felpörgetésére, sokat kell tenni ennek érdekében, elsősorban az oktatás-képzés, valamint a digitális megoldások használatának terjedése terén.

2018. november 15. 12:33

Informatikusok és mérnökök akarnak lenni a mai középiskolások az EJMSZ felmérése szerint

Keresett, jól fizető szakmának tartják a középiskolások a mérnöki hivatást, és minden negyedik megkérdezett közülük el is tudja képzelni magát ezen a területen. Viszont hiába vonzó számukra ez a pálya, mégsem tudnak munkaköröket, feladatokat társítani hozzá – derül ki az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ) által készített, a STEM Pályaorientáció 2018 konferencián bemutatott új, országos felméréséből, amely 42 magyar középiskola, 1204 tanulójának megkérdezésén alapul.

2018. november 14. 13:58

Számítógép előtt ülve is hajlamosak vagyunk kizsákmányolni magunkat

A nagyobb cégek már jobban törődnek a munkavállalóik egészségével, de akik vállalkozóként saját alkalmazottjuk, azok hajlamosak kizsákmányolni magukat, hiszen előírások és figyelmeztetések híján, kevésbé figyelnek oda az egészségük megőrzésére és általánosan kijelenthető, hogy nincsenek tisztában a negatív következményekkel. 

2018. november 11. 11:10

A digitalizáció a siker kulcsa

Miközben a netezők többsége a magyarokat elsősorban pesszimistának, passzívnak és halogatónak tartja, 89 százalékuk szerint magyarként is lehet sikeresnek lenni. Ehhez kínál új lehetőséget a digitális világ: a netezők harmada ismer a környezetében olyan valakit, aki digitális eszközök segítségével látványos változást tudott elérni az életében – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” októberi kutatásából.

2018. november 8. 13:50

A netezők háromnegyede tudatosan fejleszti digitális jártasságát egyéni boldogulása érdekében

Bár digitális kompetenciák terén a felnőtt magyar internetezőknek van hová fejlődniük, szerencsére a nyitottság is megvan erre: háromnegyedük számára kimondottan fontos a digitális képességeinek folyamatos fejlesztése. Ezt az is bizonyítja, hogy a mobil eszközök használata terén 2015 óta 33 százalékról 44 százalékra nőtt a magas digitális kompetenciával rendelkezők aránya. A digitális képességek fejlesztése a netezők szerint nemcsak a saját boldogulásukat segíti elő, de a társadalom fejlődésének is a motorja lehet. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatása 2015 után második alkalommal vizsgálta a digitális kompetencia kérdését.

2018. október 29. 13:13

Mindössze heti 3 napot dolgozunk effektíven

Életünk során közel 10,5 évet töltünk munkával1, azonban az időnk maximum 60 százalékát használjuk ki produktívan, ami azt is jelenti, hogy az 5 munkanapból mindössze 3 telik igazán hasznosan2. Íme azon tevékenységek listája, amelyek túl sok időnket emésztik fel feleslegesen a munkahelyen és néhány tipp, mit tehetünk ellenük.

2018. október 28. 08:50

Z-generáció: a sneakerek, a babzsákok és a virtuális valóság a jövő?

A Z-generáció szerint a következő tíz évben a virtuális valóság forradalmasítja majd a munkaerőpiacot. Hamarosan a három legtöbbet tanulmányozott generáció, az X, az Y és a Z egyszerre lesz jelen a munkahelyeken, a Generation series nevű kutatás eredményei szerint pedig az ideális munkaerő megszerzése és megtartása múlhat azon, hogy a munkáltató felismeri-e a különféle korosztályok teljesen eltérő igényeit – többek között erről is szó esik majd a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját TEDx konferenciáján.

2018. október 21. 10:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Technológiával az örökélet felé

Gyakorlatilag épp ötven éve - 1968. december 9-én - a Stanford Research Institute (SRI) mérnöke, Doug Engelbart, az Augmentation Research Center vezetője tartott egy előadást a nagyhírű San Francisco-i Civic Auditóriumban, úgy ezer hallgató előtt. A másfél órás prezentáció során Engelbart bemutatta az új terméküket, a Mouse-t - aminek a segítségével több komputer programot lehetett egyszerre futtatni - úgynevezett Windsows-on, ablakokon keresztül. Az előadás végen feltette a retorikai kérdést: mi lenne, ha adnának minden dolgozónak egy komputert, ami "csak neki van bekapcsolva” egész nap?

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

Együttműködésre lép az LG Electronics (LG) és a Microsoft: a két cég szándéknyilatkozatot írt alá az LG önvezetőautó- és infotainment-rendszereinek fejlesztésére. 

2019. január 12. 10:47
cloudappsportal.com