kutatás kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: kutatás

A világ leggyorsabb, MI-kutatásokhoz használható hardvere segíti a SZTAKI kutatásait
Magyarországon elsőként szerezte be az ELKH SZTAKI a világ – jelenleg – leggyorsabb és legfejlettebb GPU kommunikációra képes szerverét, a Supermicro 4124GO-NART-t. A neuronhálók tanítására alkalmas célhardver infrastruktúrát a legújabb NVIDIA HGX A100 8 – GPU NVLink megoldással szerelték fel, amelyet mesterséges intelligencia kutatásokra és adatelemzésekre fejlesztettek, segítségével pedig világszínvonalú gépi érzékelési kutatásokat végezhetünk a SZTAKI-ban.

A harmadik hullám visszavetette a gyors talpraállási reményeket
Noha 2020-ban a megkérdezett cégvezetők túlnyomó többsége a távoli munkavégzés végleges elterjedését prognosztizálta, a KPMG friss kutatásában, ami már a pandémia harmadik hullámának tanulságait is magába foglalja, már sokkal óvatosabbak voltak. Csak minden hatodik cégvezető nyilatkozott úgy, hogy csökkenteni fogják az irodaterületeiket, és csak a munkatársak ötödét tervezik távoli munkavégzésben foglalkoztatni. Ugyanakkor kétharmaduk azt vallja, hogy ezeket a lépéseket csak akkor érdemes napirendre venni, ha már a kollégák legalább felét beoltották.

2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
A GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös kutatása szerint 2020-ban a belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45%-os rekord bővülést követően, 909 milliárd forintos forgalmat bonyolított. A számok alapján mostanra kijelenthető, hogy a kezdetben csak az extra és az átterelt (kényszer) költések miatt lendületet nyerő online piac tavaly nem csak átmeneti sebességtöbbletet kapott, hanem olyan valós versenyelőnyt, amivel – ha jól gazdálkodik – akár hosszú távon is fenntartható növekedési pályára állhat, fogyasztók millióinak vásárlási szokásait alakítva át.

Milyen HR stratégiával terveznek a vállalatok 2021-ben?
A döntően közép- és nagyvállalatoknál dolgozó, megkérdezett hazai szakemberek optimisták cégük idei üzleti teljesítményével kapcsolatban, közel 40%-uk szerint a forgalmuk még 2021-ben eléri a járvány előtti szintet – derül ki a ’Randstad HR Trends Survey 2021.’ kutatásából. A felmérés szerint a vállalatok 38%-a tervezi a jelenlegi dolgozói létszám bővítését 2021-ben, míg harmaduk már az üzleti év első felében így tenne.

Türelmesebbé tette az embereket a kibertérben a járvány
Az elmúlt egy évben érezhetően javult a magyarok társas kommunikációjának színvonala az online térben – ezt mutatja a Microsoft legfrissebb, az internetes veszélyeket és azok hatásait vizsgáló nemzetközi kutatása, amelyet a Microsoft Magyarország a Biztonságos Internet Napján ismertetett. A hírnév károsítása, a kéretlen szexuális jellegű ajánlatok és a megfélemlítés, zaklatás terén következett be a legjelentősebb javulás Magyarországon. A gyűlöletbeszéd, a félrevezetés és a diszkrimináció ugyanakkor továbbra is hangsúlyosan van jelen az online térben és ezek súlyos, főként lelki ártalmakat okoznak az áldozatoknak.

A közép-kelet-európai szervezetek felismerték a digitális befektetések fontosságát
Közép és Kelet-Európa olyan kihívásokkal néz szembe, ami az egész régió versenyképességét veszélyeztetheti. Az átalakulás és a digitális megoldások alkalmazásának felgyorsítása döntő szerepet játszhat a túlélésükben és a további fejlődésükben – derült ki az IDC által az Oracle megbízásából készített kutatásból. A kutatás során nyolc ország – Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Görögország, Horvátország és Szerbia – közszférájának és piaci szektorának képviselőit kérdezték meg.

Másfél év kell az Európai vállalatoknak a visszaálláshoz
A digitális és a fenntarthatósági átállást sürgető európai vállalatok rövidebb időn belül, megerősödve hagyják maguk mögött a Covid19 okozta válságot az Accenture új kutatása szerint.

Öt év alatt megduplázódott itthon az informatikusok iránti kereslet
Kétszeresére nőtt az informatikusok iránti kereslet Magyarországon: a munkáltatók 44 ezer digitális szakembert vehetnének fel a következő két évben, ha nem kellene számolniuk a munkaerőpiac realitásaival, azaz az évről évre növekvő szakemberhiánnyal – derül ki egy most elkészült kutatásból. Az ITM, az IVSZ és a KIFÜ megbízásából készült átfogó digitális munkaerőpiaci felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy önmagában a felsőoktatás sem mennyiségi értelemben, sem strukturálisan, sem pedig minőségi szempontból nem tudja követni a munkaerőpiac növekvő digitális szakemberigényét, ezért összefüggő, a köznevelésre, a szak-, és felnőttképzésre, illetve a motivációs tényezőkre is kiterjedő stratégiára van szükség.

Az idősebb korosztályt is digitalizálta a pandémia
A CES egyik "oldalvágánya", a ma zajló Connections Summit, a 65 év felettiek szokásait elemzi az idén. Ezt a korcsoportot a Covid szemszögéből - teljes joggal - mindenki a legveszélyeztetettebbnek tekinti, számukra valóban élet-halál kérdése, hogy megússzák a járványt.

Home office: még mindig sok a félmegoldás a magyar cégeknél
Nem nőtt számottevően az otthonról dolgozók száma a koronavírus első hullámához képest, a kollégák teljesítményének nyomonkövetése azonban még mindig problémát okoz a magyar cégeknél – derült ki az informatikai háttérfejlesztésekkel foglalkozó Infosector Kft. friss kutatásából.

Kutatás az elektronikus fizetés helyzetéről a COVID-19 világjárvány alatt
Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) tagjai közreműködésével újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett a hazai elektronikus fizetés helyzetéről. A Szövetség ezúttal megyeszékhely-szintű városi felmérés keretében mérte fel a magyar lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos ismereteit, preferenciáit és igényeit a koronavírus okozta megváltozott helyzetben.

Black Friday 2020: a COVID sem áll az útjába
Rohamos léptekkel közeledik a 2020-as ünnepi időszak, így a Black Friday akciók is hamarosan lázba hozzák az arra nyitott közönséget. Míg tavaly csak minden 3. ember vásárolt valamilyen Black Friday akció keretében, idén, a COVID okozta gazdasági bizonytalanság ellenére ezt a lakosság fele tervezi. Ők azok, akik kifejezetten örülnek, hogy a bolti és az online akciók nem csak 1 napig tartanak, így biztosan nem maradnak le a kedvezményekről - derült ki a LogiNet és a Reacty Digital közös, 18-79 éveseket vizsgáló, reprezentatív felmérésből.

A magyar hölgyek körében is egyre hódítanak a podcastok!
Bár a hazai podcast piac még mindig kicsi, ám a tavalyi évhez képest egyre emelkedik a magyarországi felhasználók, azon belül is a hölgyek aránya – derült ki egy friss hazai kutatásból, amely az on demand audió médium itthoni hallgatási szokásait vizsgálta. Az online kérdőíves, több, mint 1000 podcasthallgató bevonásával készült felmérésnek köszönhetően még számos, a fentiekhez hasonló érdekes összefüggésre derült fény.

Fujitsu kutatás: Milyen akadályokkal szembesülnek a nők az IT-viszonteladói piacon
Az amerikai Üzletasszonyok Napjával egyidőben indította el a Fujitsu felmérését, amelynek célja, hogy azonosítsa a nők előtt álló legnagyobb lehetőségeket és kihívásokat napjaink európai IT-viszonteladói piacán.

A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
Felértékelte az automatizáció jelentőségét a járvány a gazdasági szereplők körében az SAP Hungary által végzett friss Digitális COVID Körkép kutatás szerint. Azok a cégek, amelyeknek növekedési kilátásai nem csökkentek jelentősen, általában a távmunka kihívását is jobban tudták kezelni. A 200 fő feletti cégek jobb munkaerőmegtartó képességről számoltak be, és körükben volt inkább pozitív a távmunka munkaerőhatékonyságra gyakorolt hatása is.

Elszaporodott az internetes bűnözés a távmunka alatt
Világszinten megnőtt a cégeket ért internetes támadások száma a járványügyi helyzet alatt – derül ki az ESG IT kutató- és tanácsadócég friss felméréséből. A rendkívüli helyzetben távmunkába költözött cégek ugyan többnyire zökkenőmentesen oldották meg az átállást, de az otthonról dolgozó kollégák eszközeinek védelme számos nehézséget okozott az IT-csapatoknak. Ma már kizárólag naprakész technológiával van esély minimalizálni a támadások sikerét – hívja fel a figyelmet a Panda Security.

Iskolakezdés 2020: tavaly még kérdés volt, hogy kell-e a kütyü a tanuláshoz, idén már nem
A koronavírus második hullámának elején, minden iskolás korú szülőt izgat a kérdés, hogy vajon miként alakul majd az őszi félév? Lesz újra digitális oktatás? Tanszerre vagy inkább új számítógépre költsünk? Egyáltalán jó a gyereknek a digitális oktatás? A GKI Digital augusztus végén készült lakossági kutatása ezt a témát járta körbe.

Lassabb változásban hiszünk: messze még a repülő autók és légdeszkák kora
A koronavírus előtti időkben tömegközlekedéssel, mostanság viszont autóval indul útnak a többség, derül ki az Allianz Hungária Zrt. legújabb hazai kutatásából. A felmérés eredményei alapján úgy tűnik, hogy nem várunk radikális változást az elkövetkezendő 20 évben utazási szokásainkat tekintve, de azért szívesen kipróbálnánk az önvezető járgányokat. A vállalat ezúttal honfitársaink közlekedésről alkotott jelenlegi véleményére és jövőbeli elképzeléseire volt kíváncsi.

Változások a munkaerőpiacon: Ki mit tud? És mennyit kér érte?
Amíg az elmúlt években a nyarak uborkaszezonnak számítottak az álláskeresők körében, addig idén kimondottan aktív maradt a “fehérgalléros” munkakeresés a karantén feloldását követően is.

163 millió forint kutatási támogatást nyert a Szent István Egyetem négy kutatója
A Szent István Egyetemen négy új kutatás indulhat el idén az OTKA kutatási pályázaton elnyert közel 163 millió forint támogatásnak köszönhetően. A támogatott kutatók élelmiszeralkotók hozzáférhetőségével, egy új típusú halszaporítási módszerrel, virágpor pellet aromakeverék kifejlesztésével, valamint aromás szénhidrogének mikrobiális biodegradációjával foglalkoznak majd.
Kövess minket a Facebookon!
Cikkgyűjtő
További híreink
Új pályázatokat indít az EIT Digital
Két új programot hirdet az EIT Digital az innovatív digitális technológia világából érkező pályázóknak. A kezdeményezés célja a deep tech vállalkozások és termékek létrehozásának támogatása (Innovation Factory), valamint digitális technológiai oktatási programok létrehozásának ösztönzése (Entrepreneurial Academy). Az EIT Digital 2022 közös néven futó két programra május 12-ig lehet jelentkezni.
Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei
Több mint 3,8 százalékkal növelte globális árbevételét a Huawei Technologies 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest. A vállalat auditált teljes árbevétele a tavalyi évben 136,7 milliárd dollár lett, nettó nyeresége pedig elérte a 9,9 milliárd dollárt, ami 3,2 százalékkal magasabb az előző évinél.