kutatás kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: kutatás

Az eddigieknél kényelmesebben és olcsóbban juthatunk ki vele a reptérre és minden negyedik ember kipróbálná

A külföldre utazó magyarok közel fele választja a repülőt, mint közlekedési eszközt. A közép-európai régió vezető reptéri közösségi autómegosztója, a BeeRides az Invia.hu-val végzett közös kutatása szerint a reptérre jutásra átlagosan ötezer forintot költünk, a terminál megközelítése szempontjából pedig az ár és a biztonság a legfontosabb. 

2018. július 17. 15:10

Az emberek 93%-a elfogadná a robotoktól kapott utasításokat a munkahelyén

Az Oracle és a Future Workplace legújabb kutatása szerint a HR vezetők és a munkavállalók készen állnak az AI használatára, azonban a vállalatok mégis sokszor kudarcot vallanak az AI bevezetése és a munkaerő felkészítése során.

2018. július 12. 12:45

Innováció nélkül nincs növekedés

Növeli kutatás-fejlesztési kiadásait a közép-európai cégek többsége, ugyanakkor nagyobb támogatást várnának el a kormányzatok részéről – derül ki a Deloitte friss felméréséből. A legtöbb vállalkozás számára azon K+F tevékenységek beazonosítása jelenti a legnagyobb kihívást, amelyekhez támogatások, illetve adókedvezmények vehetők igénybe.

2018. július 8. 09:54

Az idősek sem maradhatnak ki a digitális világból!

A felnőtt magyar internetezők számára fontos, hogy a családjuk idősebb tagjai is otthonosan mozogjanak a digitális világban. Ennek érdekében a fiatalabb netezők 17 százaléka rendszeresen, 59 százaléka pedig alkalmanként szokta idősebb családtagjait tanítani az internet és a digitális eszközök használatára. A támogatás sikerét jól jelzi, hogy a netet már használó nagyszülők, dédszülők harmada kettő, további közel egyharmada pedig három vagy több internetezésre alkalmas eszközt is használ. A netezők szerint az idősebbek számára a digitális képességek elsajátításához a közös tanulás a legjobb út, mely egyszerre jelent több együtt töltött időt, közös fejlődést és közös szórakozást is. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatása az idősek digitális világgal kapcsolatos viszonyával foglalkozik.

2018. július 4. 18:01

Ideje felkészülni a vállalkozásoknak az Ipar 4.0-ra

A vállalatoknak meghatározó szerepük lesz abban, hogy a negyedik ipari forradalom hogyan formálja át a társadalmat, ugyanakkor a felsővezetők közül kevesen vannak meggyőződve arról, hogy saját cégük teljesen felkészült arra, hogy éljen az Ipar 4.0 kínálta lehetőségekkel – többek között ez derül ki a Deloitte Insights kutatásából. A tanulmány rámutatott arra is, hogy a cégek jelentős részénél úgy látják, nem áll rendelkezésükre az a munkaerő, amely segítségével képesek lesznek szembe nézni a jövő kihívásaival. 

Kulcsszavak: kutatás Ipar 4.0 Deloitte
2018. június 26. 09:45

A hazai e-sport piac helyzete

Egyre nagyobb az érdeklődés Magyarországon a versenyszerűen játszott videojátékok és az e-sport iránt. A magyar e-sport piac mérete 2017-ben meghaladta a 23 milliárd forintot, az e-sporthoz köthető közösséget pedig már több, mint 425 ezer fő alkotja – derül ki az eNET Internetkutató, az Esportmilla – Egymillióan a magyar esportért Egyesület és az Esport1.hu közös kutatásából, amely a hazai e-sportolói szokásokat és a piaci hátteret vizsgálta.

2018. június 21. 16:49

A magyar fiatalok maguknak, a külföldiek a családjuknak szeretnének bizonyítani

A magyar fiatalok négyötöde leginkább magának szeretne bizonyítani, míg a külföldi hallgatóknak inkább a család véleménye számít. A hazai egyetemisták saját teljesítményüket elsősorban osztályzataik alapján ítélik meg, a külföldiek viszont a tudományos és gyakorlati tevékenységüket is hasonlóan fontosnak tartják, mint az érdemjegyeiket. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) harmadik alkalommal készítette el METU Index nevű kutatását, melynek során saját magyar és külföldi hallgatóit kérdezte meg az innovációhoz, a változáshoz és az egyéni teljesítményhez való viszonyukról. A METU idén is saját TEDx konferenciát szervez, amely a kutatásban is elemzett témákkal, illetve a sokszínűség innovációban betöltött szerepével foglalkozik.

2018. június 20. 18:25

A gyártók Ipar 4.0 projektjeinek még egy nagy lépéssel kell fejlődniük

Az Oracle legújabb kutatása szerint a gyártócégek még nem használják az Ipar 4.0 működési elveit az ügyfelek, beszállítók vagy forgalmazók eléréséhez, inkább a belső folyamatokra koncentrálnak.

Kulcsszavak: kutatás Ipar 4.0 Oracle
2018. június 13. 12:42

Huawei: 23 ezer milliárd dollárra nőhet 2025-re a digitális gazdaság értéke az MI-nek köszönhetően

Paradigmaváltás zajlik a digitális gazdaságra történő átállásban, a folyamatot a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása hajtja – derült ki a Huawei Global Connenctivity Index (GCI) legújabb kutatásából, amelyet a vállalat budapesti infokommunikációs roadshow-ján ismertettek. 

2018. június 1. 11:10

Accenture kutatás: az ipari gyártók és a mesterséges intelligencia

Az Accenture egy új kutatása szerint a gyártók túlnyomó többsége a mesterséges intelligenciához (AI) fordul, hogy új képességekkel ruházza fel termékeit és szolgáltatásait.

2018. május 29. 17:21

Teret nyert az online média az országgyűlési választásokkal kapcsolatos tájékozódásban

Leginkább az M1-en, az online térben az Indexen követték az országgyűlési választások eredményeit a választópolgárok – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb kutatásából. 

2018. május 20. 09:49

Felbolydult az álláspiac, mindenki jobb munkát szeretne

Az aktív álláskeresők túlnyomó többségének jelenleg is van munkája, de folyamatosan figyelik a kínálatot és nem restek jelentkezni, ha vonzó lehetőséget találnak. A Profession.hu legújabb kutatása*  ezúttal a munkakeresési trendet mérte fel. Nemcsak arra voltak kíváncsiak, hogy mi motiválja a jelentkezőket, hanem arra is, hogy milyen csatornákat és technikákat vesznek igénybe az ideális munkahely megtaláláshoz.

Kulcsszavak: Profession.hu kutatás
2018. május 20. 08:55

Hosszú távon komoly reputációs és pénzügyi károkat okoz a felelőtlenség

A Kaspersky Lab legfrissebb kutatása*  szerint azok a vállalatok, amelyek másra bízzák DDoS támadások elleni védelmüket, hátrányban lehetnek azokkal szemben, akik maguk végzik ezt. 

2018. május 18. 19:30

Példaképek terelik a lányokat a természettudományok felé

Elsősorban a nemi sztereotípiák, a hibás társadalmi beidegződések gátolják, hogy több nő építsen karriert az informatika világában – derül ki a Microsoft friss kutatásából. Az áttörést a pozitív minták, a példaképek és a technológiai szakmák élményszerű, gyakorlati kipróbálási lehetőségei segíthetik. Az idei DigiGirlz napot is ennek szellemében rendezte meg a Microsoft.

2018. május 14. 18:06

Te gondoskodsz idősebb rokonaid online védelméről?

Azt évek óta tudjuk és dokumentáljuk, hogy a fiatalok életük jelentős részét online töltik, de természetesen nem ők az egyedüliek. Az idősebb (55 évnél idősebb) felhasználók is egyre többen vannak jelen digitális platformokon, és ezzel párhuzamosan a családtagjaik amiatt aggódnak, hogy nem elég körültekintőek az informatikai biztonság kapcsán. Ugyanakkor az emberek egyharmada nem tesz semmit, hogy megvédjék idősebb rokonaikat az online veszélyektől, így potenciálisan sokan lehetnek nagyobb kockázatnak kitéve. 

2018. május 14. 12:26

Microsoft kutatás: a felhő áttörte az IT határait a hazai vállalatoknál

Jogi megfelelőség, tervezhető költségek, könnyű integrálhatóság a meglévő IT-rendszerekbe – ezt várják a magyar cégvezetők a vállalati felhőszolgáltatásoktól a Microsoft és az IVSZ harmadik felhőkutatásának tanúsága szerint. A felmérés áttörést mutat a digitális átállás folyamatában: a többség stratégiai célnak tekinti a digitalizációt, amelynek elérésében a felhőszolgáltatások egyre inkább kulcsszereplővé válnak.

2018. május 11. 12:26

Az okos konyhai megoldások jelentősen növelik egy ház értékét

Az európaiak közel fele (42 százaléka) akár 50 000 euróval is hajnaldó lenne többet fizetni egy házért, ha az okos konyhával van felszerelve - derült ki a Samsung és a YouGo közös kutatásából.

2018. április 24. 15:52

Külföldön is online a legtöbb magyar fiatal

A hazai egyetemisták és főiskolások többsége már külföldi utazásai során is internetezik mobiltelefonján. Az okos mobileszközök nem csupán a nyaralás tervezésében töltenek be egyre fontosabb szerepet, hanem annak lebonyolításában is – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU), a Pécsi Tudományegyetem (PTE) és a tajvani I-Shou University közös kutatásából, amely során közel 200 magyar egyetemi hallgatót kérdeztek meg.

2018. április 22. 08:42

A Nagy Digitális Transzformációs kutatás

Magyarországon elsőként készített felmérést vállalati döntéshozók körében a digitalizációs stratégiákról a Spark Institute at IBS. 

2018. április 10. 14:45

eNET kutatás a videojátékokról

2017-ben 3,7 millió ember játszik valamilyen típusú videojátékkal hazánkban, ez a 18 és 65 év közötti népesség 58%-a. A piac mérete – beleszámítva a videojáték vásárlást, a hardvervásárlást és az in-game költést - pedig meghaladta az évi 28 milliárd forintos forgalmat. Az utánpótlás is biztosítva van: a gyerekek több mint fele már most is játszik valamilyen típusú videojátékkal – derül ki az eNET Internetkutató videojáték-kutatásából.

2018. április 5. 16:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Véget ért a teljesen megújult CEBIT 2018

Mesterséges intelligencia, robotika, humaniod robotok, IoT, jövőbeli mobilitás és a blockchain - csak néhány kiemelt példa a megújult CEBIT tematikájából.

2018. június 25. 10:09

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

Idén 12. alkalommal adták át a rangos Év Internetes Kereskedője 2018 Díjat. A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Lumenet, második helyezett a BHPgumi, harmadik pedig a BENU Gyógyszertár webshop lett. Nagyvállalati kategóriában a győztes a Media Markt lett, a második díjat a Konzolvilág vitte el, míg a dobogó harmadik fokán Decathlon végzett.

2018. június 6. 15:17
cloudappsportal.com