Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
A Cisco hazai vállalatok körében végzett felmérést az uralkodó trendeket és a jövőbeli irányokat illetően, melyből kiderült, hogy jelenleg a kommunikáció fő csatornái a telefon és az e-mail, ám komoly igény mutatkozik a webes és videókonferencia megoldások iránt is, melyek egyszerűen használhatók, ugyanakkor költséghatékonyak.
Nem meglepő, hogy a válaszadók szerint a költségcsökkentés továbbra is meghatározó lesz a hazai vállalatok életében, így az új kommunikációs technológiák bevezetésénél is elvárás a kiadások, például az utazási költségek csökkentése. Emellett a kommunikáció és a szervezeti működés hatékonyságának növelését, a döntési folyamatok felgyorsítását várják elsősorban.
A felmérés résztvevői szerint az együttműködést támogató megoldások esetében – amelyeknél egy applikációból számos kommunikációs lehetőség elérhető – a leghasznosabb funkciók az azonnali üzenetküldés és telefon funkció integrálása, a jelenlét-információ (amelynek segítségével látható, hogy egy adott kolléga vagy partner éppen elérhető-e és milyen módon), valamint a webes konferenciához kapcsolódó fájlok felhőalapú tárolása és megosztási lehetősége.
A videókonferencia megoldásokkal szemben támasztott legfontosabb igény az egyszerű kezelhetőség. A válaszadók szívesen használnának olyan videókonferenciás tárgyalót vállalatuknál, amelyet egy telefonhívás egyszerűségével kezelhetnek és életnagyságban láthatják beszélgetőpartnereiket, mintha egy asztalnál ülnének velük. A szakemberek úgy gondolják, hogy a videokonferencia megoldások használatával cégük sok pénzt tudna megtakarítani az utazásokon.
A kutatás fenti megállapításai egybecsengenek a Cisco nemrégiben publikált nemzetközi felmérésének eredményeivel, amely szerint a feltörekvő fiatal szakemberek leginkább biztonságos és jó minőségű videokonferencia megoldások segítségével kommunikálnának kollégáikkal, üzleti partnereikkel.
A hazai kutatás legfőbb megállapításai
- A Cisco kutatása szerint a hazai vállalatok külső és belső kommunikációjának fő csatornája továbbra is az e-mail (34%), amelyet a telefonos (26%) és a személyes megbeszélés (23%) követ.
- Ami a jövőt illeti, arra a kérdésre, hogy az elkövetkező egy évben az üzleti kommunikációhoz kapcsolódóan mely területen javasolna fejlesztést cégénél, a válaszadók többsége az online, webes konferencia lehetőségét (23%), okostelefonok, táblagépek beszerzését (22%), valamint a videókonferencia bevezetését (20%) nevezte meg.
- A vállalatnál használt kommunikációs csatornákat a munkatársak közel kétharmada (57%) mobileszközökön (laptop, okostelefon, táblagép) veszi igénybe, az asztali eszközöket (PC, asztali telefon) a válaszadók 37 %-a tekinti elsődleges kommunikációs eszköznek, míg 6% használ számítógépre (PC vagy laptop) telepített telefonos alkalmazást.
- A felmérésben résztvevő mintegy 300 üzleti döntéshozó és informatikai szakember szerint a költségcsökkentés és a biztonság kezelése mellett az adatforgalom növekedése, a BYOD, a felhő és a videokommunikációs megoldások terjedése lesznek az informatikai osztály munkáját leginkább meghatározó trendek.
„A felmérés alapján elmondható, hogy a hazai felhasználók szívesen választanának sokrétűbb kommunikációs megoldásokat a jelenlegi, elsősorban emailen és telefonon történő kapcsolattartási módok mellett. A kutatásban felmerült igényekre a Cisco olyan megoldásokat kínál, amelyek minden eszközön elérhetővé teszik a kommunikációs alkalmazásokat és nagymértékben növelik a hatékonyságot. A Cisco egységes kommunikációs megoldásai jelentősen csökkentik az utazási költségeket, egyszerűen kezelhetőek, rendelkeznek a szakemberek által igényelt funkciókkal és biztonságosan használhatók a vállalatok közötti kommunikációban” – mondta Bedő Norbert, a Cisco Magyarország kommunikációs technológiákért felelős üzletfejlesztési vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- SAP: HANA-ban a jövő
- Bővült a Cisco és a NetApp FlexPod portfóliója
- A felhő és a közösségi alkalmazások jövője vállalati környezetben
- Budapestre érkezett a Dell Solutions Tour 2013
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- Cisco: új munkahelyeket hoz az internet új korszaka
- Hogy zajlik nálunk a mobilköltés?
- Mi ösztönzi az online követőket?
- 10 tényező, ami meghatározza a vállalati kommunikáció fejlődését 2013-ban
- Papírkorszaki magyar vállalatok
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.