Támogatás integrált vállalati információs rendszer fejlesztésére
Csaknem 250 millió forintos beruházással úgynevezett felhő alapú integrált vállalati információs rendszert fejleszt kis- és középvállalatok számára a Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. A cég a projekthez 70 százalékos, 174,6 millió forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Programjában (GOP) - közölte a Stratis Kft.
A Stratis Kft. közleménye szerint a számítási felhő alapú informatikai megoldások egyik legnagyobb kihívása, hogy hogyan biztosítható elégséges védelem osztott erőforrásokon alapuló környezetben. A cég két, egymást kiegészítő műszaki megoldás kifejlesztésével - a törzsadat-menedzsmenttel és az IT-biztonsági megoldással - ezekre adhat választ.
A Stratis Kft. 1998-ban alakult, mára ötven tanácsadóval dolgozik. Árbevétele 2011-ben meghaladta az 1 milliárd forintot, tavaly 832 millió forint volt a céginformáció adatai szerint. Adózott eredménye 2012-ben meghaladta 40 millió forintot. A Stratis a cégben dolgozó magánszemélyek tulajdonában van. Az informatikai tanácsadási szolgáltatásokat nyújtó társaság eddig 11 iparágban 140 ügyfélnél, 500 projektben dolgozott, egyebek mellett az IT stratégiai tanácsadás, banki működés fejlesztése, elektronikus közigazgatási megoldások és a kártyarendszerek területén.
Kapcsolódó cikkek
- Az ASUS AiCloud-dal elkészítheti saját „személyes felhő” tárterületét
- IBM NeXtScale, egyenesen a laborból
- Microsoft: felhőalapú szoftver nonprofit szervezeteknek ajándékba
- Felhőalapú adatközpontokhoz kifejlesztett új Intel technológia
- Az IBM bővíti zEnterprise nagyszámítógépes termékkínálatát
- A felhő és a közösségi alkalmazások jövője vállalati környezetben
- HP: Előnyben a hibrid felhőmegoldások
- Cloud-alapú együttműködésre lépett a UNIT4 és az Amazon.com
- A kkv-k felhőhasználatáról készített kutatást a Microsoft
- Új felhőszolgáltatási termékcsalád NetIQ alapokon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.