Közép- és nagyvállalatok internetes szokásai
A vizsgált cégek 67 százalékának alkalmazottai rendszeresen szörföznek, 65 százalékánál szoftvereket is letöltenek. Elektronikus kereskedelemre egyelőre csupán a vizsgált internetfelhasználó cégek 9 százaléka használja a világhálót.
A kutatás kiterjedt az internet bevezetésének okaira is, amely szerint a közép- és nagyvállalatok 63,6 százalékánál elsődleges cél, hogy az ügyfelekkel való kapcsolattartás gyorsuljon és hatékonnyá váljon. A cégek 62,2 százaléka emelte ki a munkatársak informálódását is és 55,2 százaléka tartotta fontosnak, hogy az elektronikus levelezéssel kiváltható a faxforgalom.
A GTS-Datanet és a TNS Modus felmérése szerint a jövőben is az általános céginformációk megszerzése és az új termékek és szolgáltatások akcióiról szóló hírek lesznek az internetfelhasználók elsődleges céljai, de a legdinamikusabb fejlődés az on-line megrendelések, valamint a beszerzési ajánlatok és a tenderfelhívások területén várható.
Az elemzés szerint a magyarországi internetes piacon az összkiadás alapján a Matávnet a piacvezető 35 százalékos részesedéssel, a felmérést végző GTS-DataNet áll a második helyen 29 százalékkal, majd az Euroweb következik 14 és az Elender 10 százalékkal.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- Metro Life Panel online közvélemény-kutatás Magyarországon is
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül