Kétlépcsős hitelesítést vezet be a Yahoo

Czipperer Dia, 2013. október 2. 12:23

A felhasználók adatainak védelme érdekében a Yahoo a Google-höz hasonlóan is lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kétlépcsős hitelesítéssel védjék adataikat.

 

A metódus úgy működik, mint a Google-nál vagy a Microsoftnál. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy eddig ismeretlen eszközről próbál az illető bejelentkezni, máris életbe lép a kétlépcsős hitelesítés, vagyis egy újabb biztonsági réteg kerül a képbe. Ilyen esetben a Yahoo a felhasználó által előzőleg megadott biztonsági kérdést vagy mobilszámot kérdezheti.

 

Ezt a felületen lehet beállítani, a fiókinformációk (Account Info) fül alatt, ahol megadhatjuk, hogy életbe lépjen-e a kétlépcsős hitelesítési eljárás, és hozzáadhatjuk mobilszámunkat, amelyet a telefonra kapott hitelesítési kóddal rögzíthetünk a rendszerben saját fiókunkhoz.

 

 

Sőt, a Yahoo még arról is gondoskodott, hogy bizonyos alkalmazások – beleértve a Mail appot Androidon és iOS-en – nem működnek a kétlépcsős bejelentkezéssel. Emiatt a Yahoo bevezette az alkalmazás jelszavakat (App Passwords).

 

Az App Password lényege, hogy miután beállítottuk a kétlépcsős hiteleítést, a rendszer figyelmeztet arra, hogy hozzon létre egy alkalmazás jelszót a mobileszközöre. A felhasználó az adott alkalmazáshoz kap egy átmeneti, automatikusan generált jelszót a webes felületen, amivel az eszközön be tud lépni a jelszó felületre, ahol a Yahoo felhasználói adatokat megadva hozzáférhet fiókjához. Amennyiben már előzőleg belépett a fiókba, nem kell újra beírni a jelszót, az eszköz automatikusan bejelentkezik.

 

Ha elhagyjuk telefonunkat vagy mobileszközünket, a webes felületen eltávolíthatjuk a készüléket a listáról, hogy mások ne férjenek hozzá adatainkhoz.

 

Forrás: Mashable.com

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32