Ne féljünk az adatszivárgás elleni védelem bevezetésétől!
Hazai ügyféltapasztalatok és adatbiztonsági felmérés a CDSYS-től
A beszélgetés során Egerszegi Krisztián a CDSYS ügyvezetője kérdezte Biró Gabriellát, az UniCredit Bank Hungary, Mihály Tamást a CIB Bank, Nagy Sándort korábban a Banco Popolare Hungary és Niklai Norbertet az E.ON Hungária képviselőit tapasztalataikról a cégüknél bevezetett adatszivárgás elleni védelmi megoldásról.
Már a beszélgetés elején kiderült, hogy több helyen előfordultak biztonsági incidensek, amelyek szükségessé tették egy DLP megoldás bevezetését, de volt olyan vállalat, ahol a már meglévő jó biztonsági szintet akarták továbbfejleszteni. A kiválasztás során az intézmények képviselői technikailag és szakmailag is meggyőződtek, hogy az ajánlott megoldás megfelelően működik saját vállalati környezetükben és valóban képes felderíteni és megoldani a problémás eseteket.
A bevezetések során a munkavállalók belső ellenállását is kezelni kellett, illetve a jogi és szabályozási feltételek betartására is kiemelt figyelmet kellett szentelni, de a vállalatok hamar felismerték, hogy hasznos megoldást kaptak.
A vállalatok képviselői megemlítették, hogy nem kell félni egy adatszivárgás elleni megoldás bevezetésétől, 3-6 hónap alatt komoly és jól látható eredményeket lehet vele elérni, kevés erőforrással és napi 1-4 óra ráfordítással hatékonyan üzemeltethető a DLP megoldás akár egy több ezer fős szervezetnél is. A résztvevők egyetértettek abban, hogy az adatszivárgás elleni védelem bevezetésének eredményeképpen mindegyik vállalatnál jelentősen javult a biztonságtudatosság, jobban figyelnek az alkalmazottak a szabályok betartására, a kockázatokat és esetleges biztonsági problémákat mindenhol sikerült tényszerűen bemutatni a vezetés számára, illetve volt ahol súlyos biztonsági incidenseket is sikerült megelőzni.
Pozitív mellékhatásként a DLP megoldás hozzájárult a nem megfelelően működő IT megoldások problémáinak felismeréséhez, illetve a nem üzleti tevékenységek és eszközhasználat visszaszorulása miatt teljesítményjavulást is tapasztaltak a vállalatoknál.
A beszélgetés végén Egerszegi Krisztián mindenkinek a prevenciót javasolta: „Ne féljünk a DLP megoldás bevezetésétől, mert ahogy a példák is mutatják könnyen meg lehet csinálni és már rövid távon is bőven megtérülnek a ráfordítások.”
A rendezvény szakmai workshopján a CDSYS szakértői demók segítségével mutatták be a Symantec DLP szoftverének újdonságait, valamint a Mobil Device Management (MDM) és a Mobil Application Management (MAM) védelmi megoldásokat és mobil titkosítási lehetőségeket működés közben.
A konferencián az adatszivárgás elleni felmérésről az ügyvezető elmondta: „Jelenleg ebben a témában elérhető felmérések általában külföldi adatokon alapulnak, amelyek nem ültethetőek át teljes egészében a hazai környezetre. Ennek a hiánypótló szakmai felmérésnek a célja, hogy a hazai viszonyokról kapjunk egy olyan átfogó képet, amely mindenkinek releváns és használható lesz, akár benchmarking célokra is. Bízunk benne, hogy az idei felmérés, a 2012 végén megvalósított első DLP kutatás (https://www.cdsys.hu/hirek/?article_hid=125) folytatásaként, újra hasznos eredményekkel fog szolgálni.”
Az online felmérés itt érhető el: https://www.surveymonkey.com/s/CDSYS2013
Kapcsolódó cikkek
- A szerbiai NATO-bombázás volt az egyik első kiberháború
- Távoli zárolás funkció az Android Eszközkezelőben
- Több ezer gyereket oktattak a biztonságosabb internethasználatra
- Magyarországot is egyre több és egyre súlyosabb kibertámadások érik
- Óriási szerverfarmot létesített az NSA
- Nehezebb idők várnak a hazai hackerekre
- Új típusú kiberkémkedést leplezett le a Kaspersky
- Fortinet - VMware biztonsági szolgáltatások virtuális és fizikai hálózatokhoz
- A nethasználók saját maguk teszik megfigyelhetővé magukat
- Ha van pénzed és infrastruktúrád, uralod a kiberteret
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.