IVSZ: Közérthetően a felhőről kis- és középvállalatoknak
Az IVSZ Adatközpont és Felhő Munkacsoportja szakmai napot tart október 30-án a Corvinus egyetemen, amelynek témája az adatközpontok és a felhő alapú technológiák gazdasági, jogi és technikai hátterének bemutatása lesz.
Az IVSZ elsősorban hazai kis- és középvállalatok döntéshozóit várja a gyártó- és szállító független eseményre, de az informatikusok és rendszergazdák is találnak majd érdekes, új témákat. A workshop résztvevői nyomtatva is megkapják az IVSZ szakértői által összeállított adatközpontokkal és felhő megoldásokkal kapcsolatos fogalomtárát, amely letölthető a szervezet weboldaláról is.
„Az adatközpontokhoz és a felhő alapú megoldásokhoz kapcsolódó új trendek Magyarországon is terjedőben vannak, ezért úgy gondoljuk, hogy a hazai vállalkozásoknak is előnyös, ha minél előbb megismerik, sőt kihasználják az új technológiákban rejlő lehetőségeket. Az IVSZ gyártóktól és konkrét megoldásoktól függetlenül szeretné bemutatni a hazai kis- és középvállalati szektor számára az új innovatív technológiákat, ezek előnyeit és azokat a releváns információkat, amelyek segítenek a megfelelő felhőszolgáltatás kiválasztásában." – mondta Béres András az IVSZ Adatközpont és Felhő Munkacsoportjának vezetője.
Az eseményen Béres András, az IVSZ Adatközpont és Felhő Munkacsoportjának vezetője fogja bemutatni a munkacsoportot és a hazai adatközpont és felhő piacot a haza kkv szektor képviselőinek. A felhő alapú megoldások gazdasági előnyeiről Drótos György, a Corvinus egyetem docense, az új technológiák biztonságával kapcsolatos kérdésekről pedig Lám István, a titkosított felhőszolgáltatást fejlesztő Tresorit ügyvezetője tart előadást.
Dr. Ormós Zoltán ügyvéd a felhőszolgáltatások jogi és adatvédelmi hátterét ismerteti meg a résztvevőkkel, majd Bodnár Ádám, a HWSW főszerkesztője a hazai szaksajtó szemszögéből mutatja be az adatközpont szolgáltatásokat és a felhőt. Vállalati oldalról a Dreher és az Evobit képviselői osztják meg tapasztalataikat, bemutatják miért döntöttek a felhőszolgáltatások bevezetése mellett és milyen tapasztalatokat szereztek a bevezetés óta eltelt időszakból.
A workshop résztvevői nyomtatva is megkapják az IVSZ szakértői által összeállított adatközpontokkal és felhő megoldásokkal kapcsolatos fogalomtárát, amely letölthető a szervezet weboldaláról is. Ez a gyűjtemény összefoglalja és egyértelművé teszi az iparágban használt terminológiát, így a fogalomtár tudásbázis és munkaeszköz is egyben minden piaci szereplő számára.
A rendezvény 2013. október 30-án, a Budapesti Corvinus egyetem III. előadótermében lesz. Az eseményen a részvétel ingyenes, azonban regisztrációhoz kötött. Részletes program és a jelentkezéshez szükséges online formula az IVSZ weboldalán található.
Kapcsolódó cikkek
- Elavult irodagépeket használnak a vállalkozások, de van megoldás
- Vállalati felhő megoldások a Microsofttól
- Új mobil vékony kliens a HP-tól
- SUSE Cloud 2.0: új generációs felhőmegoldás nyílt alapokon
- HITA: hiánypótló exportpromóciós lehetőség magyar infokommunikációs cégeknek
- Ingyenes Windows Azure tanfolyamok hazai informatikusoknak
- Appra magyar! néven alkalmazásfejlesztő kampányt indít az IVSZ
- Újít a HP: Új generációs gépek, többféle operációs rendszer, felhő alapú szolgáltatások
- Elérhető hazánkban az OKI MB700 sorozatú multifunkciós nyomtatócsaládja
- 50 GB ingyenes tárhelyet ad az LG a Smart TV-khez
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.