Digital Hack - Trendek és tanulságok
Ezúttal Digital Hack néven, s immár 24. alkalommal került megrendezésre az Országos Marketing Konferencia, amely azt a színvonalat hozta, amit a korábbi tapasztalatok alapján elvárhattunk tőle. Meg még annál is egy kicsit többet.
A szervezők már reggeltől a helyszínen készültek arra, hogy a budapesti Boscolo Palace, Róma rendezvénytermében tökéletes környezetet teremtsenek a vendégeknek és a meghívott előadóknak. A hotel és rendezvényhelyszín adottságainak köszönhetően ez könnyen ment, így minden készen állt a szakma képviselőinek fogadására.
Több kiállító tette tiszteletét az előcsarnokban, egyebek között a Mastercard, InfoArtnet - SeoSeeker, Intel, Five Senses – Hello kampány, Extremenet, Akadémiai Könyvkiadó, Cleverboard, Origo, Sanoma, Ringier, Present Store, Ferling Webline, Bisnode és a Mendax Informatika települt ki különleges ajánlatával. A sorok között foglalt helyet a Magyar Marketing Szövetség elnöke, Hinora Ferenc is.
A rendezvény házigazdái a Magyar Marketing Szövetség elnökségéből Bonyhádi Gábor (Lamirez.com) és Varga István (Manta Marketing) voltak. 10+5 perces előadások, és számos inspiráló, érdekes kérdéskör és megoldási javaslat várta a jelenlévőket. Az Infokommunikációs Államtitkárság képviseletében Dr. Kelemen Csaba vezette fel az eseményt, röviden ismertette a hazai online szolgáltatások technikai hátterét. Elmondta, hogy Magyarországon ma még mintegy 3,5 millió ember nélkülözi a számítógépes ismereteket, de a vezetékes szélessáv kiépítése már európai viszonylatban is elég jónak számít hazánkban.
Ezt erősítették meg Szelei Szabolcs, a Google magyarországi marketingvezetőjének szavai, aki a világ egyéb tájairól is biztató híreket hozott a szakmabelieknek: Ázsiából forradalom érkezése várható, méghozzá a digitális fajtából; robbanásszerű lesz az Indiából és Kínából érkező felhasználók számának növekedése, ezáltal a piac összetétele is jelentősen változik majd. Érdemes a következő szavakat ízlelgetni egy kicsit; az elmúlt két esztendő során annyi információ keletkezett, mint a világtörténelemben azelőtt összesen.
Sok szó esett startup témában is, több fiatal, innovatív vállalat ért el jelentős nemzetközi sikereket az utóbbi időben. Érdekes prezentációval készült Dr. Meskó Bertalan, az orvosi jövőkutató a nem is olyan messzi jövő káprázatos technológiai megoldásait mutatta be. Egész nap érdemes volt jegyzetelni, mert a szerteágazó témákban rengeteg olyan információ hangzott el, melyek ismeretében a cégek továbbléphetnek a fejlődés által kikövezett útjukon. Gyakorlati és jövőbe mutató megoldások váltották egymást az előadások során, továbbá számos nemzetközi áttörésről és újdonságról esett szó.
A vendégek sikeres kampányok, technikai innovációk, és szuper szolgáltatások történetét és működését ismerhették meg mind a magyarországi, mind a külföldi piacról. A mostanában egyre divatosabb 3D nyomtatás sem maradt ki Simó György (FreeDee) tolmácsolásában, ahogy az érdeklődők Éles Lászlótól (SeoSeeker) megtudhatták azt, miért, hogyan, és mennyiért érdemes a saját honlapjukról minél többet megtudni. A pörgős prezentációkban forradalmi YouTube-megoldások, tablet optimalizálás, reszponzív weboldalak, kollektív gondolkodás, mobil applikációk, és a QR-kódok jelenlegi és hamarosan valóra váló felhasználása is terítékre került.
Számos üzleti területen létezik kisebb anyagi ráfordítással járó megoldás, ezekből is elhangzott egy szép csokorra való, melyek segíthetik a marketingesek munkáját. A rendkívül tartalmas és pörgős napot a főtámogató MasterCard képviseletében Mondovics Péter újszerű fizetési technológiákról szóló előadása zárta, majd a szervezők nevében Varga István egy előremutató gondolattal engedte útjukra az egybegyűlteket: „Mindannyian vigyünk haza egy-egy olyan gondolatot, amely akár egy nagy világcég megalapításához vezethet.”
A következő konferenciára 2014. tavaszán kerül sor, melyre a www.digitalhack.hu honlapon már most lehet jelentkezni, 2013. november 30-ig extra kedvezményes early-bird áron 29.900 Ft + Áfa összegért.
Kapcsolódó cikkek
- Digital Hack: Minden, ami új és digitális a marketingben
- Google vízió: ingyen Wi-Fi 7 milliárd embernek
- Change the game! – itt a Digital Hack Konferencia!
- Digital Hack néven Országos Marketing Konferenciát rendeznek
- Egyre több lehet a webáruház - és a csaló is
- Alábecsülik az informatikai csalások veszélyét a magyar cégek
- Június 12-én lesz az Országos Marketing konferencia
- Megváltozott fogyasztói szokások a piaci résztvevők szemszögéből
- Jövő héten lesz a 18. Média Hungary
- Symantec: rohamosan terjed a kiberbűnözés
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.