Újabb internetes szigorítások várhatók Kínában
Az illetékes hivatal sikerként értékelte az internet megtisztítására idén hirdetett kampányt, amelynek finomhangolásaként újabb szigorítások várhatók - írja a sina.com kínai hírportál.
A kínai kormány május elején hirdetett harcot a kínai internet megtisztítására, a virtuális térben terjedő valótlan információk kiszűrésére és eltávolítására, a valótlanságokat állítók megbüntetésére. A kampány eddigi hét hónapja során több ezer honlapot zártak be a hatóságok, tucatnyi korábban hangos "véleményvezért" hallgattattak el, számos befolyásos személyiség blogjait, mikroblogjait függesztették fel. Szeptember elején tovább szigorítottak a rendelkezéseken, így a hazugságok terjesztéséért azóta több éves börtönbüntetés is kiszabható.
A kampány tovább folytatódik a jövőben is, s a hivatal tájékoztatása szerint annak fokozódására lehet számítani. Zsen így fogalmazott: még pontosabban igyekeznek szabályozni a kereső oldalakat, a csevegő-programokat és az országban több száz milliós felhasználót tömörítő mikroblogokat. A szabályok jobb betartatása érdekében az internetszolgáltatóknál dolgozók képzésére is figyelmet fordítanak majd. "Egy kínai sajátosságokkal rendelkező virtuális tér kialakítása a cél" - mondta Zsen.
A kritikusok szerint a hatalmas információmennyiség és netezők óriási tábora okán szükség van ugyan a szabályozásra, a kampányt a kormány kétélű fegyverként is alkalmazhatja. Az kitűnő módja a döntéshozók és a rendszer elleni kritikus hangok és a másként gondolkodók elhallgattatásának, emellett az internetcenzorok működésének kiegészítőjeként is használ - hangoznak az aggályok. A statisztikák szerint az öncenzúrát gyakorlók száma is jelentősen megnőtt az elmúlt hónapokban: a közösségi médiát érintő adatgyűjtéssel foglalkozó Weiboreach cég októberben kimutatta: a mikroblogolók aktivitása például három évvel ezelőtti szintekre esett vissza.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 600 millió internetező van már Kínában
- Több mint 600 millió internetező van már Kínában
- Havonta átlagosan több mint egymillióval nő a mobilhasználók száma Kínában
- Havonta átlagosan több mint egymillióval nő a mobilhasználók száma Kínában
- Kisebbségi nyelveket is felismerő megfigyelőrendszert fejlesztettek ki Kínában
- Kisebbségi nyelveket is felismerő megfigyelőrendszert fejlesztettek ki Kínában
- A volt miniszterelnök lánya miatt blokkolják a nyugati honlapokat Kínában
- A volt miniszterelnök lánya miatt blokkolják a nyugati honlapokat Kínában
- Google-vezér: a szólásszabadság és a szabad internet segítené a kínai reformokat
- Google-vezér: a szólásszabadság és a szabad internet segítené a kínai reformokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.