Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
A comScore legfrissebb, okostelefonpiacot vizsgáló jelentése szerint az USA-ban az Apple dominanciája jellemzi az okostelefon piacot. A Samsung csupán fele olyan népszerű.
A comScore az Egyesült Államokban vizsgálta az okostelefonpiacot, amelyből kiderült, az Apple áll az élen, nagyjából 40%-os részesedéssel. A Samsung csupán 25 %-os befolyással bír. Az első öt között találják még a Motorolát, a HTC-t és az LG-t.
Viszont operációs rendszerek – mivel az Apple csak az iPhone-t tudja felmutatni – már differenciáltabb a kép. A top 5 gyártóból négy Android operációs rendszerrel futtatja készülékeit, így nem meglepő, hogy ez esetben fordított a kép: az Android – iOS harcban az előbbi kerekedett felül.
A legnépszerűbb operációs rendszerek listáján találjuk még a BlackBerryt, a Windows Phone-t és a Symbant.
A felmérés 30 ezer mobilelőfizető vizsgálatával történt az Egyesült Államokban. A piackutató cég októberi adatai szerint 149,2 millió amerikai rendelkezik okostelefonnal, ez a mobilpenetráció 62,5%-a. Ez 1,3%-os növekedést jelent júliushoz képest.
A top5 gyártó esetében az első háromnál növekedést láthatunk: az Apple esetében 0,2%, míg a Samsungnál 0,3%. A Motorola 0,1%-kal javította mutatóit. A HTC és az LG azonban lefelé ívelő tendenciát mutat: az előbbi részesedése 1,3%- kal, utóbbié pedig 0,2%-kal csökkent.
Az operációs rendszerek esetében az látszik, hogy az Android (0,4%), az iOS (0,2%) és a Windows Phone (0,2%) részesedése növekedett, míg a BlackBerry (0,7%) és a Symbian (0,1%) veszített népszerűségéből. Ha összesítjük az adatokat, világosan látszik, hogy a top 2 operációs rendszer – az Androis és az iOS – uralja a piacot, összesen 92,8%-os piaci részesedéssel.
Forrás: TheNextWeb.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Érkezik a GTA San Andreas mobilváltozata
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Egyszerre lesz Android és Windows Phone a HTC telefonokon?
- Késik a BBM
- USA: a felhasználók közel fele iOS-t használ
- A Xiaomi lekörözte az Apple-t a kínai piacon
- Tesztelés alatt a BBM chat Android és iOS változata
- A Google 67%-kal vezeti a táblagéppiacot
- A Samsung termeli az Android profit 95%-át
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.