Digitális átalakulás: A kicsik beelőznek
Egy a Ricoh által szponzorált kutatás szerint az európai kis- és középvállalkozások gyorsabb tempóban haladnak a kulcsfontosságú digitális átalakulás versenyében a nagyobb üzleti vállalkozásokhoz képest. Közel minden harmadik kisvállalkozás (64%) úgy gondolja, hogy három éven belül sikerül digitalizálnia a még meglévő papíralapú dokumentumait, ehhez képest a nagyobb üzleti vállalkozások alig fele nyilatkozott hasonlóan. A kis- és középvállalkozások vezetőinek 78 százaléka szerint alkalmazottaik a munkahelyük által támogatott mobil eszközeiken elérhetik a szükséges dokumentumokat.
A tanulmányból az is kiderül, hogy a kis- és középvállalkozások vezetői számára a legfőbb akadályozó tényezőt a dokumentumok és más fontos információs rendszerek mobil eszközökről való elérhetőségének hiánya jelenti, ami különösen a hatékony információ-megosztás szempontjából hátrányos. Tehát miközben a kis- és középvállalkozások sokkal optimistábban tekintenek üzleti működésük teljes digitális átalakulására az elkövetkező három éven belül, ezen akadályok felismerése azt jelenti, hogy a jövőben is szükség van a vállalkozások és az alkalmazottak támogatására az üzletileg kritikus és egyéb dokumentumfolyamatok felülvizsgálása és optimalizálása érdekében.
A jövőbeni digitalizálás hatékonyságának megteremtése érdekében a kis- és középvállalkozásoknak felül kell vizsgálniuk a meglévő technológiájukat, és azt, hogy a folyamataik illetve munkamódszereik révén a legjobb eredményt tudják-e elérni üzleti vállalkozásukban. Tény, hogy az összes üzleti vezető az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatok optimalizálását (felülvizsgálva a munkamódszereket a kulcsfontosságú üzleti kölcsönhatásokat tekintve) az első számú csúcstechnológiai tevékenységként emelte ki, ami az üzleti növekedésükre a legpozitívabb hatást gyakorolhatja.
Emellett azonban az információ kezelésénél felmerülő kulturális akadályokat is le kell győzni. Hasonlóan a nagyobb szervezetekhez, kihívást jelent egy új információ-megosztási kultúra létrehozása. A kis- és középvállalkozások vezetőinek több mint a fele (55%), valamint a nagyobb üzleti vállalkozások vezetői (53%) azt vallják, hogy nem tartoznak bele még ebbe a kultúrába.
David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója szerint: “Az előrelátó kis- és középvállalkozások számára fantasztikus lehetőségek állnak rendelkezésre. Az üzletileg kritikus dokumentumok további digitalizálása és a folyamatok optimalizálása által bármilyen gyorsan hozzáférhetnek a szükséges információkhoz. S ami még fontosabb, az információ megosztásának hatékony kezelésével növelhetik termelékenységüket. Ezek a vállalatok még agilisabbak lesznek mobilis munkahelyi eszközeik révén, ami növeli az ügyfélkezelés minőségét és az alkalmazottak számára a tudásmegosztást. Ezen alapok megteremtése után képesek lesznek felépíteni egy olyan információ-megosztási kultúrát, amely egyre több intelligens munkaerőt (iWorker) fog vonzani és meg is tudja tartani őket a sikeresen vezetett vállalkozásoknál.
További információ a csúcstechnológiai változásokról és azok hatásairól itt található:
http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/
Kapcsolódó cikkek
- Piaci áttörés előtt a 3D nyomtatási technológia
- IDC: növekedésnek indultak az informatikai beruházások Kelet-Közép-Európában
- Már szinte minden háztartás átváltott a digitális tévévételre
- Rekordnagyságú visszaesés lesz a PC-eladásokban idén
- A Windowx 8.1 ráver a Mac OS X 10.9-re
- 7. alkalommal rendezték meg DE!-T
- A kkv-k szerint kulcsfontosságú az üzleti sikerhez az informatika
- CES 2014: szemmel vezérlés, 3D nyomtatás és appok
- Digitális átállás - Szombatig igényelhető még támogatás
- MinDig TV frekvenciacserék Nyugat-Dunántúlon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.