Az internetes verseny viszi el a kínai keresőóriás profitját
MTI Sajtóadatbank, 2014. március 4. 08:17
Az előző évhez képest stagnált tavaly a kínai "Google", a Baidu profitja, de a nagyon erős versennyel küzdő vállalat az idén sem számít ennél jobb eredményre.
A kínai keresőóriás, a teljes piac 80 százalékát magáénak tudó Baidu csütörtökön közölte tavalyi eredményeit. A statisztikák szerint az ötödik legértékesebb márkaként számon tartott vállalat tavaly mindössze 0,6 százalékkal tudta növelni profitját, amely 10,5 milliárd jüant (388,5 milliárd forint) tett ki. A bevételek ennél jóval nagyobb mértékben, 43,2 százalékkal, 32 milliárd jüanra (1,18 ezer milliárd forint) nőttek.
Az ország több mint 620 millió internetezője számítógépe helyett mindinkább mobiltelefonját használja böngészésre, így a vállalat is javítja és fejleszti a mobilszolgáltatásokat. Robin Li vezérigazgató szavai szerint a cég bevételének egyötöde a mobil-keresésekből adódik, s ez az arány folyamatosan emelkedik. Ugyancsak erőteljesen nő a kifejezetten okostelefonokra kifejlesztett reklámok bevétele is.
A fejlesztés ugyanakkor jelentős összegeket emészt majd fel az idén is, így a vállalat közleményében jelezte: 2014-ben is stagnáló profitot vár.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb japánellenes videojátékkal rukkolt elő a kínai állami média
- Internettechnológiai hatalommá szeretne válni Kína
- Változások a Magyar Telekom tulajdonosi szerkezetében
- Magyar Telekom: 253 millió forintos profit a negyedik negyedévben
- Csökkent a cseh Telefónica bevétele
- Jelentősen növelte árbevételét a FreeSoft
- Helyi sajátosságokkal indul a LinkedIn álláskereső portál kínai változata
- Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
- Partnerségi együttműködési megállapodást köt a kormány a Magyar Telekom Nyrt.-vel
- Vízzel nyomtatnak tinta helyett kínai kutatók