10 éves a Gmail
A Google levelezőrendszere tíz éves születésnapját ünnepli. 2004. április 1-je óta érhető el hivatalosan a szolgáltatás, amely azóta hosszú utat tett meg.
Tavaly már áttekintettük a Gmail kilenc éves pályafutását, melyből öt év a béta fázisban telt (2009-ig). 2006-ban már gyors ütemben elkezdett nőni a szolgáltatás népszerűsége, februárban pedig a chat szolgáltatás is elérhetővé vált. Ezt követte áprilisban a Google Calender.
2008-ben jelent meg az első Android alkalmazása a szolgáltatásnak a T-Mobile G1 telefonjára, amely azóta számos frissítésen esett át, és eddig több mint egymilliárd alaklommal töltötték le a Google Play Store-ból. A levelezőrendszer iOS appja később, 2011 novemberében jelent meg, és azóta rendszeresen frissítik, és akár már öt különböző felhasználói fiók között is lehetővé teszi a váltást.
2010-ben egy fontos változást eszközölt a Google „Priority Inbox” néven, amelynek köszönhetően a bejövő levelek három mappába kerültek: „fontos és olvasatlan”, „csillagozott” valamint a „minden más” kategória szerint oszlottak meg.
Ahogy már korábban is írtunk róla (lásd a lenti infografikát is), minden év tartogatott valamilyen újdonságot a felhasználók számára. 2011-ben volt az oldal nagy dizájnátalakítása, amikor a profilképek is megjelentek már a beszélgetéseknél, és a postaláda megjelenítésére is többféle lehetőséget kínált a Google (kényelmes, barátságos és kisméretű).
A tavalyi szintén jelentősnek mondható átalakításra pedig biztosan sokan emlékeznek, amikor a bejövő levelek különböző fülek alá kerültek attól függően, hogy normál, közösségi média értesítésekről illetve promóciók levelekről van szó.
Már az idei év újítása, hogy a Google alapbeállítássá tette a levelek titkosítását, és továbbfejlesztette, ami azt jelenti, hogy a Google szervereire érkező levelek szintén titkosak. Szintén ebben az évben jelentették be azt a megoldást is, hogy leiratkozhatnak a felhasználók a promóciós levelekről egy mozdulattal.
Íme a tavalyi infografika, amely a Gmail kilenc évét mutatja be:
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Víz alatti Street View képek az USS Mohawkról
- Mobilböngészés – Android vs. iOS
- Titkosítja leveleinket a Gmail
- Új funkciók Androidon a Google kereső „OK Google” hangutasításában
- A Google alapítója szerint a demokráciára jelent veszélyt az internetes kémkedés
- Gyermekbarát YouTube fejlesztésén dolgozik a Google
- Megszabadulhatunk a promóciós e-mailektől a Gmailben
- Levelezési és naptáradatainkat is menthetjük a Google Takeouttal
- Megújult a Gmail iOS alkalmazása
- Áttekinthetőbbé vált a Gmail
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.