Elérhető az OTPay mobilfizetési szolgáltatás
Februárban, a Mobile World Congressen (MWC) jelentették be az OTPay szolgáltatást, melyet a Cellum, MasterCard és az OTP közösen fejlesztett. Az új szolgáltatás forradalmasítja a mobilfizetést hazánkban, hiszen nincs szükség a bankkártáynk fizikai jelenlétére.
Az OTPay megoldás egészen egyedülálló hazánkban, és ezentúl bárki számára elérhető. A szolgáltatás lényege, hogy szinte bárhol fizethetünk mobiltelefonnal, technikailag adottak a feltételek. Ehhez szükség van egy alkalmazás letöltésére, amely teljesen ingyenes. Itt kell a felhasználónak regisztrálnia bankkártyáját. Ez banktól függetlenül működik, a kártya típusától függően.
Az applikáció használata egyszerű. Azokban a boltokban, ahol kint szerepel az OTPay logó, ugyanolyan egyszerű a mobiltelefont használni, mint a bankkártyát. A boltoknál egy előre kihelyezett QR-kódot kell lefényképezni, internetes vásárlásnál pedig elég a telefonszámunkat begépelni, így nincs szükség a kártya fizikai jelenlétére.
A biztonságról a cloud payment (felhő alapú) technológia gondoskodik. Ez lehetővé teszi, hogy a bankkártya adatait nem kell kiadni a kereskedőnek. Az „eltört titok” névre hallgató technológia a titkosított bankkártyaadatok egyik felét a felhasználó mobilkészülékén, a másik felét pedig a Cellum biztonságos szerverközpontjában tárolja.
Forrai Péter, az OTP Bank Elektronikus Banki Igazgatóságának ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy „az OTPay Magyarország eddigi legnyitottabb mobilfizetési rendszere. Az alkalmazást nem csak az OTP Bank ügyfelei használhatják, hanem bárki, aki rendelkezik a legnagyobb kártyatársaságok plasztikjával. Az alkalmazással a bolti és az internetes fizetés mellett az OTP Bank ügyfelei pénzt is küldhetnek és egyenleget is lekérdezhetnek. Emellett mobiltelefon kártyaegyenleg feltöltésére, adományküldésre is lehet használni”.
Ha valaki kereskedőként szeretne csatlakozni a szolgáltatáshoz, könnyen megteheti, mert az OTP nem teszi kötelezővé számukra a számlanyitást, bármely hazai bankszámla használható. Ezen felül pedig nincs belépési és havi fix díj sem.
Az induláskor több mint 90 helyen lehet már használni ezt a megoldást, és maga az alkalmazás is több platformra érhető el: Android, iOS és Windows Phone operációs rendszerre is érkezik majd. A minimális rendszerkövetelmény iOS 6 vagy Android 2.3 operációs rendszer.
Kapcsolódó cikkek
- A Festipay lesz a Sziget rendezvényeinek kártyaszolgáltatója
- Pénzküldés telefonról telefonra
- Elektronikusan is kérhetik számláikat az OTP SZÉP kártyások
- Hazai találmány az első Mastercard integrációjú digitális pénztárca
- Vezető hitelintézet erősíti a nemzeti mobilfizetést
- Újabb adathalász támadás az OTP ügyfelei ellen
- Adathalász e-mailekkel támadják az OTP Bank ügyfeleit
- Két szolgáltatással bővül a mobiltárca tesztelése
- Kétezer tesztelő mondja: piacképes a MobilTárca
- Mobiltelefonnal azonnal küldhető adomány a QR-kód lefotózásával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.