eNET: várakozáson felül teljesített a hazai online kiskereskedelem
217 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi webáruházak, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1%-a. Nő a mobilos és tabletes értékesítések száma, és továbbra is a személyes átvételt kedvelik a magyarok - derül ki az eNET kiskereskedelmi kutatásából.
Az utánvétes fizetés aránya kissé csökkent ugyan, de 2013-ban is megőrizte vezető szerepét. A korábbi évekhez képest azonban többen választották személyes átvétel esetén a bankkártyás fizetést.
Az összes vásárlást tekintve az átlagos kosárméret 7800 forint volt, ami 300 forintos növekedés a 2012-es évhez képest.
A vásárlások értékét tekintve arányaiban a futárszolgálattal történő kiszállítás a legnépszerűbb, de évről évre nő a személyes átvétel aránya boltokban, illetve valamilyen átvételi ponton.
A hazai webáruházak közül is egyre többen optimalizálják mobil eszközökre a weboldalukat vagy fejlesztetnek mobilalkalmazást. Nő a mobil platform súlya az onnan érkező látogatók, illetve vásárlók számát, és a forgalmat tekintve is. A teljes online forgalomnak már csaknem 5 százaléka bonyolódott mobil platformról.
A webáruházi felmérést az eNET 2014. március-áprilisban készítette, az összes magyarországi webáruház körében. A kutatásokban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. A lakossági kutatás májusban készült 1218, 18 évesnél idősebb gyakori internetező megkérdezésével.
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon Szoftver 110 milliós beruházással fejleszt online kereskedelmi rendszert
- Mit tartogat a Google Shopping doboz a hazai e-kereskedelmi piac számára?
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
- Milyen a hazai online vásárló?
- Mezőgazdasági tudásközpont létrehozását célzó kutatás indult
- A webes értékesítés legújabb trendjei
- Új korszakot nyit a Sanoma a hazai e-kereskedelemben
- Szervezeti átalakulás az e-kereskedelmi guru, Allegro Groupnál
- Magyarország legnépszerűbb webshopja kerestetik
- A webáruház új trendjei
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.